مسیر المپیکی ها در بوکس تغییر کرد

Rate this post

شکست امین قاسمی‌پور ، بوکسور وزن 69- کیلوی ایران ، در رینگ نیمه حرفه‌ای جهان ، کارش را برای صعود به المپیک سخت‌تر کرد ، چرا که شرایط فرق کرده است .

روح ا… حسینی ، مدیر تیم‌های ملی بوکس ، می‌گوید‌ : « قاسمی‌پور در این مسابقه تحت تأثیر شرایط سالن نتوانست از توانایی‌هایش استفاده کند . طبق صحبت‌های اکبر احدی ، مربی قاسمی‌پور که فیلم‌های حریف لیتوانی را آنالیز کرده بود ، او برای بوکسور ایرانی شانس زیادی قائل بود اما متأسفانه قاسمی‌پور باخت و همین موضوع راه را برای صعود به المپیک خیلی سخت کرد . »

او به تغییرات قانون سهمیه المپیک در رقابت‌های حرفه‌ای اشاره می‌کند‌ : « از بین 8 بوکسوری که در اوزان مختلف رقابت‌های APB حضور دارند ، دو بوکسور سهمیه المپیک گرفتند و رقابت بین 6 بوکسور دیگر مثل قبل برگزار می‌شود اما نوع جواز المپیک تغییراتی کرده است . اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات انتخابی المپیک در 3 راند و به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود و در هر وزن 6 بوکسور از APB و 6 بوکسور از WSB با هم رقابت می‌کنند و در نهایت 3 نفر برتر هر وزن سهمیه ریو را می‌گیرند . »

او درباره شرایط دیگر نفرات ایران در لیگ جهانی APB می‌گوید‌ : « سجاد محمدپور ، دیگر بوکسور ایران ، در این رقابت‌ها باید مبارزه کند اما هنوز زمان مسابقه‌‌اش مشخص نیست . امیدوارم محمدپور در مسابقه‌‌اش برنده شود ، چون در غیر این صورت او نیز کار سختی برای المپیکی شدن دارد . »

نایب رئیس فدراسیون بوکس به روند آماده‌سازی تیم ملی اشاره می‌کند‌ : « تیم ملی فروردین ماه در انتخابی المپیک شرکت می‌کند . این تیم تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر کادر فنی انجام داده است و در آمادگی قرار دارد اما متأسفانه اعزام آنان به تورنمنت‌های بین‌المللی فراهم نشد .

حضور در مجارستان بنا بر دلایلی منتفی شد و بلغارستان هم دعوتنامه‌ای برای تورنمنت صوفیه ارسال نکرد . اکنون در حال مکاتبه با فدراسیون اوکراین هستیم و موافقت ابتدایی آنان را گرفته‌ایم تا تیم ملی قبل از حضور در انتخابی المپیک ، اردوی بین‌المللی داشته باشد . » مدیر تیم‌های ملی بوکس به سهمیه المپیک امیدوار است : « به طور یقین سهمیه می‌گیریم و می‌دانیم رسیدن به این مهم در سنگین وزن راحت‌تر از اوزان سبک است . »

منبع : روزنامه خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!