وحید نوری: خوشحالم که خودم را در جودوی نابینایان هم ثابت کردم

Rate this post

وحید نوری: خوشحالم که خودم را در جودوی نابینایان هم ثابت کردم

به گزارش فروشگاه ورزشی تک رزم به نقل از خبرگزاری تسنیم، وحید نوری در فینال مسابقات 90- کیلوگرم جودوی نابینایان حریف قدرتمند خود از ازبکستان را شکست داد و قهرمان شد. وی پس از کسب مدال طلا گفت: حریفم دارنده نشان برنز پارالمپیک ریو بود و رنکینگ 2 جهان را داشت اما توانستم او را در 2 دقیقه ایپون کنم و به مدال طلا برسم.

نوری با اشاره به اینکه از سال 1387 وارد رشته جودو شده است، بیان داشت: من در ده سال گذشته در مسابقات افراد بینا شرکت داشتم و توانستم در این مدت سه بار قهرمان، دو بار نایب قهرمان و یک بار سوم ایران شوم. اما به خاطر مشکلات چشمی که داشتم مبارزه با افراد بینا برایم سخت بود و نتوانستم حقم را در مسابقات برون‌مرزی بگیرم.

قهرمان بازی‌های پاراآسیایی 2018 با اشاره به اینکه امسال اولین بار است که با کلاس‌بندی B2 پای به مسابقات جودوی نابینایان گذاشته است گفت: مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اولین حضور من در بخش نابینایان بود و خوشحالم توانستم خودم را در این قسمت نیز ثابت کنم.

وی در ارتباط با تفاوت‌های رقابت جودوی افراد بینا با نابینا گفت: از نظر قوانین تفاوتی با هم ندارند اما از نظر سبک مبارزاتی، جودوی نابینایان یک لول سبکتر است. به این معنا که ما در جودوی نابینایان گارد هم را می‌گیریم، اما در جودوی افراد بینا باید از هم فاصله بگیریم و داور اجازه نمی‌دهد گارد حریف را در اختیار داشته باشیم. همین امر سبب می‌شود حضور نابینایان در رقابت‌های افراد سالم کمی دشوار باشد.

وحید نوری در پایان اظهار داشت: خوشحالم توانستیم مردم ایران را شاد کنیم و این مهم به دست نیامد مگر با زحمات کادر فنی و مربیان عزیزم. تا بیست روز دیگر مسابقات جهانی پرتغال را پیش رو داریم و پس از آن تمام تمرکز خود را بر روی پارالمپیک توکیو خواهم گذاشت.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!