دود تصمیم غیر فنی در چشم کاراته

Rate this post

کمیته فنی فدراسیون کاراته سه شنبه شب هفته گذشته در مورد آینده تیم ملی تشکیل جلسه داد و در پایان یک جلسه طولانی تمامی حاضرین رای به انتخاب کادر فنی و برگزاری مسابقات گزینشی تیم ملی دادند . تصمیمی که کمی بحث برانگیز و تعجب آور بود .

روزهای پایانی سال ۹۴ ثبت نام از مدعیان نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون کاراته انجام و ۲۷ نفر نیز وارد مبارزه انتخاباتی شدند . قرار است دفتر مجامع وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری مجمع را تعیین و اعلام کند . به نظر می رسد تعداد زیاد ثبت نام کننده ها باعث تاخیر در برگزاری مجمع شده بود .

بر اساس آنچه سایت فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرده ، رقابتهای قهرمانی جهان ۴ تا ۹ آبان ماه در اتریش برگزار خواهد شد . یعنی چیزی بیش از ۲۰۰ روز تا شروع برگزاری این رقابتها فاصله زمانی داریم و اینکه به کدام دلیل و منطق اعضای کمیته فنی فدراسیون برای انتخاب مربیان تیم ملی عجله دارند مشخص نیست ؟

مدیریت فدراسیون به زودی دستخوش تغییر خواهد شد و فرد جدیدی سکان هدایت کاراته ایران را برعهده خواهد گرفت . اگر رئیس آینده فدراسیون با این انتخاب مخالف بود و خواست تغییراتی ایجاد کند چه کسی پاسخگوی شرایط بحرانی آن زمان خواهد بود ؟ سئوال مهمتر اینکه آیا مربی هست که در چنین شرایطی قبول مسئولیت کرده و هدایت تیمی را برعهده بگیرد که شاید ماه آینده با نظر رئیس فدراسیون دیگر سرمربی نباشد !

با یک بررسی اجمالی در ادوار گذشته به این نتیجه می رسیم که انتخاب کادر فنی تیم های ملی همیشه سلیقه ای بوده و هیچگاه یک شیوه منطقی برای انتخاب مربیان تیم ملی طراحی و اجرا نشده است . کاراته ایران همانقدر که به لحاظ پشتوانه کاراته کا غنی است ، در بخش مربیگری هم توانایی زیادی دارد و شاید بتوان اسامی زیادی را نام برد که توانایی و حتی ادعای سرمربیگری تیم ملی را داشته باشند .

چرا اعضای کمیته فنی به جای آنکه به فکر انتخاب کادر فنی باشند ، به فکر طراحی شیوه ای اجرایی برای انتخاب کادر فنی نیستند ؟ چرا پارامترهای لازم برای یک سرمربی را تعیین نمی کنند تا انتخابات کادر فنی از روش سنتی و سلیقه ای خارج شود ؟ چرا باید دغدغه اعضای کمیته فنی انتخاب نام ها برای گرفتن سهمی از کاراته باشد ؟

به جرات باید گفت که اگر کاراته ایران روزها و ماه های زیادی را با حاشیه های زیاد سپری کرده نداشتن فاکتورهای مهمی چون «مغز متفکر» و یا « ایده نو» بوده است . کاراته سالهاست روی یک مسیر حرکت می کند و حاشیه های فراوان هم مسیر فوق را پر پیچ و خم  و دست انداز کرده است !

در جلسه ای که شب گذشته در محل فدراسیون برگزار شد ۱۷ نفر حضور داشتند که به جرات باید گفت نیم بیشتری از آنها ادعای سرمربیگیری تیم ملی را دارند . با احترامی که برای تمام بزرگان حاضر در این جمع قائل هستیم باید عنوان داشت که تصمیم اتخاذ شده در خصوص انتخاب کادر فنی اشتباه بزرگی بود که شاید اجرایی شدن آن بعید به نظر برسد .

از سوی دیگر آقایانی که دغدغه مسابقات جهانی و نتایج تیم ملی را دارند از همان پایان جلسه کمیته فنی شروع به معرفی نفرات خود کرده و با گزینه های مورد نظر خود تماس گرفته و درخواست همکاری با تیم ملی را ارائه داده اند . اینکه با تصمیم کمیته فنی چه کسانی هدایت تیم ملی را برعهده خواهند گرفت طی روزهای آینده مشخص خواهد شد ولی بهتر بود مسئولان فدراسیون به جای انتخاب کادر فنی ، تلاش خود روی برگزاری مجمع متمرکز می کردند تا تکلیف مدیریت فدراسیون مشخص شود و باقی کارها را به رئیس آینده واگذار کردند .

در پایان باید عنوان داشت که وطیفه ذاتی کمیته فنی انتخاب مربیان تیم ملی نیست و به نظر می رسد برخی اعضای تاثیرگذار کمیته فنی در اندیشه تحمیل گزینه های مورد نظر خود به سرپرستی هستند که طی یکی دو ماه آینده مسئولیتی در فدراسیون کاراته نخواهد داشت .

منبع : خبرگزاری مهر

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!