هادی ساعی سکوتش را شکست

Rate this post

هادی ساعی سکوتش را شکست

عضو پیشین تیم ملی و پرافتخارترین تکواندوکار ایران در المپیک که چند هفته‌ای سکوت کرده بود به انتقاد از شرایط حاکم بر این رشته پرداخت و گفت: اگر کسی علیه رئیس انتقاد کند حذف می‌شود.

به گزارش فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم به نقل از خبرگزاری مهر، تیم ملی تکواندو ایران در شرایطی نتوانست در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک به موفقیتی در بخش مردان دست پیدا کند که پس از آن رئیس فدراسیون کلماتی را در مورد ایرانی های حاضر در تیم ملی آذربایجان بکار برد و حاشیه هایی را بوجود آورد. با این حال بسیاری از اهالی تکواندو و مسئولان ورزش اعلام کردند عملکرد این رشته در المپیک ضعیف بوده است.

در این میان هادی ساعی مرد پرافتخار تکواندو ایران سکوت اختیار کرد. اما او بالاخره سکوتش را شکست و به انتقاد از فدراسیون تکواندو و رئیس آن پرداخت. متن گفتگوی اختصاصی با هادی ساعی را در زیر می خوانید:

چند روز است از منزل خارج نمی‌شود
هادی ساعی در ابتدای گفتگویش گفت: قصد حرف زدن در مورد تکواندو را نداشتم ولی سخنان رئیس فدراسیون باعث شد گوشه‌ای از مسائل را بیان کنم تا هم برای ایشان یادآوری شود و مهم افکار عمومی هم بیشتر با مسائل آشنا شوند تا بتوانند بهتر در مورد رئیس فدراسیون قضاوت کنند. متاسفاته پولادگر هر زمان جوابی ندارد، وعده قضاوت را به مردم می دهد. من هم با این پیشنهاد موافقم ولی گویا ایشان چند روزی است از منزل خارج نمی‌شود.

نباید کسی انتقاد می کرد
بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی به عنوان مدیر فنی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون به فعالیت خود در تکواندو ادامه دادم ولی به دلیل آنکه رئیس فدراسیون نمی خواست کسی از ایشان انتفاد کند از ادامه کار عذرخواهی کردم. همان زمان هم با سیاست‌های رئیس فدراسیون مخالف بودم و انتقادهایی به ایشان داشتم. تمام این مباحث را نیز داخل فدراسیون مطرح می کردم.

گوش شنوا نداشت
آقای پولادگر گوش شنوا نداشت و همین موضوع باعث شد کناره گیری کنم. حتی وقتی از فدراسیون رفتم از من خواست در هیئت حضور داشته باشم ولی به وی گفتمکه «شما دوست ندارید کسی برخلاف میل تان در هیئت رئیسه صحبت کند» و این پشنهاد را نپذیرفتم.

تحمل انتقاد را ندارد
اگر آقای پولادگر این سخنان من که عین همان جملات است را تکذیب کند مطمئن هستم که یا فراموشی گرفته و یا به چیزی اعتقاد ندارد. گاهی اوقات دیدگاه ها باهم متفاوت است ولی رئیس فدراسیون تاب انتقاد ندارد. بارها گفته ام که نمی توانم با این فدراسیون کار کنم چرا که فضای کار وجود ندارد.

بروند نظرات مردم را بخوانند
ساعی با اشاره به مصاحبه های اخیر رئیس فدراسیون گفت: همه کارشناسان در مورد المپیک و اتفاقات آن به خوبی مسائل را بیان کرده اند. ضمن اینکه مبارزات سه تکواندوکار کشورمان از تلویزیون به صورت مستقیم پخش و همه مردم ایران تماشا کردند و دیدند که چه برسر تکواندو آورده اند. اگر پولادگر چشمان خود را باز کرده و به نظرات مردم روی سایت فدراسیون، صفحات مجازی (اگر سانسور نشده باشد) مراجعه کند به خوبی می تواند انعکاس این نظرات را ببیند.

نباید به زمین خورده لگد زد
بهترین ورزشکار المپیکی ایران در خصوص نتایجی که تکواندو در ریو کسب کرد به خبرنگار مهر گفت: همانطور که در بالا اشاره کردم و رئیس فدراسیون معتقد است، همه مردم مبارزات را دیدند و آنها نیز در این مدت به خوبی در این خصوص قضاوت کرده اند . از قدیم گفته اند که زمین خورده را نمی زنند ، رسم پهلوانی نیست که بخواهیم به زمین خورده لگد بزنیم. به صراحت می گویم که همه خانواده تکواندو الان باید دست یاری بدهند تا این تکواندو دوباره بلند شود.

همه مغرض هستند و مسئولان فدراسیون دلسوز
همه کارشناسان دلسوزانه و بدون غرض در مورد تکواندو سخن گفته اند و اگر غرض ورزی بوده از سوی فدراسیون انجام شده است. تکواندو در مجموع چهار المپیک گذشته سه مدال آور داشته که متاسفاته از دید آقایان هر سه قهرمان المپیک به همراه مربیان و سایر قهرمانان مغرض هستند و فقط مسئولان فدراسیون دلسوز تکواندو هستند.

نمی دانم چرا مقانلو اشتباه بزرگ کرده است
مدیر فنی پشین تیم ملی تکواندو در مورد سخنان بیژن مقانلو هم گفت: مقانلو قهرمان بزرگی بوده ، الان هم مربی بزرگی است، خیلی برای این تیم زحمت کشیده و افتخارات زیادی هم در این سه ساله کسب کرده ولی نمی دانم چرا چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شده و همه مسئولیت شکست در ریو را برعهده گرفته است. البته همیشه در فدراسیون این رویه وجود داشته که وقتی نتیجه ای ضعیف رقم می خورد یکی باید قربانی می شد که دیواری کوتاه تر از مربی نبود.

سرمربی را قربانی می کنند
دارنده سه مدال طلا و برنز المپیک ادامه داد: در فدراسیون تکواندو هر موقع موفقیتی بدست آمده این موفقیت یک گار گروهی بوده که از همه بیشتر مسئولان در آن تاثیرگذار بوده اند. ولی هر زمان نتیجه ضعیف بوده همیشه مربیان قربانی شده اند. اهالی تکواندو برکناری مربیان بدنساز، فریبرز عسگری و ….  را فراموش نکرده اند. حتی برخی مواقع با وجود نتیجه مناسب سرمربی را قربانی کرده اند. مانند مرتضی کریمی که با وجود نایب قهرمانی جهان و قهرمانی بازیهای المپیک رزمی برکنار شد.

کریمی هم چون انتقاد کرد برکنار شد
شاید آقای پولادگر فراموش کرده وقتی از روسیه برگشتیم قصد داشت مرتضی کریمی را به دلیل مصاحبه و انتقاد از نبود امکانات در اردوی تیم ملی برکنار کند. من تنها کسی بودم که همان زمان هم با این تصمیم مخالفت کرده و عنوان کردم که چرا مصالح تیم ملی فقط برای مصاحبه که به حق هم انجام شده بود نادیده می گیرید؟ ولی شما حرف خود را به کرسی نشاندید و کریمی را برکنار کردید!

سکوت کنم به تکواندو خیانت کرده ام
احساس می کنم که اگر در این برهه سکوت کنم، به خانواده تکواندو خیانت کرده ام. من در تکواندو ایران فعالیت ندارم. اگر چه با تکواندو دنیا ارتباط خوبی دارم و از سوی فدراسیون جهانی برای اکثر مسابقات دعوت می شوم. حتی به برزیل هم دعوت شدم. نماینده فدراسیون جهانی تعجب کرده بود که چرا از سوی فدراسیون ایران برای المپیک معرفی نشدم و مقابل پولادگر دعوتم کردند. البته الان خوشحالم که با وجود انجام تمام کارها به ریو نرفتم تا مبادا مقصر این نتایج معرفی شوم.

پشت مدال ها و قهرمانان پنهان شده اند
پنهان شدن پشت مدال قهرمانان رویه قدیمی فدراسیون است. الان مدال کیمیا هست و ضعف های آشکار فدراسیون دیده نمی شود. سالهای قبل قهرمانانی چون ساعی، افلاکی، معتمد، کرمی، خداداد، تاجیک و….. مدال کسب کردند و آقایان پشت آن پنهان شدند. اگر قهرمانان و مدالهای آن را از فدراسیون تکواندو جدا کنیم چه می ماند برای این فدراسیون! ولی همه این قهرمانان که سالهای سال برای آن زحمت کشیده اند الان مغرض هستند. چرا همه افراد بزرگ مغرض هستند؟ گویا پولادگر از وجود افراد بزرگ واهمه دارد.

به خدابخشی گفته بودند به بیگی نبازد
قهرمان سابق جهان و آسیا به ملی پوشان هم اشاره کرد و گفت: کادر فنی و سه تکواندوکار شایسته ما که جزو بهترین های جهان هستند زحمات خود را کشیدند و کم کاری نکردند. مشکلاتی در این بین وجود داشت که مهمترین آن استرس زیادی بود که به تیم ملی وارد شد. این فشارها روی مهدی خدابخش تاثیر بیشتری داشت. به او تاکید کرده بودند که مقابل میلاد بیگی بازنده نباشد! کاری کردند که این جوان توانمند، شادابی لازم را در این مبارزه نداشت.

قصد بازگشت به تکواندو را ندارم
به هیچ عنوان قصد ندارم به تکواندو برگردم. شاید خیلی ها تلاش کردند من از این تکواندو دور شوم ولی من به میل شخصی و به دلایلی که در بالا عنوان کردم از تکواندو ایران خارج شدم و اگر زمانی تصمیم به بازگشت بگیریم، تلاش آقایان هم نمی تواند مانع آن شود. چون من وسط تکواندو هستم.

پاره کردن عکس های ساعی هم فایده ندارد
آقایان رفتند در المپیک و دیدند که هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین تکواندوکار المپیکی جهان معرفی شد. حالا بروند عکس من را از سالن خانه تکواندو پاره کنند. مردم برای اتفاقات بد سراغ من می آیند و برای اتفاقات خوب آن نیز به من تبریک می گویند. با از بین بردن عکس هادی ساعی نمی توان او را حذف کرد.

مقانلو پیشنهاد ماندن را بپذیرد مردانگی کرده!
مدیرفنی پشین تیم ملی تکواندو به تغییر کادر فنی هم اشاره کرد و گفت: بیژن مقانلو تاکنون تجربیات زیادی کسب کرده و در ریو هم تجربه تلخی را پشت سر گذاشت. برای این تجربه هزینه هنگفتی مادی و معنوی شده و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. از مقانلو شناخت دارم چرا که برای هر کاری اندیشه می کند و می تواند با استفاده از این تجربیات اتفاقات خوبی در تکواندو ایران رقم بزند. در این شرایط بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی همین بیژن مقانلوست.  آقایان مهره سوزی کرده و کسی برای خود نگه نداشته اند. اتفاقی که چهار سال قبل برای فریبرز عسگری افتاد. در همان زمان هم با کنار رفتن عسکری مخالف بودم. اگر فریبرز پیشنهاد فدراسیون را قبول کند واقعا مردانگی کرده است و بس!

مشکلات روحی مانع موفقیت تکواندوکاران شد
ما سه قهرمان خیلی خوب را در ریو داشتیم. وقتی تمرین تیم ملی را در اردو تماشا کردم خیلی به آنها امیدوار شدم، به لحاظ جسمانی عالی بودند و فقط مشکلات روحی ، روانی مانع از موفقیت آنها شد. من سالها در میادین مختلف مبارزه کرده ام  و این شرایط را تجربه کرده ام. از این نتایج برای ملی پوشان خیلی ناراحت شدم. این تکواندوکاران اهل کم فروشی نیستند و خیلی تلاش کردند و نمی دانم چه اتفاقی افتاد که توفیقی نداشتند.

هم اخلاق را باخت هم نتیجه را
مشکلات مدیریتی بارها به تیم ملی لطمه زده است. در همین ریو اگر خودش را مدیریت می کرد شاید این اتفاق برای خدابخش نمی افتاد. اگر پولادگر خطاب به میلاد بیگی و رضا مهماندوست از آن کلمات زشت استفاده نمی کرد آنها می توانستند تمرکز خود را حفظ کرده و به فینال برسند و خدابخش به جدول برگشته و مدال کسب کند. رئیس فدراسیون که همیشه دم از اخلاق می زند در ریو هم اخلاق را باخت و هم نتیجه را. اینکه ایشان می گوید مردم قضاوت کنند نظر درستی است . مردم همه این مسائل را دیده‌اند.

دوستانشان را به جای منتقدان دعوت کردند
این کارشناس تکواندو به بررسی نتایج ریو 2016 هم اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که به این کمیته کارشناسی دعوت شده اند از بزرگان این رشته و از دوستان من هستند و احترام خاصی برای همه آنها قائلم. ای کاش حداقل یک نفر منتقد هم دعوت می شد. شما از ترس اینکه کسی در این کمیته از شما انتقاد نکند همه دوستان خود را دعوت کردید. از این بررسی چیزی درنمی آید؟

تکواندو بزرگتر نداشت
هادی ساعی در پایان گفتگویش گفت: تکواندو ما برای موفقیت در ریو همه چیز داشت؛ تکواندوکار خوب، مربی خوب و  داور خوب. اما متاسفانه بزرگتر نداشت که آن نتایج رقم خورد. پولادگر نه در داخل و نه در میادین بین المللی از ادبیات خوبی استفاده نمی کند و به همین دلیل است که ما در بحث بین الملل مشکل داریم و ایشان دعوت نمی شوند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!