«نلیا» سومین مربی خارجی برای جودو

Rate this post

«نلیا» سومین مربی خارجی برای جودو

تمرینات تیم ملی جودو بانوان در حالی از امروز زیر نظر یک مربی ازبکستانی آغاز می شود که سابقه‌ کاری این مربی از سوی فدراسیون منتشر نشده است.

به گزارش فروشگاه ورزشی تک رزم به نقل از خبرگزاری مهر، بعد از گذشت بیش از یک سال از حضور محمد درخشان در راس فدراسیون جودو، سومین مربی خارجی و این بار برای بانوان روز گذشته وارد تهران شد و قرار است به مدت یک هفته تمرینات این تیم را زیر نظر بگیرد.

بعد از «آذرشیخ علی اف» آذربایجانی و «بالیان کارن» اوکراینی، «نلیا» از ازبکستان به تهران آمد. روسای فدراسیون ایران و ازبکستان دوستی نزدیکی با هم دارند و شاید این رابطه صمیمی به عقد قراردادی یک ساله تا پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ منجر شود.

گفته می شود «نلیا» سابقه سرمربیگری در تیم ملی ازبکستان را دارد اما بررسی رقابتهای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ ازبکستان و ۲۰۱۷ هنگ کنگ، نشان می دهد تیم زنان ازبکستان تنها یک نشان برنز در این دو سال از رقابتهای قهرمانی قاره کهن کسب کرده است!

در رنکینگ فدراسیون جهانی هم تنها یک جودوکار تیم زنان ازبکستان در بین ۳۰ جودوکار برتر دیده می شود. «مانتی زوا» در وزن ۷۰- کیلوگرم که سال ۲۰۱۶ در رقابتهای قهرمانی قاره کهن در تاشکند، تنها برنز زنان ازبکستان را کسب کرد با ایستادن در مکان بیستم، بهترین جودوکار زنان این کشور در رنکینگ جهانی است.

اینکه فدراسیون بعد از مدتها، تلاش دارد به اوضاع جودو بانوان سروسامان دهد جای خوشحالی دارد ولی چرا ازبکستان؟ اینکه این مربی چه زمانی هدایت تیم ازبکستان را برعهده داشته و یا اصلا این مربی مدال جهانی و آسیایی در کارنامه خود داشته یا خیر مشخص نیست. هر چند داشتن مدال هم تضمینی بر موفقیت یک جودوکار در بخش مربیگری نیست ولی بهتر آن است که مسئولان فدراسیون کارنامه او را منتشر کنند.

ولی اگر قرار است مربی برای هدایت تیم ملی به تهران سفر کند لااقل از کشوری باشد که در آن بخش شناخته شده و صاحب عنوان باشد. قزاقستان، مغولستان و کره جنوبی از کشورهای آسیایی هستند که در بخش زنان صاحب سبک و قدرتمند هستند و شاید بتوانند به جودو بانوان ایران کمک کنند.

محمد درخشان که چندی پیش گفته بود با «نظریه اتفاق» مربی خارجی استخدام نمی کند، بعد از انتشار خبر مذاکره با «ایلیادیس» معروف و رسیدن به نام های کوچکی چون «آذر» و «کارن»، این بار «نلیا» را به تهران دعوت کرده است. باید منتظر ماند و دید آیا این مربی هم بعد از یک هفته به کشور خود باز می گردد و فدراسیون به دنبال مربی دیگری می رود یا خیر؟

فراموش نکنیم قبل از المپیک ریو هم «نصرت خان» ازبک برای کمک به تیم ملی وارد ایران شد و در نهایت آنچه نباید می شد، اتفاق افتاد. از مسئولانی که ادعای ارتباط خوب با کشورهای مختلف و روسای فدراسیون جهانی و قاره ای را دارند انتظار می رود با دقت نظر بیشتری برای جذب مربی اقدام کنند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!