اتفاقات پس از ورزش

Rate this post

چگونه متوجه تاثیر ورزش بر بدنمان شویم و با توجه به چه نکاتی تاثیر آن قابل ملاحظه است ؟ اگر می خواهید بدانید به درستی ورزش کرده اید و از اتفاقات پس از ورزش بر روی بدن خود آگاه شوید با ما همراه باشید.

نشانه‌ها همیشه کاملا” گویا نیستند ، برای مثال میزان عرق کردن گاهی اوقات می‌تواند نشان دهنده تاثیر ورزش باشد . به طور متوسط در 60 دقیقه ورزش 0.8 تا 1.4 لیتر آب از بدن خارج می‌شود . سوزش عضلات نیز همیشه می‌تواند نشان دهنده تاثیر ورزش باشد .

6 نشانه زیر می‌تواند در تشخیص خوب پیش رفتن ورزش موثر باشد :

1- شما نمی‌توانید به هنگام ورزش یک مکالمه را دنبال کنید !
اگر در میانه ورزش به سختی می‌توانستید صحبت کنید یا گرایش داشتید که سوالات را با یک یا دو کلمه جواب دهید ، یعنی شدت ورزش شما مناسب است .

2- به سختی دور آخر تمرین را به پایان رساندید ؟
کم کردن سرعت در دوره‌های پایانی وزنه زدن ، بیشتر تلاش کردن و کمتر شدن سرعت انجام حرکات ، به سختی به پایان رساندن دور آخر ورزش ، همگی نشان دهنده خسته شدن عضلات و با موفقیت انجام شدن جلسه ورزشی است .

3- میزان توانایی خود را اندازه‌گیری کنید و هر بار سعی کنید که بیشتر فعالیت کنید .
بهترین راه برای اندازه‌گیری شدت ورزش این است که هر بار ماکزیمم میزان تکرار حرکات را اندازه بگیرید و در جلسه بعدی سعی کنید توانایی خود را افزایش دهید . بهتر است ماکزیمم میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری کنید و نسبت به آن شدت ورزش را مدیریت کنید .

4- احساس خستگی بعد از ورزش …
بعد از ورزش باید احساس کنید که بدن را وادار به ادامه ورزش کرده‌اید اما نباید کاملا انرژی بدن تخلیه شده باشد ، اگر ورزش به خوبی انجام شود باید احساس کنید که بعد از ورزش هنوز کمی انرژی دارید .

5- ورم عضلات
بعد از ورزش استقامتی شدید ، میزان خون زیادی در عضلات جریان پیدا می‌کند تا ریزمغذی‌ها و اکسیژن لازم به عضلات برسد و مواد سمی از عضلات خارج شوند . این مسئله باعث می‌شود که عضلات ورم کنند و به صورت موقت حجیم‌تر شوند . این اتفاق تا دو ساعت ادامه خواهد داشت .

6- خواب بهتر
بعد از یک روز سخت ورزشی ، خواب راحت‌تری خواهید داشت. این مسئله به دلیل هورمون‌های بدن است . بعد از ورزش شدید سیتوکین در بدن ترشح می‌شود که باعث می‌شود خواب بهتر شود .

منبع:  مجله پزشکی دکتر سلام

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!