رشته کونگ فو توآی در آستانه ثبت جهانی با نام ایران

Rate this post

رشته کونگ فو توآی در آستانه ثبت جهانی با نام ایران

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو از ثبت جهانی این رشته رزمی با نام ایران خبر داد.

‌به گزارش فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم به نقل از خبرگزاری ایسنا، محسن باقرزاده در گفت وگو خود، در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان افزود: قرار است این رشته رزمی با نام کونگ فو توآی و با اصالت کشور ایران به ثبت جهانی برسد.

وی که برای انتخابات ریاست هیات کونگ فوی گیلان در رشت حضور داشت ، اظهار کرد: این رشته با نام کونگ فو توآی و با حضور 27 کشور قاره کهن به ثبت آسیایی رسیده و قرار است از روز 17 آذر ماه جاری با حضور 24 کشور جهان با نام ایران و با آرم سیمرغ ایرانی به ثبت جهانی برسد.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو ادامه داد: البته نام کونگ فو توآی منظور سبک توآی نیست بلکه توآی مخفف چهار کلمه تمرکز، ورزش، آرامش و یکرنگی است که روی این رشته نامگذاری کرده ایم و با نام کشور عزیز ما ایران به ثبت جهانی خواهد رسید و در برگیرنده همه سبک های مجموعه فدراسیون است.

وی بیان کرد: البته اسناد تاریخی معتبری در ایران وجود دارد که رشته های رزمی بیش از سه هرار و 500 سال در ایران سابقه دارد و رشته رزمی کونگ فو نیز متعلق به ایران است و امیدواریم که با نام ایران به ثبت جهانی نیز برسد.

باقرزاده در ادامه گفت: هدف ما این است که کونگ فو به وحدت، یکدلی و یکرنگی برسد و یک رشته رزمی قوی را شاهد باشیم که مهمترین هدف ما پس از به ثبت رسیدن جهانی این رشته با نام ایران، رشد و اعتلای روزافزون این رشته است.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو خاطرنشان کرد: کونگ فو و هنرهای رزمی 22 سبک دارد و که منشا و مبدا همه آنها کشور ایران است و تمامی سبک ها برای فدراسیون ارزشمند هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 80 هزار ورزشکار به طور سازمان یافته در رشته رزمی کونگ فو در سطح کشور فعالیت دارند که به طور حتم تعداد افرادی در این رشته مشغول به ورزش هستند بیش از رقم می باشد و هدف ما این است که با ترویج و گسترش این رشته رزمی، تعداد ورزشکاران را نیز افزایش دهیم.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو افزود: سال گذشته در رقابت های قهرمانی آسیا مقام نخست را کسب کردیم و هدف ما این است که با تمام توان در مسابقات آسیایی سال آینده نیز شرکت و عنوان قهرمانی خود را تکرار کنیم.

انتخابات ریاست هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان در رشت برگزار شد که در پایان، مجید مهروانی با کسب 9 رای از 16 آرای ماخوذه ، به عنوان رئیس جدید این هیات در گیلان انتخاب شد.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!