چگونگی افزایش سرعت در اجرای تکنیک های رزمی

چگونگی افزایش سرعت در اجرای تکنیک های رزمی

هنگام افزایش و تقویت سرعت در اجرای تکنیک‌های خود، حتما نکات زیر را به یاد داشته باشید و از آن استفاده کنید :

• انجام یک تکنیک باید اساساً از نظر فیزیکی سریع باشد. تا وقتی که بر مدل اساسی فیزیکی (اجرای دقیق و صحیح تکنیک) تسلط نیافته‌اید، تلاش در افزایش سرعت نکنید. اگر احتیاج دارید که راجب مکانیزم‌های اجرای یک مهارت تمرین کنید و یا آن را بدون فرم صحیح بیومکانیکی اجرا می‌کنید، توانایی شما برای تقویت سرعت کم می‌شود.

• صبور باشید. پرورش تقویت سرعت از زمان شروع تا لحظه اصابت نیازمند آرامش است. در لحظه برخورد با حداکثر قدرت، عضلات باید مقداری منقبض شوند و بعد دوباره آرام گردند تا سریعاً ریکاوری انجام گیرد.

• وضعیت صحیح بدن را باز یابید. استراحت و مکث بین اجرا برای تقویت سرعت الزامی است. اگر تنها فقط یک تکنیک را تمرین می‌کنید، مثل ضربه اوراماواشی گری، فاصله بین ضربات می‌تواند کوتاه و نهایتاً تا 10 ثانیه باشد. اما اگر روی تکنیک‌های ترکیبی تمرین می‌کنید، مدت زمان بیشتری از بین دفعات تکرار مکث کنید تا زود خسته و کوفته نشوید.

• ابتدا تمرین کنید، آخر هم تمرین کنید! در مورد زمان تمرینات سرعتی در مدت یک جلسه تمرینی دو اصل وجود دارد. بسیاری از متخصصان، پرورش سرعت را در ابتدای جلسه توصیه می‌‌کنند چون شاداب هستید و عضلات تازه و سرحال است. اگر از انعطاف‌پذیری و پشتکار کافی برخوردار باشید و بتوانید به راحتی ریکاوری شوید، این پیشنهاد خوبی است. اما دو ایراد در پرورش سرعت هنگام ابتدای جلسه تمرینی وارد است: احتمال دارد خیلی زیاد خسته شوید و نتوانید تمرینات بعدی را خوب ایفا کنید و نیز امکان دارد عضلاتتان سفت و کشیده شوند و نتوانید از بالاترین توانایی خود بهره ببرید. اما تمرین مهارت‌های سرعتی در انتهای یک جلسه تمرینی به این مفهوم است که عضلاتتان شل‌تر بوده و گرچه شما مقداری از شادابی‌تان از بین رفته است، اما استراحت کردن برایتان راحتر می‌شود. در نتیجه پرورش و افزایش سرعت را سازگار با شیوه اجرای خود تنظیم کنید.

• از شمار تکرارهای کم استفاده نمایید. دفعات تکرار در هر تکنیک را پایین (کمتر از 10 بار) و کیفیت هر تکرار را بالا نگه دارید. هر تکنیک را درست،‌ با تمرکز کافی و قوی اجرا کنید و بین تکرارها نیز تمرکز کافی کنید (متوالی و بی‌وقفه انجام ندهید).

• سرعت را احساس کنید. با انجام هر تکرار احتمالاً این نکته را بیابید که یک تکرار سریع، احساس متفاوتی از دیگر تکرارها خلق می‌کند. تلاش کنید این احساس را ایجاد کنید.

• مقدار کمی استراحت کنید. در زمان اجرای تمرینات سرعتی شاید احساس کنید که به یک سد سرعت برخورد کرده‌اید، سرعتی که می‌توانید آن را مرتباً تجدید کرد اما نمی‌توانید از آن سبقت بگیرید. در این زمان چند روز از تمرینات سرعتی انجام ندهید. به جای تمرین آن تکنیک هر روز وقت بیشتری را به مجسم کردن موفقیت تازه در سد سرعت تعلق دهید. بعد هنگامی که به تمرین سرعت بازگشتید، کار خود را با ذهنی باطراوت و بشاش و با قصد کسب موفقیت تازه در عرصه جدیدی شروع کنید. فکر شما باید بر محدویت‌های بدنتان مسلط شود.

و در آخر خود را از لحاظ روحی آماده کنید. اگر خیال می‌کنید که هرگز نمی‌توانید در سرعت قدم تازه‌ای بردارید، تلاش کنید مسابقات دوستانه‌ای در پایان جلسات تمرینی با دیگر شاگردان داشته باشید. گاهی وقتها کمی تقویت فکر یا تغییر دورنما، تنها چیزی است که برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/07/danlod.png

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!