کیمیای تکواندو ایران در کمین مدال المپیک

Rate this post

کیمیای تکواندو ایران در کمین مدال المپیک

به گزارش ایرنا، «کیمیا علیزاده» ملی پوش وزن منهای 57 کیلوگرم ایران که به عنوان تنها تکواندو کار زن ایران در المپیک 2016 شرکت خواهد کرد، اظهار داشت: ‌از نظر روانی آمادگی کامل را برای حضور در المپیک دارم و از امروز که تمرینات را آغاز کرده ام، می خواهم مثل یک قهرمان تمرین کنم.
وی که با کسب مدال طلای مسابقات گزینشی، جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کرد، تصریح کرد: مبارزه کردن در آخرین رویداد انتخابی المپیک همواره دشوار است، چراکه با یک اشتباه حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان را از دست خواهید داد.
علیزاده افزود: ‌تا یک ماه مانده به مسابقات انتخابی، هدفم کسب مدال در المپیک بود که در این مساله دچار اشتباه شدم، چراکه ابتدا باید سهمیه را به ارمغان آورده و سپس به مدال فکر می کردم.
تکواندو کار وزن منهای 57 کیلوگرم ایران با اشاره به دشواری مسابقات انتخابی المپیک، گفت:‌ این رقابت ها، برنامه ریزی خوبی نداشت و تغییر مداوم زمان مبارزات برای همه تکواندوکاران مشکل ساز شده بود.
علیزاده بر اهمیت رقابت های انتخابی المپیک تاکید کرد و افزود:‌ هرچند این مسابقات از نظر فنی بسیار پایین تر از رقابت های جایزه بزرگ است، اما به لحاظ روانی فضا بسیار سنگین بود. با این حال مبارزات کنترل شده ای را انجام داده و به برتری رسیدم.
تکواندو کار جوان ایران با اشاره به اینکه در مسابقات فیلیپین از آسیب کهنه رنج می برده است، ادامه داد: در دیدار پایانی با اینکه مقابل نماینده تایلند تا 20 ثانیه پایانی نتیجه را واگذار کرده بودم با راهنمایی مناسب مربی ام، به برتری و مدال طلا رسیدم.
علیزاده گفت:‌ آموخته ام که شکست را توجیه نکنم و به گونه ای کار کرده ام که اشتباه داوری بر عملکردم تاثیر نگذارد.
وی تصریح کرد:‌ در المپیک نیز تصمیمات داوری در نتایج تاثیر دارد و با تلاش و مبارزات خوب اجازه نقش آفرینی مسائل داوری را نخواهم داد. وقتی هدف بزرگی را ترسیم کرده ام، باید مشکلات زیادی را تحمل کنم و از همین حالا با هدف کسب خوش رنگ ترین مدال المپیک، تمرین می کنم.
علیزاده در خصوص روند درمانی آسیب دیدگی خود، گفت:‌ بعد از مسابقات فیلیپین، فیزیوتراپی و تمرینات سبک را دنبال کردم و اکنون شرایط خوبی دارم.
بانوی تکواندوکار المپیکی ایران، بیان داشت: المپیک با تمامی مسابقات تفاوت دارد و مطمئن باشید که کیمیای واقعی را در المپیک 2016 خواهید دید.
وی ادامه داد: المپیک میدان کوچکی نیست و به همراه‌ مربی‌ام برای تمامی مبارزات استراتژی و برنامه خواهیم داشت و دست پر به المپیک می روم تا برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
کیمیا علیزاده تکواندو کار وزن منهای 57 کیلو ایرانی چندی پیش توانست در آخرین انتخابی المپیک در فیلیپین با کسب مدال طلا مجوز حضور در المپیک را کسب کند.
وی از امروز (دوشنبه) تمرینات را برای حضور در ریودوژانیرو تحت نظر «مهرو کمرانی» آغاز کرد.
ورزشکاران ایرانی تاکنون 47 سهمیه در 13 رشته کسب کرده اند که چهار سهمیه آن به تکواندو تعلق دارد.

منبع خبر : خبرگذاری جمهوری اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!