طوفان ووشوکاران ایران در شب پایانی با کسب ۹ طلا

Rate this post

طوفان ووشوکاران ایران در شب پایانی با کسب ۹ طلا

ووشوکاران تیم ملی جوانان ایران در شب پایانی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ برزیل، با کسب ۹ مدال طلا به عنوان قهرمانی جهان رسیدند.

به گزارش فروشگاه ورزشی تک رزم به نقل از خبرگزاری ایسنا، هفتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان که از روز پنجشنبه با حضور ۴۰۰ ووشوکار از ۴۵ کشور به میزبانی برزیل و در شهر «برازیلیا» آغاز به کار کرده بود، بامداد امروز دوشنبه به اتمام رسید. تیم ملی ووشوی جوانان ایران نیز در این رقابتها حضور داشت که با کسب ۱۱ مدال طلا، ۸ نقره و ۷ برنز برای نخستین بار در مجموع دو بخش ساندا و تالو به سکوی قهرمانی جهان تکیه زد.

در روز پایانی این رقابت‌ها، ۹ سانداکار ایران که به دیدار پایانی اوزان مختلف بخش دختران و پسران رسیده بودند، همگی با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا رسیدند. به این تیم جوانان ایران در شب تاریخی خود، علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی در بخش ساندا، برای نخستین بار در مجموع دو بخش تالو و ساندا نیز با کسب ۲۶ مدال رنگارنگ عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

به این ترتیب برای نخستین بار است که تیمی به غیر از چین در مجموع دو بخش ساندا و تالو به عنوان نخست رقابت‌های جهانی دست می یابد.

همچنین تیم هنگ کنگ با کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۸ برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و آمریکا با ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز سوم شد. تیم‌های مالزی و چین نیز در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

نتایج امشب ۹ سانداکار ایران در مبارزان پایانی اوزان خود:

در دیدار پایانی وزن ۴۸ کیلوگرم دختران، آیدا حیدری در ۲ راند متوالی برابر «ساویتا» رقیب قدرتمند هندی به برتری دست یافت و طلایی شد.

در مبارزه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم ساندای دختران، کیمیا شوشتری برابر «نورا سلیمان» از مصر قرار گرفت و با ارائه مبارزه‌ای حساب شده و زیبا در ۲ راند متوالی به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

همچنین در مبارزه نهایی وزن ۵۲ کیلوگرم ساندای نوجوانان محمدمهدی رضایی برای کسب مدال طلا با «بینتانگ رینورا» از اندونزی روبرو شد و با غلبه بر این حریف به مدال طلا دست یافت و قهرمان جهان شد.

در مبارزه نهایی وزن ۵۶ کیلوگرم ساندای نوجوانان ابراهیم اصلانی برای کسب مدال طلا با «محمد سالم» از هند رقابت کرد و در مبارزه ای که سه راند به طول انجامید پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در مبارزه نهایی وزن ۵۶ کیلوگرم ساندای پسران شجاع پناهی مقابل «عبدالرحمن حسن» از مصر در مبارزه ای سه رانده به برتری دست یافت و قهرمان جهان شد.

در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم پسران، محمد فرهادی توانست با اقتدار «چونگ ترونگ» از ویتنام را مغلوب کند و طلای قهرمانی جهان را به دست آورد.

در مبارزه پایانی وزن ۶۵ کیلوگرم حمید کیانیان با «گاما مورنو» از برزیل که از حمایت گسترده هواداران سود می‌برد روبرو شد و در ۲ راند متوالی با ارائه مبارزه ای شجاعانه و استفاده از فنون مختلف به پیروزی رسید و طلایی شد.

در مبارزه پایانی وزن ۷۰ کیلوگرم محمد حاجی‌زاده با «جائه کوک لی» از کره جنوبی رو در رو شد و این حریف را با اقتدار از پیش روی برداشت تا نام وی نیز در میان طلایی های تیم ایران ثبت شود.

در مبارزه پایانی وزن وزن ۸۰ کیلوگرم حسن لطفی با «محمد» از اردن روبرو شد و در همان راند نخست کار را یکسره کرد و به مدال طلا رسید.

* اسامی مدال آوران ایران در مسابقات ووشوی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۸ برزیل به قرار زیر است:

* مدال‌های طلا
۱) سیده سوگند گلشنی
۲) سیدمحمد حسینی
۳) آیدا حیدری
۴) کیمیا شوشتری
۵) محمدمهدی رضایی
۶) ابراهیم اصلانی
۷) شجاع پناهی
۸) محمد فرهادی
۹) حمید کیانیان
۱۰) محمد حاجی‌زاده
۱۱) حسن لطفی

* مدال‌های نقره
۱) مهدی خانی ۲ نقره
۲) نازنین بازدار
۳) مینا پناهی
۴) فاطمه جزینی
۵) محمدعلی مجیری
۶) تیم دوئلین دختران با ترکیب “سیده سوگند گلشنی و مینا پناهی
۷ تیم دوئلین پسران با ترکیب “سیدمحمد حسینی و محمدعلی مجیری

*مدال‌های برنز
۱) محمدعلی مجیری ۲ برنز
۲) نازنین بازدار
۳) مهدی خانی
۴) مینا پناهی
۵) زهرا بت‌شکن
۶) یاسین شهرکی

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

یک دیدگاه برای “طوفان ووشوکاران ایران در شب پایانی با کسب ۹ طلا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!