ویتامین های حیاتی برای ورزشکاران

Rate this post

ویتامین های حیاتی برای ورزشکاران

بر اساس تحقیقات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، یک ورزشکار برای پیشرفت در زمینه ورزشی خود به چند ویتامین مهم نیاز دارد که ما آنها را به شما معرفی می کنیم :

ویتامین B12 : این ویتامین در متابولیسم کربو هیدرات و حفاظت بافت عصبی و تشویق عضلات توسط اعصاب و شرکت در کارکرد انقباض و توازن رشد عضلات نقش دارد. این ویتامین را می توان در غذاهایی با منشا حیوانی به دست آورد، بنابراین آن دسته از ورزشکارانی که یک رژیم گیاهی مشکل را ادامه می دهند، حتماً در رابطه با مکمل های ویتامین ب12 با یک پزشک مشورت کنند.

بیوتین : بیوتین وظیفه حیاتی در متابولیسم اسیدهای آمینه و تهیه انرژی از بسیاری از منابع را دارد .بیوتین را می توان در جگر، شیر، زرده تخم مرغ و… یافت.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) : این ویتامین در خلق انرژی که از سه مرحله تشکیل شده است و درصدی هم به متابولیسم پروتئین ربط دارد و یک رابطه قوی بین جرم  بدون چربی بدن و B2 وجود دارد. مطالعات ثابت کرده است که زن ها بیشترین نیاز به B2 در سطح فعالیت معمولی دارند و علاوه بر آن این ویتامین تحریک پذیری ماهیچه را بیشتر کرده و در تمرین ورزشکاران نیاز اساسی است و می توان در شیر، گوشت های قرمز و قلوه و جگر گاو یافت.

ویتامین A : نقش مهم این ویتامین مشارکت در تولید پروتئین، که فرایند اصلی رشد ماهیچه است. دوم در ساختن گلیکوژن که سوخت ذخیره شده برای فعالیت بیشینه و شدید است و مسئله اساسی، مقدار کم آن در بدن بدنسازان است. این ویتامین در لبنیات، جگر و تخم مرغ و میوه ها و سبزیجات سبز و زرد مانند جعفری و هویج و زردالو وجود دارد.

ویتامین E : یک آنتی اکسیدان موثر است و از غشای سلول ها حفاظت می کند و از آنجا که اکثر فرایندهای متابولیکی بدن که سبب رشد سلول های ماهیچه ای می شوند، به سلامت غشای سلولی وابسته هستند، این ویتامین اهمیت به سزایی دارد و در روغن های گیاهی ،جوانه ها و مغزها (آجیل) یافت می شود.

ویتامین B3 (نیاسین) : این ویتامین نزدیک به 60 فرایند متابولیک مربوط با تولید انرژی نقش دارد و به دلیل اینکه سوخت حرکتی، برای بدنسازان بسیار مهم و حیاتی است. مطالعات نشان می دهد ورزشکاران بیش از دیگران به این ویتامبن نیاز دارند. ب3 به گشاد شدن عروق منجر می شود و در مسابقه به ورزشکار کمک زیادی می کند. اما باید توجه کرد در زمان مسابقه و در طول تمرین چون در سوختن چربی ها بی نظمی ایجاد می کند، نباید استفاده شود همچنین در جگر و گوشت پرندگان و بادام زمینی، سویا قارچ و شیر وجود دارد.

ویتامین D : نقش مهم آن در جذب کلسیم و فسفر است. کلسیم در انقباض ها عنصر اصلی است. در صورت فقدان آن در بدن انقباض های قوی و سخت ماهیچه ها را نمی توان تحمل کرد. البته کلسیم سبب تراکم استخوان ها نیز می شود همچنین در مورد فسفر نیز به خاطر بسپارید که به ایجاد انقباض ماهیچه ای سریع و قوی منجر می شود که در اثر حرکت ها و تمرینات با وزنه است و فسفر نیز برای ساختن ATP به کار می رود.

ویتامین B1 : برای متابولیسم پروتیین و رشد مورد نیاز است. تیامین در تشکیل هموگلوبین نقش بسزایی دارد و در ورزش های هوازی انتقال اکسیژن احتیاج است پس این ویتامین در تحمل افزایش سطح تمرین اهمیت زیادی دارد همچنین در غلات سبوس دار و حبوبات و نخود فرنگی و گوشت ها یافت می شود.

ویتامین B6 : از جمله فعالیت های آن شرکت در متابولیسم پروتیین، رشد و بهینه سازی کربو هیدرات ها بوده و تنها ویتامینی است که به طور کاملاً مستقیم در جذب پروتیین موثر است همچین در گوشت و موز و سیب زمینی و زرده تخم مرغ و سبزی ها وجود دارد.

ویتامین C : این ویتامین آنتی اکسیدانی قوی است که از سلول های ماهیچه ای حفاظت می کند و از خطر رادیکال های آزاد نیز جلوگیری می کند. ماده نگهدارنده استخوان ها و ماهیچه بوده و در جذب آهن بسیار موثر است.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/07/danlod.png

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!