پازل ناکامی بوکس ایران تکمیل شد

Rate this post

پازل ناکامی بوکس ایران تکمیل شد

بوکس ایران در حالی تنها با یک نماینده در المپیک حضور خواهد داشت که رئیس فدراسیون مدعی شده بود در صورت عدم کسب چهار سهمیه از ریاست این مجموعه خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش تک رزم به نقل از خبرگزاری فارس، ناکامی بوکس ایران امسال از جایی کلید خورد که تیم ملی کشورمان اوایل فروردین ماه در مسابقات انتخابی المپیک در سطح قاره آسیا(چین) حضور پیدا کرد و با شکست همه ملی پوشان خود، ناکامی بزرگی را رقم زد. شکست مشت زنان در قهرمانی آسیا علاقمندان به این رشته المپیکی را برای یافتن دلایل شکست سنگین در چین، به فکر فرو برد.

– شکست بوکس ایران در رینگ چینی

تیم ملی بوکس ایران برای حضور در این رقابت ها 6 ماه در اردوی داخلی حضور داشت و با درخواست کادرفنی وقت، ملی پوشان راهی کشور اوکراین شدند تا چند روزی را در اوکراین و آنهم با حریفان درجه چندم این کشور اردوی مشترک برگزار کنند که در نهایت اردوی فوق نتیجه چندان مطلوبی در راستای آماده سازی تیم ملی ایران نداشت.

به هر حال ملی پوشان کشورمان با توجه به حضور در اردوی اوکراین تمام پتانسیل خود را خرج حضور در تمرینات مشترک با اوکراینی‌ها کردند که حاصل برگزاری اردوی مشترک ناکامی مطلق تیم ملی بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود. ناکامی بزرگ بوکس ایران در چین باعث شد تا مسئولان فدراسیون مثل همیشه دست به تغییرات در کادرفنی بزند، آنها علیرضا استکی که مسئول تیم ملی بوکس ایران در قهرمانی آسیا بود را کنار گذاشتند و مسئولیت ملی پوشان را برعهده انصاری واگذار کردند.

این بار انصاری مقصر اصلی ناکامی بوکس

استارت جدید تمرینات ملی پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان زیر نظر انصاری آغاز شد تا شاید ناکامی که در چین رقم خورده بود، جبران شود، اما با توجه به کم بودن زمان برگزاری اردوها، ملی پوشان در رقابت‌های جهانی باکو که آخرین شانس کسب سهمیه المپیک به شمار می رفت نیز موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند و هر هشت نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند.

مسئولان فدراسیون بوکس بلافاصله پس از ناکامی بزرگ تیم ملی در باکو مصاحبه‌هایی را انجام دادند که انصاری را به عنوان مقصر اصلی این شکست قلمداد کردند( آن هم در حالی که انصاری فقط 25 روز مسئولیت تیم ملی را برعهده داشت) و مدعی شدند که او باید جوابگوی ناکامی تیم ملی باشد، چرا که انصاری قبل از اینکه هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، در جلسه‌ای که بین اعضاء شورای کمیته فنی و رئیس فدراسیون برگزار شده بود، قول کسب سه سهمیه المپیک را داده بود.

– انصاری: حرکات برخی‌ها خیانت بود

مسئول فنی تیم ملی ایران پس از ناکامی که برای بوکس در آذربایجان رقم خورد، مورد انتقاد مسئولان فدراسیون قرار گرفت و ناچار شد در قامت دفاع از خود صحبت‌هایی را مطرح کند: باید بگویم برخی نفرات حرکاتی را در ایران و باکو انجام دادند که نمی دانم نام آن را چه بگذارم جز خیانت. من 15 فروردین جلسه ای را با رییس فدراسیون داشتم و گفتم به خاطر آبروی بوکس ریسک بزرگ هدایت تیم ملی را می پذیرم و همانجا قول کسب سه سهمیه المپیک را دادم، اما عملا 38 روز بعد تیم را آن هم به طور ناقص به من تحویل دادند و زمان دیگر از دست رفته بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد: قول داده بودند همه جانبه از من حمایت کنند، اما این طور نشد. درست است که برنامه تمرینی تیم را من داده بودم، اما وقتی هر کس در گوشه ای به فکر ضربه زدن به تیم است چه کار می توانستم کنم. وقتی در تمرینات یک بوکسور را کنار می کشیدند و به او می گفتند که به حرف فلان فرد گوش نکن و به حرف ما گوش کن و یا اینکه در باکو بوکسوری آماده مبارزه است را به هم می ریزند و به او می گویند که تو باز هم شانس داری و در این مسابقات به خودت فشار نیاور چه می توانم بگویم. اسم این کارها نادرست را چه می توان گذاشت.

– قطار بوکس روی ریل ناکامی

به هر حال، قطار ناکامی بوکس ایران در حالی به ایستگاه آخر نزدیک شد که گویا این ریل ناکامی تمامی ندارد، چرا که قرار بود سه نفر از نمایندگان کشورمان طی چند روز گذشته در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای ونزوئلا شرکت کنند که این فرصت بزرگ نیز از دست رفت. این رقابت‌ها آخرین شانس کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رفت که قرار است از روز فردا یکشنبه (13 تیرماه) در شهر “وارگاس ونزوئلا” آغاز شود اما ایران نماینده‌ای در این رقابت‌ها نخواهد داشت.

مسئولان فدراسیون مدعی شده‌اند که تا آخرین لحظه تلاششان را برای اخذ روادید تیم اعزامی به ونزوئلا انجام دادند، اما اخذ ویزای عبور از کشورهای اروپایی برای ونزوئلا تقریبا غیر ممکن است.

به هر حال قرار بود تیم ملی بوکس ایران با سه بوکسور(سجاد محمدپور، امین قاسمی پور و سجاد محرابی) در این رقابت‌ها حاضر شود که به دلیل عدم صدور ویزا از سوی کشورهای اروپایی شانس آخر بوکس ایران برای رسیدن به المپیک نیز از دست رفت.

– ناطق نوری: اگر چهار سهمیه نگیریم از بوکس می‌روم

احمد ناطق‌نوری، رییس فدراسیون بوکس کشورمان سال گذشته در مورد عدم اعزام سه ملی‌پوش بوکس ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان در قطر، صحبت‌هایی را مطرح کرد: قرار بود رضا مرداخانی، حسن شاهینی و سجاد محرابی را به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام کنیم که ناگهان حسن شاهینی مهم‌ترین چهره‌ای که شانس زیادی برای کسب سهمیه داشت دچار مصدومیت شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حضور ایران با دو بوکسور در این رقابت‌ها توجیهی ندارد. رییس فدراسیون بوکس ایران با بیان اینکه شرایط کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های جهانی قطر بسیار دشوار است، گفت: ما چند فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک در اختیار داریم که یکی از آنها رقابت‌های جهانی قطر است. البته در این رقابت‌ها کار دشواری برای کسب سهمیه داشتیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به جای رقابت‌های جهانی قطر در رقابت‌های سال آینده( یعنی امسال در مسابقات قاره‌ای چین و رقابت‌های جهانی باکو) شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک دنبال کنیم. هدف اصلی ما کسب چهار یا پنج سهمیه برای المپیک 2016 ریو است و اگر نتوانم به آن دست یابم از بوکس کنار می‌روم. ما دو فرصت طلایی برای کسب سهمیه المپیک 2016 داریم که یکی از آنها رقابت‌های چین و دیگری رقابت‌های آذربایجان است. امیدواریم بتوانیم مانند المپیک 2012 برای کاروان ورزشی ایران چند سهمیه را کسب کنیم و در بازی‌های المپیک 2016 موفق باشیم.

حالا پس از گذشت چند ماه از وعده‌هایی که رئیس فدراسیون بوکس داده بود می‌گذره و بوکس ایران با ناکامی که در چین و آذربایجان داشت، شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد و حالا بوکس با تنها نماینده خود در المپیک 2016 ریو دوژانیرو حضور خواهد داشت. احسان روزبهانی نماینده وزن 81 کیلوگرم تنها نماینده ایران در برزیل خواهد بود.

احمدناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس ایران، سال‌ها است که سکان هدایت این مجموعه را برعهده دارد، او سال گذشته تاکید کرده بود که بوکس ایران اگر چهار یا پنج سهمیه نگیرد از بوکس می‌رود. البته ناطق نوری با تکیه بر وعده‌هایی که مربیان تیم ملی به او داده بودند، چنان وعده‌‌ای را داده بود و حالا پس از ناکامی‌ها‌ی بزرگی که بوکس کسب کرده، وقت آن رسیده که وعده خود را عملی کند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!