راه رهایی از گرفتگی پا

Rate this post

با چه روش هایی می توانیم مانع ایجاد گرفتگی در پاهایمان شویم چه کارهایی باید انجام دهیم و هنگام مواجه با این عارضه دردناک چه کارهایی از ما برمی آید

گرفتگی زمانی رخ می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می شود. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی کند.

 گرفتگی پا می تواند هر زمانی سراغ آدم بیاید از جمله هنگام راه رفتن یا شاید هنگام خواب و تنها چیزی که در آن زمان می خواهیم این است که این ناراحتی متوقف شود. بر خلاف تصوری که مردم دارند، ورزش باعث گرفتگی عضلات نمی شود.اگر چه افراط در ورزش کردن یا دویدن می تواند باعث احساس گرفتگی در پا شود اما علت اصلی این گرفتگی کمبود مواد مغذی در بدن است.به ویژه عدم تعادل آب و الکترولیت (پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم) .گرفتگی زمانی رخ می دهد که عضلات پا خود به خود منقبض می شود. نبود کشش کافی در قسمت تحتانی از جمله انگشتان پا، کشاله ران و عضلات ران قبل و بعد از ورزش و خواب می تواند فرد را مستعد به گرفتگی کند.

چگونه گرفتگی پا را سریع متوقف کنیم:

انگشتان پایتان را به طرف خود بکشید، تا عضلات کشیده و شل شود یا می توانید با ایستادن روی پا فشار مستقیم روی عضله بیاورید یا این که پا را ماساژ دهید.در صورت ادامه پیدا کردن گرفتگی کمپرس آب گرم روی آن قسمت قرار دهید.هم گرما و هم فشار کمک می کند تا خون در آن قسمت جریان پیدا کند و اکسیژن تازه به آن منتقل شود و این ناراحتی به پایان برسد.بلافاصله پس از برطرف شدن گرفتگی عضلات به اندازه نوک قاشق چای خوری ( خیلی کم ) نمک در یک ونیم لیوان آب بریزید و بخورید تا در الکترولیت ها تعادل ایجاد شود.یا این که می توانید نصف موز بخورید که حاوی پتاسیم و منیزیم است و گرفتگی عضلات را بر طرف می کند.در صورت برگشت گرفتگی عضلات یک دوز دیگر از آب نمک و موز بخورید.

از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید:

اگر نسبت به قبل بیشتر دچار گرفتگی عضلات می شوید( متاسفانه این حالت با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند) باید تغییراتی در زندگی تان به وجود بیاورید:
۱مصرف آب را افزایش دهید تا عضلات بهتر عمل کنند.
۲مصرف منیزیم را بالا ببرید.علاوه بر موز، سبزی های سبزرنگ، مغز میوه، ماهی، لوبیا، آواکادو و شکلات تلخ مصرف کنید.
۳ هر صبح و شب کف پا و پشت ران را ماساژ دهید.ورزش های کششی برای پا و کف پا نیز انجام دهید تا پا ها قوی و انعطاف پذیر بماند.
۴کفش با اندازه مناسب بپوشید. استفاده از کفش های تنگ یا پاشنه بلند باعث گرفتگی عضلات و سفتی آن می شود.

منبع مقاله : تکنیک برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!