قارونی: مشکل بوکس راس هرم است

Rate this post

قارونی: مشکل بوکس راس هرم است

نائب قهرمان بوکس آسیا گفت: عملکرد کادر فنی تیم ملی بوکس در این چند رویداد اخیر اصلا قابل قبول نیست و تیم ملی نیاز به یک مربی خارجی دارد.
به گزارش تک رزم به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی بوکس ایران با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در طول چند ماه اخیر با ناکامی بزرگی روبرو شده و همین موضوع باعث شده تا تیم ملی ایران از رسیدن به سهمیه المپیک در این دو رویداد مهم جا بماند. این روزها موج انتقاد‌ها از کادرفنی و مسئولان فدراسیون بالا گرفته است و برخی از کارشناسان و اعضا خانواده این رشته مدعی هستند که اعزام نشدن سه ملی پوش کشورمان به مسابقات لیگ حرفه‌ای جهان برای کسب سهمیه المپیک کوتاهی مسئولان فدراسیون است.

محمدرضا قارونی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد ناکامی‌های اخیر تیم ملی بوکس، گفت: عملکرد فدراسیون بوکس واقعا در طول چند سال اخیر ضعیف بوده است. ناطق نوری از چهره های برجسته کشورمان است و می‌تواند به دلیل شهرتی که دارد؛ بوکس را از لحاظ مالی و نقدینگی حمایت کند. به هر حال نتایجی که در چند وقت اخیر کسب شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی در ادامه افزود: کادر فنی تیم ملی باید با تغییرات اساسی روبرو شود. همایون امیری و نهرودی از مربیان خوب بوکس ایران هستند، اما به نظرم باید یک تغییرات اساسی در کادر فنی تیم ملی هر چه زودتر ایجاد شود. بوکس ایران نیاز به یک مربی خارجی دارد تا موفق شود. مربیان تیم ملی در طول این چند رویداد اصلا عملکرد خوبی نداشتند.

قارونی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: فدراسیون بوکس پیش از المپیک سیدنی با یک مربی کوبایی قرارداد ثبت کرد، او از لحاظ فنی خیلی عملکرد خوبی داشت و در آن مقطع چند سهمیه برای بوکس ایران در المپیک کسب کرد، اما قبل از اعزام به المپیک کاری با او کردند که ایران را ترک کرد. ما در المپیک لندن شاهد بودیم مظاهری با بوکسوری مبارزه می‌کرد که سرمربی او همان مربی بود که برای مدتی در ایران فعالیت می‌کرد. متاسفانه ما جایگاه مربی کوبایی را ندانستیم و بستر را برای رفتن او مهیا کردیم.

نایب قهرمان سابق آسیا در مورد رها شدن بوکس شهرستان‌ها، گفت: در گذشته 6 نفر از ملی پوشان فیکس تیم ملی از استان کرمانشاه بودند، اما طی چند سال اخیر به دلیل اینکه بوکس شهرستان‌ها را رها شده، ما در حال حاضر تنها یک نماینده در تیم ملی داریم. به نظرم باید برای پیشرفت بوکس؛ شهرستان‌ها را فعال کنم. برای پیشرفت بوکس باید روی پایه‌ها در شهرستان‌ها کار کنیم تا طی 4 سال آینده حرفی برای گفتن در بوکس داشته باشیم، در غیر این صورت همین چند نفری که باقی مانده‌اند را نیز به زودی از دست خواهیم داد.

قارونی در پاسخ به این سوال که دلیل این همه ناکامی در بوکس چیست، گفت: وقتی یک مشکلی در خانواده‌ای رخ می‌دهد یا پدر مقصر است یا مادر، با ناکامی‌هایی که تیم ملی بوکس در طول این چند سال اخیر داشته مقصر اصلی راس هرم این مجموعه است. بوکسورها هیچ گناهی ندارند، چرا که آنها برای موفقیت نیاز به مبارزه در مسابقات مختلف را دارند، اما نگاه کنید ملی پوشان ما در طول یکسال گذشته در چند رویداد شرکت کردند؟ البته ناگفته نماند، آنها در دو سه رویدادی هم که شرکت کردند اصلا از لحاظ فنی هیچ تاثیری روی موفقیت آنها نداشت.

وی در پایان گفت: دلیل رشد احسان روزبهانی این است که او در طول این چند سال با بهترین های دنیا مبارزه کرده است؛ تن او به تن بوکسورهای قزاقستان، کوبا،‌ اوکراین،‌ آمریکا و … خورده است همین موضوع باعث رشد روزبهانی شده. اگر ما می‌خواهیم بوکس‌مان پیشرفت کند؛ باید روندی که روزبهانی طی می‌کند را طی کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!