سرنوشت نامعلوم یک رشته المپیکی

Rate this post

سرنوشت نامعلوم یک رشته المپیکی

به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته محمدعلی رستگار پس از مشکلات متعددی که بین او و مسوولان وزارت ورزش و جوانان به وجود آمد از ریاست فدراسیون جودو استعفا کرد و رشید خدابخش برای سر و سامان دادن به اوضاع این فدراسیون و فراهم کردن زمینه برگزاری مجمع انتخاباتی برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون به سرپرستی جودو منصوب شد.
پس از گذشت مدت کوتاهی، رشید خدابخش که مسوولان وزارت ورزش تنها او را به چشم یک سرپرست نگاه می کردند با علاقمند شدن به ادامه فعالیت و مدیریت در این رشته رزمی در محافل مختلف از سودای ریاست بر فدراسیون جودو سخن گفت و این درحالی است که براساس قانون، سرپرستان فدراسیون ها اجازه ثبت نام در انتخابات برای تصدی ریاست را ندارند و همین مساله در کنار انجام برخی تغییرات عجولانه و قابل تامل در کادر فنی تیم ملی و مدیران میانی فدراسیون که از سوی خدابخش در بحبوحه مسابقات انتخابی المپیک برای این رشته ورزشی صوت گرفت با واکنش تصمیم گیرندگان ورزش کشور روبرو گردید.
درحالیکه جودو در مسیر نسبتا خوبی حرکت می کرد و انتظار می رفت ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون و برگزاری مجمع به بعد از بازی های المپیک 2016 موکول شود، وزارت ورزش در تصمیمی غیر منتظره ثبت نام از نامزدهای ریاست را آغاز کرد و این اقدام آغاز دوباره ای بود بر ورود جودو به حاشیه های مخرب.
حواشی ایجاد شده در زمان ثبت نام نامزدها و ورود برخی از مدیران سابق جودو به عرصه انتخابات و استعفای خدابخش از سرپرستی فدراسیون به خاطر ثبت نام در انتخابات و برخی از اتفاقات خبرساز دیگر در جودو طی هفته های گذشته درحالی شکل گرفته است که جودوی ایران سه سهمیه المپیک را به دست آورده و با حضور در رقابت های انتخابی برای سهمیه چهارم تلاش می کرد اما یک اشتباه عجیب و انتخاب زمان نامناسب درخصوص آغاز ثبت نام از نامزدها سبب شد تا جودو درگیر مسائل همیشگی اش یعنی حاشیه شود.
یار کشی در بین آنهایی که برای ریاست آینده فدراسیون دور خیز کرده اند آغاز شده و هر روز پر رنگ تر می شود که ادامه این وضعیت و بی ثباتی مدیریتی می تواند دوباره این رشته المپیکی را وارد بحران کند.
ناهماهنگی سرپرست مستعفی فدراسیون و مدیریت عالی دستگاه ورزش که به استعفای غیرقابل پیش بینی خدابخش و پذیرش سریع آن منجر شد درحالی است که دلیل موافقت با استعفای سرپرست فدراسیون ناکارآمدی وی در اداره امور جودو عنوان شد و عجیب اینکه این سرپرست به زعم برخی ‘ناکارآمد’، امروز سودای ریاست فدراسیون را در سر می پروراند و برای رقابت با دیگر نامزدها برای گرفتن رای اعضای مجمع انتخاباتی جودو برنامه ریزی کرده و تلاش خود را آغاز کرده است.
پیشتر چنین اتفاق مشابهی را در یک رشته ورزشی دیگر شاهد بوده ایم که با گماردن سرپرست در راس فدراسیون و کنار گذاشته شدن رئیس موفق آن ملی پوشان این رشته پرطرفدار در مرحله نخست مسابقات گزینشی المپیک 2016، ناکام لقب بگیرند.
به نظر می رسد این اشتباه، دوباره در یک رشته ورزشی درحال تکرار است و در حساس ترین زمان ممکن که تمامی تیم ها به دنبال آماده سازی مطلوب برای حضور در بازی های المپیک هستد، جودوی ایران سردرگم شده و مدیری برای تصمیم گیری در راس این فدراسیون وجود ندارد.
هرچند به زودی سرپرستی برای فدراسیون جودو منصوب خواهد شد، اما بهتر بود که اقدامات برای برگزاری مجمع این رشته المپیکی به پس از بازی های المپیک موکول می شد تا این روزهای طلایی به راحتی از کف جودوکاران نرود.
باید در روزهای آتی در انتظار یارکشی محمد درخشان و رشید خدابخش دو تن از گزینه های مطرح احراز پست ریاست فدراسیون جودو باشیم که این مساله می تواند بی تردید این ورزش قدیمی و معتبر را با چالش جدیدی روبرو کند.
هرچند افرادی چون علیرضا امینی و آرش میراسماعیلی نیز برای حضور در مجمع انتخاباتی پا پیش گذاشته اند، اما پرواضح است که رقابت اصلی بین افراد دیگری خواهد بود.
امید که دود اختلافات مدیریتی در نهایت به چشم جودوی ایران نرود تا بیش از این شاهد عقب ماندگی جودوکاران کشوررمان از سطح اول آسیا و جهان نباشیم.

منبع خبر : خبر گزاری جمهوری اسلامی

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!