ارتباط ذهن و بدن

Rate this post

تناسب اندام ، فقط قوی کردن عضلات یا پرورش اندامی باشکوه نیست . برای آنکه حداکثر بهره را از تمرینتان ببرید ، ضروری است که به یک ارتباط قوی بین ذهن و عضله دست پیدا کنید . در واقع مطالعه‌ای که توسط بنیاد کلینیک کلیولند انجام شد ، دریافت که شما می توانید با ترکیب ارتباط ذهن و عضله ، قدرت بیشتری به دست آورید .

علم ساده‌ای در پشت این مسئله قرار دارد : هنگامیکه بدن و ذهن شما با هم کار کنند ، شما برای متناسب ماندن ، انگیزه بیشتری خواهید یافت . متمرکز کردن انرژی‌هایتان روی کشش و انقباض عضلات در یک سطح تقریبا فکری ، بهترین نتایج را به شما خواهد داد . در مقاله امروز ، ما نکاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم در مورد اینکه چگونه می‌توانید ارتباط ذهن و بدن را در هنگام ورزش کردن ، بهبود ببخشید .

۱- کنترل ضربان قلب از طریق تنفس
اولین گام در تقویت ارتباط ذهن و بدن از طریق نفس کشیدن می باشد . این یک روش بیولیوژیکی برای کنترل ضربان قلب است . فشار ، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ورزشکاران حرفه‌ای ، ضربان قلب‌شان را از طریق تنفس ریتمیک کنترل می‌کنند . برای کنترل ضربان قلب در هنگام ورزش کردن ، به مدت ۶ ثانیه هوا را فرو ببرید ، چند ثانیه نفس‌تان را نگه دارید و سپس هوا را در ۷ ثانیه بیرون دهید .

۲- تمرین آگاهانه
تحقیقات نشان می‌دهد که تجسم فعالیت عضلانی ، به تنهایی می‌تواند فعالیت عضلانی را تا ۱۰ درصد افزایش دهد . بنابراین ، یک تمرین را بدون چک کردن آنکه آیا به فرم صحیح دست یافته‌اید یا نه ، انجام ندهید . با تمرین کردن به صورت آگاهانه ، شما گروه‌های اصلی عضلانی را به طور مؤثرتری هدف می‌گیرید . این مسئله باعث می‌شود تا تمرین کارآمدتر شود و زمان و تلاش‌تان اصلا هدر نرود . همچنین تمرین هدفمند ، منجر به دستاوردهای تناسب اندام بیشتر نیزمی‌شود . اجازه ندهید که نیروی جاذبه زمین بر تمرینات وزنه‌ای شما اثر بگذارد . به انقباضات عضلات‌تان به دقت توجه کنید ، روی حرکات آهسته و ارادیتان تمرکز کرده و فشار را احساس کنید .

۳- تجسم را تمرین کنید
با توجه به تحقیقی روی شرکت کنندگانی که در یک تمرین ۱۲ هفته ای تجسم را تمرین کرده بودند ، معلوم شد که تجسم قدرتمند می‌تواند کارایی را تا ۳۵ درصد بهبود ببخشد . شرکت کنندگان هم در مواقع تمرین و هم در مواقع غیر تمرین ، تجسم انجام دادند . بعد از این مطالعه ، آن‌هایی که تجسم تمرین کرده بودند ، قدرتشان را از ۱۳/۵ به ۳۰ درصد افزایش دادند .

هنگامیکه مغز روی یک تصویر تمرکز می‌کند (مثلا عضلات دو سر بازوی تفکیک شده) به عضله مربوطه پیامی برای افزایش حجم می‌فرستد و این عضلات صرف‌نظر از اینکه شما آن‌ها را زیاد تمرین ندهید ، محکم و قوی می‌شوند . هنگامیکه تجسم را تمرین کنید و آن را با تمرینات ورزشی ترکیب نمایید ، از نتایج شگفت انگیزی که به دست می‌آورید ، تعجب خواهید کرد .

۴- همه حواس پرتی ها را کنار بگذارید
برای دستیابی به ارتباط بهتر ذهن و عضله ، باید خودتان را از شر نگرانی‌های روزمره ای که مانع تمرکزتان روی خود ذهنی و جسمی تان می‌شود ، خلاص کنید . این یعنی در مورد کار ، تلویزیون ، غذا و نگرانی‌های کوچک فکر نکنید و روی چیزی تمرکز کنید که می‌خواهید در همان روز به آن دست یابید . این قطع ارتباط با اضطراب روزمره ، فقط مختص تناسب اندام نیست . شما می توانید برای متمرکز کردن مجدد ذهن‌تان درهنگامیکه بیش از حد مضطرب هستید نیز از این روش استفاده کنید .

۵- مدیتیشن
ساکت‌ترین مکان را در خانه تان پیدا کنید . راحت بنشینید و اهداف‌تان را مشخص کنید . چشم‌ها را ببندید ، تمام حواس پرتی‌ها را در ذهن‌تان از بین ببرید و نفس عمیق بکشید . روی هدف تناسب اندام یا هر هدفی که باید به خاطر آن اضطراب را کنار بگذارید ، تمرکز کنید . برای بهبود تمرکز ذهنی ، هر روز ۵ تا ۱۰ دقیقه در سکوت ، استراحت کنید .

۶- فیگور بگیرید
فیگور گرفتن ، بافت‌های عضلانی را می‌کشد و قوی می‌کند . در مقابل آینه بایستید و با بعضی عضلات‌تان فیگور بگیرید . عضلات‌تان را یک به یک با حرکات آرام و سنجیده منقبض کنید . این کار به شما کمک خواهد کرد که به اندامی تراشیده دست پیدا کنید و در هنگام تمرین کردن ، کنترل عضلانی بهتری داشته باشید .

منبع : مجله اینترنتی تناسب اندام

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!