معرفی سلاح شوریکن

شوریکن (به ژاپنی 手裏剣 ؛ به معنای شمشیر مخفی در دست) یک نوع سلاح سرد است که به سمت هدف پرتاب می شود . این سلاح از سلاح های مورد استفاده نینجاها است .

تاریخچه و معرفی سلاح شوریکن
شوریکن جوتسو سلاحی کوچک ، مخرب و ویران کننده ، ساده ، ولی مرگبار ، سلاحی منحصر به فرد یک نینجا واقعی می باشد . شوریکن یا تیغ های پرنده و برنده عبارتی است که از دور ی موروماچی به کار برده شد . شوریکن اوچی به فراگیری شوریکن اصلی ، در زمان جنگهای داخلی ژاپن مربوط می شود . مهارت در پرتاب شوریکن در میدان جنگ تکامل پیدا کرد و به همین جهت آن دوره ، دوره ی طلائی نینجا نامیده شد . یک ضربه ی کاری و دقیق باعث پارگی شاهرگ و در نتیجه ، مرگ خواهد شد . نینجاها در میدان نبرد ، برعکس سامورایی ها ، از قانون خاصی پیروی نمی کردند و به همین دلیل ، آزادانه ، از هوش ، مهارت خود استفاده می کردند . شوری کن جوتسو آغشته به زهر ، اسلحه ی مورد علاقه ی ایکوسا – سینوبوی بود که در مدتی کمتر از یک ثانیه – دشمن را از پا در می آورد . یک نینجای سنتی ، راه های گوناگونی برای بدست آوردن زهرهای مهلک میدانست این منابع گیاهان سمی ، احشا پراز سم یک نوع ماهی ژاپنی ریشه ی زهرآلود گیاهان ، غدد زهر آگین مار ترشحات سمی از پوست دوزیستان ، زهرابه ی عقرب و بند پایان بودند . شوریکن لحظات قبل از هر عملیاتی ، به سم آغشته می شد تا از خطر مجروح شدن و مرگ نینجا بر اثر حمل این اسلحه جلوگیری شود . حتی یک خراش سطحی نیزه می توانست این سم را وارد خون کند یک نینجا می توانست با خرد کردن برگها و ریشه ی گیاهان گوناگون که در ژاپن می روییدند ، حریف خود را نیمه بیهوش یا خواب کنند . البته امروز نینجاها احتیاج به ساختن سم سنتی ندارند چرا که می توان به راحتی با علوم شیمی ویژه ی نین جوتسو سم دلخواه را ساخت . جاسازی شوریکن جوتسو کیف های مخصوصی وجود دارد که حمل تعدادی از شوریکن را ساده کرده است . همچنین بر شمشیر پشت محافظ دسته دو عدد شوریکن نصب می شود .

در داخل گی نینجا (لباس) جیب هایی تهیه شده است که در آنها نیز می توان شوریکن را پنهان کرد . انواع شوریکن را می توان بر روی گی نینجا پنهان کرد یا زیر در ، بغل کفش نینجا ، پشت دستها ، پشت پاها ، پشت کمر ، پشت کمر بند ، پشت سر ، روش های پنهان کردن انواع شوریکن می باشد . شوریکن های سنتی که در 500 سال پیش از آنان استفاده می شود هم اکنون در موزه ی دائم بوجینکان توکاکورونینجا ژاپن نگهداری می شود . نام های گوناگونی برای نحوه ی پرتاب این اسلحه در ژاپن ، به کار برده می شود :
شوریکن – وازا : فن های شوریکن
شوریکن – ناگه : پرتاب واقعی
شوریکن – جوتسو : مهارت و استادی در شوریکن
شوریکن – اوچی : ضربه یا پرتاب شوریکن

دو نوع شوریکن اصی وجود دارد : البته از نظر ظاهر صدها نوع هستند ، ولی به طور کلی به دو نوع تقسیم می شوند : شاکن که لبه های متعددی دارد و بو شوریکن که کشیده و به شکل چاقو است .

پرتاب در شب
1. موقعیت صدا را تشخیص دهید .
2. اندازه و حجم هدف را مجسم کنید .
3. سعی کنید با گوشهایتان ببینید .
4. سعی کنید برای دیدن هدف تمامی دقت و انرژی خود را مصرف کنید .
5. آرام نفس بکشید .
6. اگر در حال تمرین هستید شوریکن را علامت گذاری کنید که در شب مسیر حرکت آن را بتوانید تشخیص دهید .
7. در فضای باز تمرین کنید .
8. سعی کنید خود صدا تولید نکنید .
9. کسی یا اشخاصی در کنار شما یا اطراف منطقه تمرین شما نباشد .

پرتاب در روز
1. در ابتدا هنگام پرتاب شوریکن سعی کنید با یک نوع شوریکن تمرین کنید که به آن عادت کرده اید .
2. در هنگام تمرین لباس مناسب بپوشید .
3. قبل از هر پرتابی خود را گرم کنید .
4. در پرتاب ستاره دقت کنید تمرینات سرعتی و قدرتی را با هم تجربه کنید .
5. تکنیک های داده شده را بدون هیچ عجله ای تمرین کنید تا هنگام بدست آوردن مهارت فاصله ها را کم و زیاد نکنید .
6. پس از به دست آوردن در سلاح سعی کنید انواع شوریکن را نیز تجربه کنید و به مهارت خود بیافزاید .
7. در نگهداری سلاح خود کوشا باشید .

منبع : ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!