مشکلات رایج پس از ورزش

Rate this post

پس از ورزش چه اتفاقاتی درون عضلات می افتد ؟ دردهای مختلف در اعضای بدن خود را نشان میدهند نحوه برخورد ورزشکاران با این حالت چیست کدام حرکات و تمرینات ورزشی در رفع این حالت به ما در این زمینه کمک بیشتری می کنند .

درد و خستگی عضلانی بعد از ورزش صرف نظر از سطح تناسب اندام ، هر کسی را ممکن است تحت تأثیر قرار دهد . این نوع سفتی و درد عضلات طبیعی بوده و دوام چندانی ندارد .

درد عضلات بعد از فعالیت بدنی زمانی رخ می‌دهد که شما اقدام به یک فعالیت جدید ورزشی می‌کنید ، نوع ورزش خود را تغییر می‌دهید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی را زیاد می‌کنید .

خبر خوب این است که درد به تدریج با گسترش دامنه حرکات ورزشی کاهش می‌یابد .

این درد معمولاً 3 تا 5 روز طول می‌کشد . درد می‌تواند از طیف خفیف تا متوسط و شدید متغیر باشد . درد عضلانی معمولاً یکی دو روز بعد از ورزش رخ می‌دهد . البته این نوع درد نباید با آسیب‌های احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیب‌های دیگر اشتباه گرفته شود .

هیچ درمان صد در صد موثری برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش وجود ندارد با این حال استفاده از کیسه‌های یخ ، ماساژ ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین ، به همراه استراحت می‌تواند تا حدی تسکین دهنده باشد . اگر درد ناتوان کننده باشد ، یا تورم سنگین ایجاد شده باشد ، باید به پزشک مراجعه کنید .

منبع : مجله پزشکی دکتر سلام

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!