بهترین مواد خوراکی برای یک ورزشکار

Rate this post

پس از تمرینات ورزشی از چه مواد خوراکی باید استفاده کنیم برخی مواد غذایی بسیار مفید هستند و پس از ورزش بهترین گزینه برای افراد ورزشکار می باشند با آن ها آشنا شوید .

در حالی که ما به آنچه که قبل از تمرین ( انرژی بدون ناراحتی معده ) و در طول تمرین ( سوخت برای نگهداری ) می خوریم تمرکز داریم غذا خوردن بعد از تمرین ( هر چیزی در آبدارخانه که گرسنگی ما را برآورده کند ) اغلب برای همه آزاد است . سوخت گیری درست پس از ورزش ، بهبودی بدن شما را تسریع می بخشد و اجازه می دهد شما برنامه تمرینات را به هم نزدیک و عملکرد خود را به سطح بعدی بالا ببرید . در این مقاله پنج غذای مورد علاقه برای بازیابی تمرین آورده می شود .

1- مواد غذایی با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین
همانطور که شما تمرین ورزشی دارید بدن شما شروع به خالی کردن سطح گلوکز در خون شما کرده و باید به گلیکوژن تبدیل شود . کربوهیدرات ها در کبد و بافت عضلات شما برای سوخت ذخیره می شود .

جایگزینی گلیکوژن عضله با یک غذای سبک با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین به شما در فشار سخت تر فردای تمرین کمک خواهد کرد به مواد غذایی که عمدتاً کربوهیدرات و یک کمی پروتئین دارند توجه داشته باشید معمولاً یک مشت بادام و میوه های خشک و یا وگا ورزشی ( Vega Sport  ) برای بهبود شتاب دهنده برای دوباره پر کردن گلیکوژن عضله بلافاصله پس از تمرین مصرف می شود . پس از آن حداقل 20 دقیقه قبل از مصرف وعده غذایی با پروتئین بالا صبر کنید .

2- آب غنی شده با الکترولیت
همیشه بلافاصله بعد از ورزش ، آب غنی از الکترولیت بنوشید . این ترکیب را می توانید با آب لیمو ، نمک دریا ، یک خرما و یک مقدار کمی از تکه های ( جلبک دریایی ) ، یا یک پودر الکترولیت که بدون رنگ های مصنوعی ، طعم دهنده و یا شیرین کننده ساخته شده باشد انتخاب کنید .

3- تخم شاه دانه
دانه شاهدانه از غذاهای فوق العاده است . آنها نه تنها یک منبع بزرگ از پروتئین گیاهی هستند بلکه آنها نیز در امگا 3 اسیدهای چرب ضروری غنی هستند . بدن شما نمی تواند امگا 3S را بسازد لذا آنها باید مصرف شود و از این رو “ضروری” هستند .

امگا 3S به ویژه برای ورزشکاران مهم است زیرا به کاهش التهاب کمک می کند . در طول تمرین ، در حال شکستن عضلات و ایجاد پارگی میکرو درعضله و التهاب هستید . که ممکن است ترسناک به نظر برسد اما امگا 3S برای بازسازی ماهیچه ها و قوی تر شدن عضله ضروری هستند . امگا 3S به کاهش التهاب ایجاد شده در طی ورزش کمک می کند .

4- سبزی های برگ دار تیره
آنتی اکسیدان ها همچنین به مدیریت التهاب بعد از تمرین کمک می کند . بهترین منابع آنتی اکسیدان میوه ها و سبزیجات ( به ویژه سبزیجات دارای رنگ تیره ) هستند . سبزیجات برگ دار تیره ، مانند کلم ، برگ چغندر سوئیسی از غذاهای مهم بعد از تمرین برای ورزشکاران از همه نوع می باشد حتی آنها که روی تمرینات قدرت یا استقامت متمرکز هستند .

ترکیب سالاد که سرشار از آنتی اکسیدان ها و هر دو امگا 3S باشد در وعده غذایی پس از تمرین به شما در مدیریت التهاب ایجاد شده در طول تمرین کمک خواهد .

5- پودر پروتئین گیاهی
برای رسیدن به پروتئین جهت ترمیم و بازسازی عضلات پس از ورزش ، همیشه خوردن یک منبع گیاهی مهم است دلیل این است بیشتر اشکال قلیایی از گوشت ، لبنیات و یا تخم مرغ هستند چربی اشباع پایین تر ، بدون کلسترول و یک رد پای کوچکتر کربن دارد .

در هنگام انتخاب یک مکمل پروتئین ، مطمئن شوید که آن با چند منبع ( شامل بیش از یک منبع پروتئین گیاهی ) و عاری از سویا ، طعم دهنده های مصنوعی ، رنگ و یا شیرین کننده باشد .

منبع : دکتر سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!