صافی: قبول هدایت هند چالشی بزرگ برای من است

Rate this post

صافی: قبول هدایت هند چالشی بزرگ برای من است

به گزارش فروشگاه ورزشی تک رزم به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد صافی در خصوص قبول هدایت تیم ملی کاراته هند تا بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اظهار داشت: با وجود داشتن دو، سه پیشنهاد خوب تصمیم گرفتم هدایت تیم ملی کاراته هند را قبول کنم و فکر می‌کنم انتخاب سختی بود و باید ببینیم چه نتایجی کسب خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به جایگاه کاراته هند آسیا مسئولان این کشور توقع کسب مدال از او دارند، گفت: متاسفانه کاراته هند کاراته پویا و شناخته شده‌ای در جهان نیست و در میان آخرین تیم‌های قاره آسیا قرار دارد که فاقد مدال و رنکینگ است. یکی از علت‌هایی که هدایت تیم ملی هند را با توجه به سابقه سه دوره حضور در بازی‌های آسیایی با کشورهای پاکستان، کره‌جنوبی و اردن قبول کردم، این بود که ببینم می‌توانم از تجربیات خود استفاده کنم. هدایت تیم ملی هند چالشی بزرگ برای من است تا ببینم می‌توانم در کشوری که سطح کاراته خوبی ندارد موفق باشم.

سرمربی تیم ملی کاراته هند تصریح کرد: وقتی وارد هند شدم و امکانات این کشور را دیدم شگفت‌زده شدم و باورم نمی‌شد امکانات هندی‌ها در این سطح باشد. مسئولان فدراسیون هند با وجودی که قراردادم تا بازی‌های آسیایی است به محض مشاهده اولین جلسه تمرینی اعلام کردند از لحاظ فنی به من اعتماد دارند و بر همین مبنا قصد دارند برای همکاری بلند مدت برنامه‌ریزی کنند. فعلا من تا بازی‌های آسیایی 2018 هدایت این تیم را قبول خواهم کرد تا ببینم چه کاری می‌توانم برای آنها انجام بدهم.

صافی افزود: وقتی کشوری مانند هندوستان که جایگاهی در کاراته ندارد اینگونه در این رشته سرمایه‌گذاری می‌کند مطمئن باشید کشورهایی که قبلا صاحب نام عنوان در این رشته نبودند اما از لحاظ اقتصادی و سابقه ورزشی امکانات خوبی دارند می‌توانند خطرساز باشند. کشور هند با توجه به جمعیت آن از نیروی انسانی زیادی برخوردار است و به طبع آن کاراته‌کاهای زیادی هم در این کشور حضور دارند. اگر این کشور از لحاظ استعداد هم در کمترین حد باشد با توجه به جمعیت زیاد کاراته‌های آن قطعا چند نفری وجود دارند که بتوانند خود را مطرح کنند و این موضوع یک خطر بزرگ برای ما است.

سرمربی تیم ملی کاراته هند خاطرنشان کرد: تجربه مدیریت فرجی رئیس فدراسیون ایران بسیار عالی و از هوش مدیریتی خوبی برخوردار است و در کنار آن آشوری تجربه بالایی دارد. کادر فنی پخته و بازیکنان ما نیز فداکار هستند اما به عنوان یک کارشناس این رشته اعلام می‌کنم اینها دیگر برای موفقیت کافی نیست. اگر وزارت ورزش و کمیته المپیک به خواسته‌های استاندارد رشته‌های المپیکی توجه نکنند مطمئن باشید کسب مدال در آسیا هم سخت خواهد بود چه برسد به جهان و المپیک که همه در حال سرمایه‌گذاری کردند.

صافی اضافه کرد: کاراته ایران رفته رفته در حال پوست اندازی است و باید به بچه‌هایی که صادقانه سه دوره قهرمان جهان شدند توجه بیشتری کنیم و امکانات خوبی در اختیار آنها قرار دهیم. فدراسیون کاراته باید از لحاظ بودجه در شرایط مناسبی قرار داشته باشد تا دغدغه مسائل جزیی را نداشته باشد. از همه مهمتر نیز باید یک مکان با استاندارد بالا برای آماده‌سازی در اختیار تیم ملی باشد تا بچه ها تحت نظر مربیان نتایج خوبی را کسب کنند. فکر می‌کنم اگر وزارت ورزش خواسته‌های فدراسیون کاراته را برآورده کند هیچ کشوری استعداد، ذکاوت و هوش کاراته‌کاهای ایرانی را ندارد . حمایت و حرکت درست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از کاراته می‌تواند دریچه جدیدی را در المپیک به روی ورزش ایران باز کند اما باید از همین امروز تلاش کنند که فردا دیر است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به امکانات کشور هند آنها شانسی برای کسب سهمیه المپیک خواهند داشت، به تسنیم گفت: برای هند کسب سهمیه المپیک خیلی سخت است و در حال حاضر بزرگترین آرزوی آنها کسب یک نشان برنز در بازی‌های آسیایی جاکارتا است اما سقف آرزوهای من بلندتر از این حرف‌هاست. از لحاظ سنی و شرایط تجربه به جایگاه خوبی رسیده‌ام و می‌خواهم از فرصتی که دارم استفاده کنم. حتی باور کسب سهمیه المپیک برای هند خیلی سخت است اما من باید اول این باور را در خودم ایجاد کنم و با این باور به هند آمدم تا موفق باشم. هندی‌ها اصلا عجله‌ای ندارند و برنامه بلند مدت دارند. برای المپیک 2020 توکیو خیلی سخت است که این کشور کسب سهمیه کند اما شاید با توجه به عضویت یک نفر از این کشور در فدراسیون جهانی بتواند از سهمیه استفاده کند.

سرمربی ایرانی تیم کاراته هند در خصوص حضور مربیان ایرانی در تیم‌های ملی کشورهای مختلف عنوان کرد: در بازی‌های آسیایی شاهد نبرد مربیان خارجی هستیم. هنگ‌کنگ از مربی انگلیسی، کره‌جنوبی از مربی ژاپنی، قزاقستان و قطر از مربیان فرانسوی، مالزی از مربی لیتوانیایی و عربستان از مربی مصری استفاده می‌کنند و مربیان ایرانی در کشورهای ماکائو، فیلیپین، ویتنام، امارات و هند حضور دارند و قرار است حسین روحانی نیز به ازبکستان برود. در بازی‌های آسیایی یک نبرد بزرگ نیز میان مربیان ایرانی با غول‌های کاراته آسیا است تا بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبای خود بکشند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!