ورزشکاران و مکمل های ورزشی

Rate this post

مصرف مکمل های ورزشی به چه صورت باید باشد و افرادی که به تازگی فعالیت ورزش خود را آغار کرده اند از چه روش هایی باید در این زمینه کمک بگیرند ؟ در این مطلب ، ورزشکاران و مکمل های ورزشی با ما همراه باشید .

پیام فرح بخش متخصص تغذیه در خصوص باورهای غلط برخی ورزشکاران تازه کار در مصرف مکمل‌های ورزشی در ابتدای کار گفت : یکی از باورهای غلط افرادی که به تازگی شروع به ورزش کردند این است که فکر می کنند با شروع ورزش حتماً باید از مکمل‌های ورزشی استفاده نمایند . مکمل‌هایی مثل پودرهای پروتئینی ، کربوهیدراتی و مواد نیروزایی که عموما” ورزشکاران حرفه‌ای مصرف می کنند .

وی افزود : ورزشکاران تازه کار شامل ورزشکارانی هستند که 3 تا 4 ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اگر اضافه وزن داشته باشند به هیچ عنوان به آنها توصیه نمی شود که در شروع فعالیت خود از مکمل‌های ورزشی استفاده نمایند . افراد چاق مقدار زیادی چربی دارند که هر کیلو چربی 7 هزار کالری ایجاد می کند ، پس اگر فردی 10 کیلو چربی داشته باشد حدود 70 هزار کالری اضافی در بدن ذخیره دارد .
لذا مصرف مکمل‌ها در این زمان موجب عدم برداشت چربی از بدن وی می‌گردد . چربی‌ها مانع از نمایان شدن رشد عضلات می‌شوند .

وی در ادامه گفت : متأسفانه خیلی دیده شده که ورزشکارانی که خیلی لاغر هستند به محض شروع فعالیت ورزشی خود اقدام به مصرف مکمل‌های تقویتی می کنند تا اضافه وزن داشته باشند ، اما باید بدانند که ساختن عضلات خیلی سخت تر از سوزاندن چربی می باشد و از آنجایی که فرآیند زمان‌بری خواهد بود و به دلیل نداشتن تغذیه صحیح از نرسیدن به نتایج مورد نظر خود ورزش را کنار می‌گذارند .
وی ضمن تأکید بر تغذیه مناسب در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی هشدار داد : ورزشکاران حرفه‌ای در صورت مصرف مکمل‌های ورزشی باید توجه داشته باشند که مکمل‌ها از استاندارد وزارت بهداشت برخوردار باشند و از داروخانه و مراکز مجاز تهیه کنند و فریب افراد سودجو را نخورند .

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!