ویژگی اصلی تمرینات در ورزشی

Rate this post

ویژگی اصلی تمرینات در ورزشی

در ادامه تشریح اصول دهگانه تمرین این هفته “ویژگی اصلی تمرینات در ورزشی “ را بررسی خواهیم کرد . اصل ویژگی تمرین نیز همانند سایر اصول برای ورزشکار بسیار حائز اهمیت می باشد.بگذارید اول یک بحثی را برای شما باز کنم.شما به عنوان ورزشکار می بایست با علوم ورزشی نیز آشنایی داشته باشید . یکی از این علوم فیزیولوزی ورزش می باشد.با توجه به اینکه قیزیولوژی ورزشی جزء مباحث پزشکی ورزشی می باشد و شاید کمی سخت به نظر بیاید اما اصلا اینگونه نیست . آشنایی با اصطلاحات و یک سری از تعاریف فیزیولوژی ورزشی کار سختی نیست . پس همین امروز برای یادگیری اقدام کنید تا با آگاهی و بینش بیشتری تمرینات را انجام دهید .

ویژگی تمرین را می توان به سه دسته تقسیم کرد :

الف- اختصاصی بودن دستگاه های انرژی
ما سه دستگاه تامین انرژی به نام های فسفاژن ، نیمه هوازی و هوازی داریم . که به ترتیب رشته های سرعتی و زمان کم تا 30 ثانیه ، رشته های نیمه استقامتی تا 5 دقیقه و رشته های بلند مدت تر بالای 5 دقیقه را شمامل می شود .یعنی تمرینات شما باید در راستای دستگاه های انرژی انجام شود.یعنی وقتی شما ورزشکار استقامت 10 متر هستید می بایست تمرینات هوازی انجام دهید و از دستگاه انرژی اختصاصی رشته های هوازی انرژی خود را تامین کنید.
ب- اختصاصی بودن شیوه تمرین
شیوه تمرین شما باید مختص به رشته ورزشی ورزشی شما باشد.شما می بایست شیوه تمرین را با توجه به زمان و شرایط مسابقه و عوامل خارجی دیگر تنظیم نمایید .
ج- اختصاصی بودن الگوهای حرکتی و گروه های عضلانی
در تمرینات ورزشی خود باید حرکاتی را بازسازی نمایید که در مسابقه نیز انجام میدهید و همچنین در مورد گروه عضلانی باید دقت داشته باشید عضلاتی که بیشترین درگیری را در ورزش دارند در تمرینات مورد توجه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!