هروی: قهرمانی حق کاراته ایران بود

Rate this post

هروی: قهرمانی حق کاراته ایران بود

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: در واقع ما کار بزرگی در مسابقات قهرمانی جهان انجام ندادیم، قهرمانی حق کاراته ایران بود.

به گزارش فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم به نقل از خبرگزاری فارس، پنجمین و آخرین روز از بیست و سومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در شهر لینز اتریش پیگیری می‌شود که تیم ملی کومیته تیمی مردان کشورمان در فینال این رقابت‌ها به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید تا قهرمان جهان شود.

مهدی خدابخش در بازی نخست برای ایران به روی تاتامی رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد، در بازی دوم علی فداکار 6 بر یک شکست خورد، سجاد گنج زاده سومین کاراته کای ایران بود که با نتیجه 6 بر 4 بازی را واگذار کرد، بهمن عسگری در بازی چهارم با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و نتیجه تیمی را 2 بر 2 به تساوی کشاند و در آخرین مبارزه ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته، با نتیجه 5 بر 4 بر حریف غلبه کرد تا تیم ایران در مجموع با نتیجه 3 بر 2 ژاپن را شکست داده و برای دومین سال پیاپی بر بام دنیا بایستد.

شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی کاراته در مسابقات کومیته تیمی در بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار داشت: ما در تیم ملی یک خانواده بودیم که واقعا نزدیک به شش ماه کنار هم زندگی کردیم. شبانه روز با هدف موفقیت کاراته ایران و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان تلاش کردیم تا این نتیجه تاریخی رقم خورد. شاید این نتیجه ای بهتر از این در دوره های بعد تکرار شود، اما این تیم به عنوان یک خانواده قابل احترام برای همیشه در کاراته ایران جاودانه خواهد شد. در واقع ما کار بزرگی در مسابقات قهرمانی جهان انجام ندادیم، این حق کاراته ایران بود و ما فقط قدرت واقعی کاراته کشورمان را به جهان کاراته دیکته کردیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه، خاطرنشان کرد: از نخستین روز که کمیته فنی به بنده اطمینان کرد و مسئولیت تیم برعهده من قرار گرفت به صراحت اعلام کردم که در 5 وزن توانایی کسب 5 مدال طلا را داریم و در کومیته تیمی هم مدافع عنوان قهرمانی هستیم. حتی زمانی که به دیدار تدارکاتی نرفتیم با قدرت به موفقیت تیم خود ایمان داشتم.

هروی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: این یک ادعا نبود، من بواسطه در اختیار داشتن کاراته کاهایی بزرگ و با اخلاق مدعی کسب موفقیت پیش از آغاز رقابت‌ها شدم. کاراته کاهایی که هر کدام یک تیم بودند. خدا را شکر می کنم که این اتفاق افتاد و در درجه اول باید از تک تک اعضای خانواده بزرگ و پرافتخار کاراته تشکر کنم که از من و تیم ملی حمایت کردند.

وی افزود: در مدتی که تیم ملی دوران آماده سازی را طی می کرد خیلی از قهرمانان با اخلاق کاراته، دوستان خوب من با حضور در اردوها و گفت‌‌و‌گو با رسانه ها به این تیم روحیه داده و از ما حمایت کردند. حتی علی دایی با وجود بازی با پرسپولیس روز آخر به اردو آمد و قوت قلب ملی پوشان بود.

سرمربی تیم ملی به کسب اولین سکوی سومی جهان برای کاراته ایران، اظهار داشت: این عنوان با زحمات شبانه روزی اعضای تیم ملی بدست آمد که واقعا جای خوشحالی دارد که جزو سوم تیم برتر جهان هستیم. اگر مدال‌های آقایان جدا محاسبه می شد ما به تنهایی قهرمان دنیا بودیم. هیچ کشوری در کومیته انفرادی در 5 وزن دو مدال طلا کسب نکرد و ما در این بخش سرآمد دنیا هستیم.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!