دراز و نشست و ویژگی های آن

Rate this post

دراز و نشست چه نوع ورزشی است ؟ چه تاثیراتی روی بدن میگذارد ؟ باعث بروز چه تغییراتی در اندام ما می شود ؟ می خواهیم در مورد این تمرین ورزشی بیشتر بدانیم :

همه ما این صحنه را دیده‌ایم : مردان و زنانی که به تشک‌های تمرین چسبیده‌اند و به طرز وحشیانه‌ای ست‌های متعدد دراز و نشست را انجام می‌دهند ، تا زمانیکه سوزش عضلات شان را حس کنند . اما آیا دراز و نشست واقعا به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید و به عضلات شکم شش تکه دست یابید ؟ پاسخ کوتاه این است : نه . دراز و نشست ، یک تمرین اساسی است که مرکز بدن را تقویت می‌کند اما به شما کمک نمی‌کند که چربی بسوزانید .

مزایای سلامتی تمرینات تقویت کننده مرکز بدن
فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن غیر قابل انکار هستند . تمرینات شکمی نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند و اندام تان را خوش فرم تر می‌کنند بلکه به بهبود تعادل و هماهنگی شما نیز کمک کرده و همچنین تکیه گاه لازم برای ستون فقرات شما را فراهم می‌کنند .

عضلات شکم شما اساسا” کل بدن تان را نگه می دارند ، به همین دلیل قطعا مهم است که میان تنه تان را تمرین دهید . اما اگر هدف تان این است که اندامی شبیه افراد روی جلد مجلات داشته باشید ، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی تان ضروری است .

سوزاندن چربی مستلزم انجام کاردیو است
واضح است که فعالیت قلبی عروقی شدید برای کاهش وزن ضروری است . اما این واقعیتی است که باید با آن رو به رو شوید : تمرینات روزانه شکمی به تقویت فیبرهای عضلانی درمیان تنه تان کمک می کند اما لایه چربی روی عضلات شکمتان را آب نمی‌کند . اگر در حال حاضر سعی دارید وزن کم کنید ، باید به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن تان ، کاردیوی کافی اضافه کنید . این بدان معنا نیست که شما باید مانند یک قهرمان تمرین کنید ، اما قطعا به تمرینات با شدت متوسط تا بالا نیاز دارید . فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید . به یاد داشته باشید که کاردیو لزوما” مستلزم دویدن سریع نیست .

فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی و شنا ، همگی برای کاهش وزن مناسب هستند . برای مؤثر‌تر کردن تلاش‌های کاهش وزن‌تان ، درهفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین کاردیو انجام دهید .

داشتن یک رژیم غذایی سالم
اگر یک رژیم غذایی سالم را با یک برنامه تمرینی کامل ترکیب نکنید ، به سادگی به نتایج مورد نظرتان نمی رسید . هر چند ایرادی ندارد که گاهی اوقات چیزبرگر یا پیتزا بخورید اما بسیار مهم است که در روز حداقل ۵ فنجان میوه و سبزی بخورید و همچنین پروتئین‌های سالم مصرف کنید . منابع سالم پروتئین عبارتند از سینه مرغ ، گوشت گاو بدون چربی و غذاهای دریایی . همچنین توصیه می‌شود که به مقدار غذایی که مصرف می‌‌کنید ، به دقت توجه کنید .

اگرچه لزوما” نیازی به شمارش کالری نیست اما مهم است به یاد داشته باشید که به منظور کاهش وزن ، باید کسری کالری پیدا کنید . خوردن حدود ۳۵۰۰ کالری در هفته یا ۵۰۰ کالری کمتر در روز ، در مدت ۷ روز منجر به ۵۰۰ گرم کاهش وزن می شود .

حرف آخر
دراز و نشست به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که شما باید عضلات شکم تان را به حال خود رها کنید . عضلات شکم شما عملا از هر بخش بدن تان پشتیبانی می‌کنند ، از جمله ستون فقرات . این بدان معناست که تمرینات تقویت کننده‌ی مرکز بدن ، یک بخش حیاتی از تمام برنامه‌های کامل تمرینی هستند . به عنوان بخشی از رژیم تمرینی جدیدتان ، یک رژیم غذایی سالم را با فعالیت کاردیوی اضافی ترکیب کنید . هرچند ممکن است این نکات ساده به نظر برسند اما مهم است که بدانید محدود کردن خودتان به یک حصیر ورزش و به هم فشردن میان تنه تان به طور مدام ، شما را به نتایج مورد نظرتان نخواهد رساند .

منبع : مجله پزشکی دکتر سلام

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!