تأثیر تمرین هنرهای رزمی برای کودکان

Rate this post

تأثیر تمرین هنرهای رزمی برای کودکان

تمرین هنرهای رزمی معمولاً نیازمند صرف زمان و طی شدن مراحل مختلفی است تا پیشرفت لازم در آن حاصل شود. به همان نسبت که یک فرد در هنرهای رزمی پیشرفت می کند، حس کامل بودن و اعتماد به نفس در وی پدیدار می شود. به طور خاص این امتیاز می تواند برای کودکانی که هنوز به اعتماد به نفس کافی نرسیده اند، بسیار سودمند باشد. افزایش حس اعتماد به نفس نزد کودکان (و حتی بزرگسالان!) باعث می شود تا آنها اثرات مثبت این حس درونی را در ابعاد مختلف زندگی خود ملاحظه کنند. به عبارت ساده تر سایر چالش های زندگی آنها، چه فیزیکی و چه روحی با اضطراب کمتری روبه رو خواهد بود. انجام تمرینات رزمی، جدای از این که برای کودکان و نوجوانان دارای مزایائی خواهد بود، والدین آنها را نیز بی نصیب نخواهد گذاشت و آنها خواهند دید که فرزندانشان غالباً در نتیجه رعایت قوانین و نظم حاکم در کلاس های رزمی، نظم بیشتری پیدا خواهند کرد. چنین نظمی به ندرت در سایر ورزش ها دیده می شود.

رعایت احترام موضوعی است که تمامی مربیان هنرهای رزمی در کلاس های خود تأکید ویژه ای به روی آن دارند. اغلب افرادی که از سنین پائین به ورزش های رزمی پرداخته اند، اغلب کودکانی مؤدب و خوش فکر بوده اند، صرف نظر از این که از چه شرایط و سابقه اقتصادی برخوردار هستند و در چه خانواده ای متولد شده اند.

مزایای انجام هنرهای رزمی شامل جنبه های مختلف جسمی، روحی و عاطفی می شود. به همین دلیل چندان جای تعجب نیست که چرا کودکان و بزرگسالان همگی به ورزش های رزمی علاقمند هستند!
در پایان به این نکته توجه داشته باشید ورزش های رزمی که صرفاً به روی مبارزه و زد و خورد تأکید دارند، ممکن است سودمندی آن چنانی از نظر روحی و ذهنی نداشته باشند. بنابراین شناخت و تمرین یک ورزش رزمی مناسب برای دست یابی به تمامی مزایا و سودمندی های حاصل از آن موضوعی مهم و غیرقابل انکار است.

مزایای هنرهای رزمی برای کودکان

هنوز هم هنرهای رزمی بیشتر به‌عنوان موضوعی جدال‌آمیز تلقی می‌گردد این تصور غلط که هنرهای رزمی موجب ترویج خشونت در بین کودکان می‌گردد، همچنان پابرجا است. اما به هر حال تنها یک تحقیق کوچک به والدین نشان می‌دهد که هنرهای رزمی روح کودکان را تلطیف و اعتمادبه‌نفس در آنها را افزایش می‌دهد. توجه به سلامت فیزیکی و روحی از دیگر مزایای آموزش در هنرهای رزمی می‌باشد.

زمانی که شما فرزندتان را در یک کلاس آموزش هنرهای رزمی ثبت نام می‌کنید. باید میل و علاقه فرزند خود را نیز ملحوظ نظر داشته باشید. اگر آموختن هنرهای رزمی به فرزندتان تنها هدف شما باشد و فرزند در این انتخاب نقشی نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که او به زودی از ورزش متنفر گردد و از پرداختن به آن استنکاف نماید.

به‌نظر می‌آید به‌منظور کسب حداکثر بهره از کلا شما باید مطمئن شوید که محیط باشگاه مناسب است و فرزندتان از بودن در آنجا لذت می‌برد.دلیل متعددی برای آموختن هنرهای رزمی وجود دارد، بسیاری از والدین می‌خواهند به این وسیله به اتکاء به نفس فرزندشان کمک کنند و دفاع شخصی آنها را بهبود بخشند. برخلاف آنکه در مراحل اولیه، دفاع شخصی تنها عنصر قابل توجه نیست. بلکه موفقیت در کلاس، مجموعه‌ای از تأثیرات روحی و روانی مثبت را همچنان بر روی فرزند شما که رشد می‌کند و بزرگ می‌شود به همراه خواهد داشت.

به هر حال تأکید دفاع شخصی بر روی حل‌ برخوردها با صلح و آرامش در مراحل آغازین آن و استفاده از افعال فیزیکی تنها در موقع لزوم است. افراد قدرتمند و افراد ضعیف می‌توانند از کلاس‌های هنری رزمی سود ببرند. کسانی که از قدرت مناسب برخوردار هستند یاد می‌گیرند که تنها راه حفظ قدرت، احترام به دیگران است. ضعیف‌ها نیز می‌آموزند که چگونه مهارت‌های دفاعی خویش را توسعه و بهبود بخشند.

هنرهای رزمی همانند اکثر ورزش‌ها به فرزند شما برای داشتن جسمی قوی و سالم کمک می‌کند. بچه‌های بی‌تحرک زیادی هستند که ساعت‌های متمادی را در مقابل بازی رایانه‌ای مورد علاقه‌شان صرف می‌کنند.

هر از گاهی یک بازی بسکتبال برای فعال نگاه داشتن فرزند شما کافی نیست. اما هنرهای رزمی می‌تواند بیشتر تبدیل به یک شیوه زندگی شود تا یک ورزش. چرا که تأثیرات هنرهای رزمی بر روی فرزندان فرای کلاس‌ و خارج از باشگاه خواهد بود. خصایص فیزیکی بسیاری می‌تواند به این طریق بهبود یابند. از جمله: قدرت عضلات، استقامت در برابر خستگی، افزایش انعطاف بدنی و جریان خون بهتر در بدن.
همانطور که قبلاً نیز گفته شد در هنرهای رزمی چیزهائی بیش از مهارت‌های فیزکیی اموزش داده می‌شود و فرزند شما احترام و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا خواهد کرد. با وجود آنکه هنرهای رزمی ورزش تیمی و گروهی نیست اما می‌توانند مهارت‌های مهمی را در این زمینه آموزش دهند. همچنین فرزند شما مهارت‌هائی چون صبوری و انضباط را کسب خواهد کرد که می‌تواند بر عملکرد وی در منزل، مدرسه و اجتماع نیز تأثیر مثبت داشته باشد.

به‌علاوه هنرهای رزمی به هنرجوی خود مفهوم احترام را آموزش می‌دهد و شما این موضوع را خصوصاً در کودان فوق‌العاده ملاحظه می‌نمائید. این بسیار مهم است که مربی تنها روی توسعه و بهبود جنبه فیزیکی هنرهای رزمی در بچه‌ها تمرکز نمی‌کند، مصاف آنکه به آنها بایستی به صورت غیرمستقیم رفتار صحیح و احترام را نیز آموزش دهد.

با وجود آنکه هنرهای رزمی به‌طور ضمنی به برخوردهای فیزیکی نیز اشاره دارد که می‌تواند سبب وارد آوردن آسیب‌ها و جراحات شود، اما اکثر کلاس‌ها با در نظر داشتن این مطلب یا قوانین و سیاست‌هایشان راجع‌به این موضوع بسیار سخت‌گیر هستند.

واقعیت امر این است که احتمال آسیب‌دیدگی فرزند شما در هنرهای رزمی در مقایسه با فوتبال و بسکتبال به مراتب کمتر است. نظارت مربیان این اطمینان را می‌دهد که سلامت فرزند شما مدنظر قرار گیرد و شرایط را برای بهبود تمام مهارت‌های مذکور فراهم نماید.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!