علی‌اکبری: برای قهرمانی در MMA ژاپن مبارزه می‌کنم

Rate this post

علی‌اکبری: برای قهرمانی در MMA ژاپن مبارزه می‌کنم

ورزشکار ایرانی حاضر در رقابت‌های MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) می‌گوید به دنبال قهرمانی در مسابقات ژاپن است تا رنکینگ خود را در جهان بهبود بخشد.

به گزارش فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم به نقل از خبرگزاری ایسنا، امیر علی‌اکبری درباره حضور در رقابت‌های MMA ژاپن  و پیروزی مقابل حریف برزیلی اظهار کرد: این مسابقه‌ها به صورت تورنمنت و با حضور 16 مبارز که می‌توان گفت جزو بهترین‌های دنیا هستند برگزار شد. این مسابقات بزرگ‌ترین و سخت‌ترین رقابت‌های MMA در دنیا محسوب می‌شود. این 16 شرکت کننده هر کدام قهرمان یکی از لیگ‌های دنیا هستند و همگی جزو بهترین‌ها در سطح دنیا محسوب می‌شوند.

فرنگی‌کار سابق تیم ملی افزود: به واسطه اینکه طلای جهان در مسابقه‌های کشتی فرنگی را داشتم، مجوز حضور در این رقابت‌ها را بدست آوردم. به غیر از من یک ژاپنی دیگر که قهرمان کشتی سومو بود در این رقابت‌ها حاضر شد و فقط ما دو نفر بودیم که کمربند MMA نداشتیم.

وی درباره برتری مقابل حریف برزیلی گفت: او حریف بسیار خوبی بود و یکی از بوکسورهای حرفه‌ای در برزیل به شمار می‌رفت که وارد رشته MMA شده است. البته او خیلی اعتماد به نفس کاذب داشت و در روز وزن‌کشی نیز کری‌خوانی زیادی با من داشت که به یک درگیری کوچک نیز منجر شد. البته این درگیری‌ها در رشته MMA طبیعی و مرسوم است.

علی‌اکبری با بیان اینکه حریف برزیلی را به خوبی آنالیز کرده بود گفت:‌ به این دلیل که او در رشته بوکس فعالیت می‌کرد، می‌دانستم که دستش خیلی خوب کار می‌کند به همین دلیل صلاح نبود که بخواهم با او در سرپا مبارزه کنم. به دنبال این بودم هرچه سریع‌تر او را در خاک بنشانم و کارش را تمام کنم که خوشبختانه توانستم در همان دقایق نخست این کار را انجام دهم و در کمتر از 2 دقیقه او را ناک اوت کنم.

دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان در کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که با استفاده از فنون کشتی توانست این حریف برزیلی را خاک کند و مقابلش به برتری برسد، گفت: قطعا فنون کشتی خیلی به کارم می‌آید و توانستم این برزیلی را نیز با استفاده از فنون کشتی خاک کنم. فنون کشتی در رشته MMA کاربرد زیادی دارد و خوشبختانه من با توجه به اینکه سال‌ها در رشته کشتی فرنگی فعالیت داشتم، می‌توانم به خوبی از این فنون استفاده کنم.

علی‌اکبری در ادامه گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که حریف او در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های MMA ژاپن از کدام کشور خواهد بود گفت: فعلا این موضوع مشخص نشده و پیش از آغاز دور یک چهارم نهایی نام حریفم مشخص می‌شود. من با پیروزی مقابل حریف برزیلی به جمع 8 نفر برتر راه یافتم و قرار است 10 دی ماه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکی از حریفانم بروم که همگی خوب هستند و برایم فرقی نمی‌کند مقابل کدام یک به روی رینگ بروم. در صورت پیروزی و راه یافتن به جمع 4 نفر، دو مبارزه نیز تا کسب عنوان قهرمانی در 12 دی ماه خواهم داشت تا ان‌شاءالله تکلیف قهرمان این مسابقه‌ها مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به قهرمانی در تورنمنت ژاپن فکر می‌کند یا خیر گفت: اگر به دنبال قهرمانی در این مسابقه‌ها نبودم اصلا در آن شرکت نمی‌کردم. پتانسیل این کار را دارم و قطعا با هدف کسب عنوان اولی در ادامه این رقابت‌ها شرکت می‌کنم. اهداف بزرگی را در رشته MMA در سر دارم و ان‌شاءالله بتوانم برای کشورم نماینده خوبی باشم.

فرنگی‌کار سابق ایران درباره میزان جوایز نفرات برتر در این مسابقه‌ها خاطرنشان کرد: قهرمان این مسابقه‌ها 300 هزار دلار، نفر دوم 200 هزار دلار و نفر سوم نیز 100 هزار دلار دریافت می‌کنند ضمن اینکه مبالغی را به عنوان جایزه از حامیان مالی خود نیز دریافت خواهند کرد. همه شرکت کنندگان برای هر مبارزه قرارداد می‌بندند و در صورت برتری جوایزی را دریافت می‌کنند. من نیز به خاطر پیروزی مقابل حریف برزیلی از کمپانی رایزین که این مسابقه‌ها را برگزار می‌کند، مبلغی را به عنوان جایزه دریافت کردم. البته این کمپانی به عنوان برگزار کننده مسابقه‌ها تمامی هزینه‌های شرکت کنندگان را پرداخت می‌کند.

علی‌اکبری درباره برنامه‌های آینده خود در رشته MMA اظهار کرد: چند روز دیگر به کمپ تمرینی‌مان در تایلند می‌روم تا خودم را آماده حضور در دور بعدی تورنمنت ژاپن کنم. البته در تهران هم تمرین‌هایم را تا زمان رفتن به تایلند از سر گرفته‌ام تا از آمادگی بدنی مطلوب دور نشوم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد خود در رقابت‌های MMA و راهی که پس از خداحافظی از کشتی پیموده است رضایت دارد یا خیر گفت: راضی راضی که نه، اما به خاطر برخی مشکلاتی که برایم به وجود آمد و نتوانستم در کشتی مدتی فعالیت کنم به نظرم در مسیر درستی قرار گرفته‌ام و انگیزه زیادی دارم تا به اهدافم برسم. تا پایان سال 2017 با این لیگ قرارداد دارم و ان‌شاءالله بتوانم با کسب موفقیت، رنکینگ بهتری را در رشته MMA به دست بیاورم. البته هنوز نتوانسته‌ام ویزای آمریکا را بگیرم اما تلاش می‌کنم با کسب نتایج خوب در تورنمنت‌ها و مسابقه‌های مختلف این رشته به کمپ‌های بهتری راه پیدا کنم و در نهایت در لیگ UFC آمریکا که جای بهترین‌های دنیاست، شرکت کنم.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان در ادامه این گفت‌وگو درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو خاطرنشان کرد: به نظرم عملکرد کشتی فرنگی ما در ریو در مجموع بد نبود و فکر نمی‌کنم کسب دو مدال برنز نتیجه بدی باشد چرا که خیلی از رشته های ورزشی ما اصلا نتوانستند به مدال برسند هرچند این دو مدال برنز در مقایسه با المپیک لندن که سه مدال طلا گرفتیم ضعیف‌تر بود اما آن نتیجه یک معجزه بود و ما پیش از لندن مدال زیادی در المپیک نگرفته بودیم. به نظر من کسب این دو مدال در مجموع برای کشتی فرنگی ما نتیجه بدی نبود.

علی‌اکبری در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشت به عنوان نماینده ایران در المپیک ریو به مصاف حریفان برود یا خیر گفت: من کشتی را به کلی فراموش کرده‌ام و اصلا به آن فکر نمی‌کنم. همیشه سعی کرده‌ام در هر رشته‌ای که فعالیت می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم کما اینکه وقتی کشتی‌گیر هم بودم همیشه سعی می‌کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. الان تمام تمرکز روی موفقیت در رشته MMA است تا بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!