چجوری پرداخت کنم؟

چجوری پرداخت کنم؟

 

1- پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی

در این روش شما هزینه کالا را از طریق درگاه بانکی تک رزم پرداخت می کنید و بعد کالا برای شما ارسال می گردد .

 

  • پرداخت آنلاین چیست ؟

پرداخت آنلاین و یا اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت ، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود . در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت نماید .

 

  • فرآیند پرداخت اینترنتی :

مدیران سایت های اینترنتی با بانک ها قراردادی می بندند و به این ترتیب پول با همکاری بانک از طریق اینترنت از حساب مشتری به حساب مدیر سایت واریز می شود .

در حال حاضر بانکهای ملت ، سامان ، پارسیان ، ملی ، اقتصاد نوین و پاسارگاد این امکان را فراهم آورده اند که افراد بتوانند با استفاده از کارت های بانکی تحت شتاب ، خرید اینترنتی انجام دهند . یعنی این بانک ها به عنوان دروازۀ پرداخت یا درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gateway عمل می کنند .

 

این به این معنی نیست که فقط کارت های همین 5 بانک قابلیت خرید اینترنتی را دارد ، بلکه به این معناست که این بانکها امکاناتی را فراهم کرده اند که بتوان با کارت سایر بانک ها نیز خرید اینترنتی کرد و این امکانات خود را در اختیار فروشگاههای اینترنتی قرار داده اند .

به این ترتیب شما پس از اطمینان از کالا یا سرویس سایت مورد نظر خود می توانید پول آن را به صورت آنلاین پرداخت نمایید .

 

  • با چه کارت هایی می توان خرید اینترنتی کرد ؟

در حال حاضر با کارت های بانکی تمامی بانک ها امکان خرید اینترنتی وجود دارد نظیر بانک های ملی ، صادرات ، پارسیان ، سامان ، اقتصاد نوین ، پاسارگاد ، ملت ، کشاورزی ، توسعه صادرات ، صنعت و معدن ، سینا و … .

 

  • پارامتر های لازم برای خرید اینترنتی :

در هنگام خرید اینترنتی 4 پارامتر کارت بانکی از شما پرسیده می شود که در عکس زیر کنارشان ستاره قرمز زده شده است .

gate

 

در ادامه به بررسی تک تک این پارامترها می پردازیم :

 

  • شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت

این شماره در کارت همه بانک ها ، بر روی کارت درج شده است . نمونه شماره کارت درج شده بر روی کارت های بانک ملی در عکس زیر آمده است .

cardnumber

 

  • رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم

رمز خرید اینترنتی ، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد . حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می کنید ، نیز متفاوت است .

 

در اکثر بانک ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید ، رمز خرید اینترنتی ندارید . برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی یکی از کارهای زیر را انجام دهید :

  • اکثر بانک ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاههای ATM خود قرار داده اند . به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید . کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید . در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی ، رمز خود را تعریف کنید .
  • به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید می خواهم رمز خرید اینترنتی دریافت کنم . اگر بانکتان بانک خوبی باشد حتماً راهنمایی می شوید .

 

  • کد CVV2

کد CVV2 به صورت یک عدد 3رقمی (و به ندرت 4رقمی) مانند شمارۀ 16رقمی حک شده روی کارت ، بر روی اکثر کارت ها حک شده است . مثلاً روی کارت های بانک های ملت ، صادرات ، پاسارگاد ، سامان ، پارسیان و… به صورت یک عدد 3 رقمی حک شده است . یا در برخی کارت های بانک ملی 4 رقمی است و عکس آن را در زیر مشاهده می نمایید .

cvv2

 

در برخی کارت های بانک تجارت ، کد CVV2 به صورت رقم 17 ، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است .

 

  • تاریخ انقضاء

تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت های بانکی حک شده است . اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد ، نگران نباشید . از عدد 12 به جای ماه و از 99 به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید .

 

  • مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی

سیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک های عامل به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید . اما با این وجود برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد .

مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود .

معمولاً بدترین حالتی که ممکن است به وقوع بپیوندد این است که پول از حساب شما کسر شود ، ولی به حساب فروشنده واریز نشود . اما نگران نباشید . در این حالت معمولاً پول شما در حساب های حد واسط بانک است .

نهایتاً خود بانک می باید مغایرت ها را رفع کند . منتظر بمانید و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد ، آنگاه با پشتیبانی سایت فروشنده و یا بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود .

منبع : وبسایت بانکی.آی آر

 

 

 

2- پرداخت از طریق واریز به حساب و یا کارت به کارت

افرادی که امکان پرداخت اینترنتی از طریق درگاه اینترنتی تک رزم و یا پرداخت نقدی را ندارند می‌توانند وجه سفارش خود را به شماره کارت‌ قید شده در این قسمت کارت به کارت نمایند . جهت پرداخت به صورت کارت به کارت می‌توانید از دستگاه های ATM (عابر بانک) و یا کارت به کارت اینترنتی استفاده نمایید . با این حال پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به علت امنیت بالای اطلاعات توسط درگاه امن بانک ها آسان تر و سریع تر است . شماره کارت و حساب جهت واریز وجه سفارش به شرح زیر است :

 

شماره کارت : 8610-1104-6975-6037

نزد بانک صادرات به نام مجتبی بیانی

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!