ساعی: پولادگر و ذوالقدر با تکواندو چه کار کرد‌ه‌ا‌ند؟

Rate this post

ساعی: پولادگر و ذوالقدر با تکواندو چه کار کرد‌ه‌ا‌ند؟

دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی دوحه گفت: نمی‌دانم پولادگر و ذوالقدر چه کار کرده‌اند که تکواندوی پرمدال حالا به این روز افتاده است.

به گزارش فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی مردان هوگوش باحضور در المپیک 2016 ریو با ناکامی روبرو شدند و هر سه ملی پوش در بخش مردان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و از رسیدن به مدال بازماندند. حالا پس از پایان المپیک ریو انتقاد‌ها به اوج خود رسیده و همه اهالی خانواده این رشته از ناکامی تکواندو در المپیک انتقاد می‌کنند.

مهروز ساعی پس از کسب مدال برنز کیمیا علیزاده در سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک برزیل اظهار داشت: ابتدا موفقیت کیمیا علیزاده در المپیک ریو را به او تبریک می‌گویم. کسب یک مدال برنز در بخش بانوان برای همه ورزشکاران بانوان لذت‌بخش بود. این مدال باعث شد راه برای بانوان در میادین بین‌المللی باز شود، اما مهم‌ترین نکته در مورد علیزاده این است که بنده یک انتقادی به رفتارهای او پس از کسب مدال المپیک دارم. متاسفانه علیزاده پس از کسب مدال در صحبت‌های خود مدام تاکید کرده که مداح هیچ سهمی در کسب مدال او نداشته است. به نظرم این صحبت‌ها اصلا جالب نیست و از دختر 18 ساله چنین صحبت‌هایی بعید و غیرحرفه ای است. علیزاده اول راه است و نباید با چنین صحبت‌هایی وارد حاشیه شود.

وی در ادامه افزود: ندا زارع مربی کیمیا علیزاده در تیم ملی نوجوانان است و این ورزشکار با مربی خود مدال‌های زیادی را در مسابقات مختلف کسب کرده است و حتی سهمیه المپیک را با مینو مداح کسب کرده است. واقعا این صحبت‌ها جای تاسف دارد و من به نوبه خودم از زارع و مداح برای موفقیت‌هایی که باعث شدند علیزاده کسب کنند تشکر می‌کنم.

دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی دوحه در مورد بیانیه محمد باقری معتمد علیه رئیس فدراسیون تکواندو، گفت: ابتدا از محمد باقری معتمد تشکر می‌کنم که گذشته را به آقایان یادآوری کرده است. اینکه او در صحبت‌های خود از اتفاقات گذشته یاد کرده جای تشکر دارد. بنده وزن سوم المپیک بودم و برای اعزام به المپیک 7 ماه در اردو تلاش کردم. با تمام سختی‌هایی که بود بالاخره موفق شدم آماده حضور در المپیک آتن بشوم، اما متاسفانه دو هفته قبل از اعزام زمانی که خیالم از همه جهت برای اعزام به این رقابت‌ها راحت بود به یکباره مسئولان فدراسیون تکواندو تصمیم گرفتند شهبازی را از آمریکا به ایران بیاورند و با برگزاری یک انتخابی درون اردویی او را به جای من راهی المپیک کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: این اتفاقات در حالی رخ داد که او به هیچ عنوان از لحاظ بدنی و تکنیکی آماده نبود و حتی مسائل اخلاقی را در اردوها رعایت نمی‌کرد. آقایان که همیشه دم از عقاید و اخلاق مداری می‌زنند کسی را به تیم ملی ایران تحمیل کردند که مسائل اولیه اخلاقی را رعایت نمی‌کرد و در پایان هم او را وارد تیم ملی ایران کردند تا پاسپورت ایرانی خود را دریافت کند. متاسفانه با این کار فرصت بزرگی را از من گرفتند و بدون هیچ گونه توضیحی خانه‌نشین‌ام کردند.

ساعی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: بنده به عنوان اولین بانوی تکواندوکاری بودم که در مسابقات آسیا و اقیانوسیه در کشور تایلند سال 2005 مدال برنز بدست آوردم. در آن مقطع پولادگر پشت مدال من پنهان شد و خیلی بهره‌ها نیز از آن مدال برد. بازی‌های آسیایی دوحه نیز مدال کسب کردم و به خاطر افتخاراتی که من کسب کردم آقایان به خود با کردند. متاسفم از اینکه در دورانی که عضو تیم ملی بودم مدال‌هایی را برای کشورم کسب کردم اما زمانی که زارع من را به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان در جلساتی که با پولادگر داشت مطرح کرد او مخالفت کرد. به هر حال در آن مقطع از مدال‌های ما استفاده کردند و پس از آن ما را از تکواندو دور کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: آقایان سال‌های سال پشت مدال‌های هادی ساعی پنهان شدند و مدتی را نیز پشت مدال محمد باقری معتمد پنهان شدند. شما نگاه کنید ببینید با معتمد چکار کردند! او با تمام آسیب‌دیدگی‌هایی که داشت تلاش کرد و در المپیک لندن مدال نقره کسب کرد، اما خیلی راحت او را کنار گذاشتند. متاسفانه قهرمانانی که برای تکواندوی ایران در رویدادهای بسیار مهم مثل مسابقات جهانی و المپیک مدال کسب کرده‌اند در حال حاضر کجا هستند؟! چرا مسئولان فدراسیون با تمام افتخار‌آفرینان تکواندو در المپیک و مسابقات جهانی مشکل دارند؟ خب این نشان می‌دهد که مشکل اصلی آنها هستند. امثال مهدی بی‌باک و مقانلو هم اگر هادی ساعی نبود معلوم نبود که الان کجا بودند.

قهرمان سابق تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: آقایان متاسفانه مهماندوست را در شرایط ویژه‌ای از تکواندو کنار گذاشتند که ملی‌پوشان ما در آستانه اعزام به المپیک لندن بودند. در آن مقطع اگر انتخاب هادی ساعی نبود باز هم آنها با مشکل روبرو می‌شدند. هادی، فریبرز عسگری را به عنوان سرمربی معرفی کرد تا تیم در المپیک لندن شکست نخورد. به نظرم صحبت‌هایی که آقایان در مورد مهماندوست مطرح کرده‌اند اصلا منصفانه نبوده است و برای همه ما جای تعجب دارد!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران است که سال‌های سال برای تکواندوی ایران افتخارآفرینی کرده است. متاسفم از اینکه به خاطر غرض‌ورزی آقایان عکس اسطوره تکواندو را از روی دیوار سالن برمی‌دارند و این نشان می‌دهد که چقدر از نام هادی ساعی هراس دارند.

مهروز ساعی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌دانم پولادگر و ذوالقدر چه کار کرده‌اند که تکواندوی پرمدال که در المپیک همیشه مدال آورده حالا به این روز افتاده است. پتانسیل تکواندوی ایران در بخش مردان فوق‌العاده است اما آنها در برزیل هر سه فرصت مدال را از کشورمان گرفتند.

قهرمان سابق تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: در انتخابات ریاست فدراسیون دوره قبل زمانی که آقایان مطلع شدند هادی ساعی نیز به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده از استرس کمر آنها رگ به رگ شد و یک هفته در بیمارستان بستری بودند.

وی در پایان گفت: آقایان این را بدانند که پشت مدال کیمیا علیزاده نمی‌توانند پنهان شوند، چرا که باید جوابگوی این ناکامی بزرگ باشند. هادی ساعی با توجه به استعداد ذاتی که داشت توانست سه مدال المپیک را کسب کند. این موفقیت‌ها نشات گرفته از مدیریت فدراسیون تکواندو نیست. نشات گرفته از استعدادهای ذاتی هادی ساعی است. او با تمام بلاهایی که پیش از المپیک پکن سرش آوردند با تمام آسیب‌ دیدگی‌ها تلاش کرد و با تمام قولی که داده بود راهی المپیک پکن شد و تنها مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد. اینها ثابت می‌کند که هادی ساعی تک‌ستاره‌ای بوده که تکرار نخواهد شد. او با هر پرچمی که می‌خواست می‌توانست در المپیک شرکت کند و مدال کسب کند چرا که او استعداد ذاتی داشت. گذرزمان بزرگترین استادی است که به سهولت تلفیق سیاهی و سپیدی را می‌نگرد و آنچه چون سنگ ریزه بر کف رود باقی میماند حکما همان حکایت قدیمی ماندن رو سیاهی به زغال را فاش می‌سازد.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!