بهترین غذاهای قبل از تمرین

Rate this post

بهترین غذاهای قبل از تمرین

غذا نخوردن قبلا از تمرین موجب پایین آمدن قند خون می شود که منجر به خستگی و سردرد خفیف نیز می شود. اگر قبل از تمرین چیزی نخورید تمرین هایتان چیزی نخواهد شد که انتظار دارید و احساس می کنید وقت تان را هدر داده اید. اگر بدرستی به بدن خود سوخت برسانید بهتر تمرین خواهید کرد.

خوردن هله هوله قبل از تمرین برعکس جواب می دهد و ممکن است در حین تمرین احساس حالت تهوع به شما دست دهد، در اینجا 3 مورد از بهترین مواد غذایی قبل از تمرین را معرفی می کنیم.

1- جو دو سر :

جو دو سر سرشار از فیبر است یعنی شما بتدریج کربوهیدرات را در جریان خون آزاد می کنید. این جریان سطح انرژی شما را در طول تمرین ثابت نگه می دارد. جو دو سر حاوی ویتامین های B می باشد که در تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می کند. با یک فنجان جو دو سر حداقل 30 دقیقه قبل از تمرین به خودتان کمک شایانی می کنید.

2- نان غلات کامل :

یک تکه نان دارای غلات کامل منبع خوبی از کربوهیدرات است. برای انرژی بیشتر می توانید آن را آغشته به مربا یا عسل یا به همراه یک تخم مرغ آب پز میل کنید. اگر در طول وقت ناهار تمرین می کنید حدود 30 دقیقه قبل از تمرین مقداری نان با چیزی که مایل هستید میل کنید. در وقت ناهار شما باید 30 گرم کربوهیدرات و 15 تا 20 گرم پروتئین مصرف کنید.

3- میوه و ماست :

میوه سرشار از کربوهیدرات است و ماست یونانی غنی از پروتئین با کیفیت بالاست. خیلی از افراد مصرف میوه و غذاهای دارای کربوهیدرات بالا را کنار می گذارند اما بهتر است بدانید مصرف پروتئین به تنهایی خیلی سریع تجزیه نمی شود و تبدیل آن به سوخت برای تمرین خیلی دیر رخ می دهد. کربوهیدرات های موجود در میوه سریعا تجزیه می شوند و انرژی لازم برای تمرین را به شما می دهند و پروتئین برای جلوگیری از آسیب عضله باقی می ماند. ماست یونانی و میوه می تواند یک عادت صبحانه کامل برای شما باشد.

4- پرهیز از موارد زیر :

اگر قرار است از این مواردی که ذکر شد صرف نظر کنید چند نکته مهم است که باید به خاطر داشته باشید. قبل از تمرین از خوردن غذاهای چرب خود داری کنید. چربی ها موجب می شوند معده بسیار کند عمل کند که موجب احساس سیری و تنبلی می شود و می تواند براحتی موجب گرفتگی عضلات نیز شود. اگرچه کربوهیدرات ها خوب هستند اما نباید آنها را از آب نبات و شکر خام و شیرینی های مصنوعی دریافت کنید. همچنین قبل از تمرین در خوردن زیاده روی نکنید. این مواردی که ذکر شد میان وعده می باشند نه غذای اصلی. خوردن زیاد از حد این اقلام می تواند باعث سوءهاضمه، تنبلی، تهوع و استفراغ شود.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!