انتخاب بهترین رشته رزمی برای دفاع شخصی

انتخاب بهترین رشته رزمی برای دفاع شخصی

بر اساس تحقیقات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، اگر شما تصمیم گرفته اید که با آموختن یک رشته رزمی از خود دفاع کنید ، حتماً انتخاب دقیق و ظریفی داشته باشید. زیرا باید از کتک خوردن خود جلوگیری کنید چون ممکن است که سلامتی شما به خطر بیفتد. نکته قابل توجه این است ، کسانی که می خواهند یک ورزش رزمی را برای دفاع شخصی یاد بگیرند به اندازه یک عمر کتک می خورند.

این دسته از افراد حدوداً 5 سال مشغول یادگیری یک رشته رزمی می  شوند و به طور متوسط 3 روز در هفته را کتک می خورند تا اگر یک شب با یک شخصی روبرو شدند اجازه ندهند که کتک بخورند! به همین خاطر در اینجا ما به شما رشته ای را پیشنهاد می کنیم که در آن خبری از کتک خوردن و صدمه دیدن نباشد. هرچند که هیچ ورزش رزمی وجود ندارد که در آن خبری از کتک خوردن و صدمه دیدن نباشد چون کتک زدن بخشی از هنرهای رزمی است و بستگی به شرایط رشته هایی دارد که این میزان در آنها کم یا زیاد هستند.

– شما باید هنری را انتخاب کنید که اصول مبارزه در آن سنجیده باشد :

در اکثر رشته های رزمی هر کسی که سرعت، قدرت و آمادگی جسمانی زیادی داشته باشد پیروز است و این درست همان چیزی است که شما آن را نمی خواهید. به عنوان مثال بعضی از سبک ها حرکات غیر منطقی و غیر کاربردی را به هنرآموزان خود تحمیل می کنند مثلا از رزمی کار می خواهند تا با دست خالی مستقیماً جلو ضربه میله آهنی بایستد. این تکنیک ها در دعوای واقعی خیابان هیچ جایی ندارند زیرا هر آدم عاقلی می داند که آهن از استخوان محکم تر است و به احتمال خیلی زیاد منجر به شکستگی آن می شود. گاهی ممکن است این تکنیک ها و حرکات در یک بازه کوتاه مدت جوابگو باشند اما در دراز مدت باعث آسیب و دردسر زیادی برای شما می شوند. آیا شما می توانید در سن 50 سالگی استخوان دست تان را در برابر ضربه میله آهنی قرار بدهید؟
برخی از رشته ها هستند که ضربات آنها نیازمند گرم کردن بدن و داشتن فضای باز می باشد. تفکر کنید نیمه شب از خواب بیدار شده و با سارقی که به خانه تان آمده است درگیر می شوید! آیا شما می توانید ضربات چرخشی پایی که در باشگاه به زیبایی اجرا می کنید را به دزد در خانه با فضای محدود بزنید یا می خواهید از سارق خواهش کنید تا به شما فرصت دهد تا بدنتان را گرم کنید … ؟

– هنر رزمی که گزینش می کنید باید فضای مبارزه آن محدود نباشد :

اگر در  باشگاه خود مشت زن ماهری در مبارزات هستید دلیل نمی شود که در خیابان کتک نخورید. قواعد مبارزه در باشگاه با خیابان بسیار متفاوت است چون شما در باشگاه آماده مبارزه هستید، بدن خود را گرم کرده اید، می دانید که حریف تان از قوانین تعیین شده ای پیروی می کند به طور مثال به صورت شما مشت نمی زند و همچنین از تجهیزات ایمنی برای کم کردن احتمال مصدومیت استفاده می کنید.
این گزینه ها سبب می شوند تا پس از چند سال تمرین در باشگاه وقتی که در خیابان با یک نفر درگیر شدید دست و پای خودتان را گم کرده و از یک شخص کاملا معمولی کتک بخورید. می دانم احساس بدی به شما دست می دهد که پس از چند سال تمرین، از یک فرد عادی به راحتی کتک بخورید.
در صورتی که هنرهای رزمی را برای سلامتی و کسب مدال تمرین کرده اید نباید انتظار داشته باشید که در خیابان کتک نخورید. اگر هم برای دفاع از خود هنرهای رزمی را یاد گرفته اید و با دیدن شرایط متفاوت و حرکات پیش بینی نشد دستپاچه شده و کتک خوردید معلوم می شود که انتخاب تان درست نبوده است. در اصل در این مدت شما به هیچ وجه فنون مبارزه خیابانی را تمرین نکرده اید بلکه فقط ادای آن را در آورده اید.
به همین خاطر به شما می گویم که به هیچ عنوان گول تبلیغاتی که ادعا می کنند می توانند دفاع شخصی و مبارزات خیابانی را کمتر از یک ماه، 24 ساعت، 20 روز و … به شما آموزش می دهند را نخورید زیرا این کار به هیچ عنوان شدنی نیست. برای درک بهتر آن، برای مثال، فرض کنید الفبا و خواندن و نوشتن را بلد نیستید و من به شما بگویم که می توانم به شما یاد بدهم که در عرض یک ماه بتوانید یک کتاب 50 صفحه ای را بخوانید. ولی همان کتاب! در واقع به مرور زمان شما از شکل حروف و تکرار محتوای هر صفحه، آن کتاب را حفظ می شوید ولی به هیچ عنوان خواندن را یاد نگرفته اید و در صورتی که کتاب را برای تان عوض کنیم اصلا بلد نیستید که کتاب جدید را بخوانید.

این همان چیزی است که در تبلیغات پر زرق و برق رسانه ها به آن می پردازند، یعنی شما در محیط خانه یا باشگاه در آرامش کامل با دوستان تان انواع ضربات و دفاع ها را تمرین می کنید و می بینید که می توانید به خوبی آن را اجرا کنید و فکر می کنید که مبارزه را به خوبی یاد گرفته اید و اعتماد به نفسی کاذب پیدا خواهید کرد. ولی وقتی که مثلا یک شب در یک کوچه تاریک با شخصی مواجه شوید که با یک چاقو به سمت شما می آید از ترس همه چیز را فراموش می کنید.
اما اگر شما راه مبارزه کردن را به صورت اصولی و درست یاد بگیرید و مبارزه در غریضه شما جای بگیرد حتی در صورتیکه نیمه شب چشم تان را باز کنید و ببینید که می خواهند شما را خفه کنند باز می توانید از خود دفاع  و عکس العمل نشان دهید.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/07/danlod.png

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

245 دیدگاه برای “انتخاب بهترین رشته رزمی برای دفاع شخصی”

  1. سلام من ۱۳ سالمه و می خوام یک ورزش را امتحان کنم
    لطفا رزمی کارها نظر بدن که من برم رزمی یا نه و اگر برم کیک بوکس برم کنگ فو چون در باشگاه اطراف ما فقط این دوتا ورزش هست (یکی از اهدافم افزایش قد و کاهش وزن هم هست)

  2. سلام. من خودم چند وقتی میشه که کونگفو کار میکنم. از نظر من کونگفو نسبت به تکواندو بهتره و یه کونگفو کار خیلی بهتر میتونه در یرابر یه تکواندو کار از خودش دفاع کنه.

  3. سلام ببخشید من بین سه تا ورزش موندم کدوم را برم یکیش کیک بوکسینگ و یکی کونگ فو و یکی تکواندو میشه بگید کدوم بهتره…

    • ببین بین اینایی که تو گفتی اگر منظورت کونگ فو توآ باشه قطعا کیک بوکسینگ بهتره اما بنظره من اگر برای دفاع از خودت میخوای برو ووشو ساندا اما برای قهرمانی میخوای برو تکواندو از اون دوتای دیگه اطلاع ندارم اما تکواندو با این که توی دعوا کاربرد نداره ولی ایران قهرمان های زیادی داره یعنی توی تکواندو حرف برای گفتن داره اما اگر برای دفاع از خودت میخوای فقط برو ووشو ساندا اگر تونستی هم یخورده جودو باهاش کار کن دفاعت عالی میشه

    • سلام وقت بخیر من حکم قرمز ووشو هستم از نظر من این دوتا ورزش بسیار قدرتمند هستن در موی تای ضربات آرنج و زانو قوی و قدرتی وجود داره ولی در ووشو این ها نیست در ووشو بیشتر ضربات سرعتی و قدرتی دست پا هست و تکنیک های پرتابی زمین زدن حریف ووشو همون کنگ فو هست ولی با به صورت مدرن این ورزش سبک مبارزه نظامی های چین است و قدمت ۵۰۰۰ ساله داره موی تای هم ورزش اصلی کشور تایلند است با قدمت ۲۰۰۰ ساله که این هم ورزش نظامی تایلند است هر کدام مزیت هایی دارد بستگی به سلیقه خودتان دارد

  4. Thаnks fоr the marveⅼous рosting! I certainly enjoyed readіng it, уou happеn to be a great
    author. I will be sure to bookmark your blog and will often come bacк sometime
    soon. I want to encouraցe you c᧐ntinue ʏour great work, have a nice evеning!

  5. نقاط قوت
    • سر
    نقاط ضعف
    • قلقلک

    سلام یه سوالی داشتم من میخام این تو فیلمای جنگی قهرمان باشم بتونم دفاع کنم از خودم بزنم همه رو له کنم بنظرتون کدوم رشته برم؟ 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    • نقاط قوت
      • نینجوتسو مهارتی و خنثی سازی تهاجم های ناگهانی
      • کیک بوکسینگ قدرتی و سرعتی

      برای شما که زن هستید و توده عضلاتتان نسبت به ما مرد ها کمتره ولی از یه جهتی سرعتی کیک بوکسینگ رو بهتون پیشنهاد میکنم از اون طرف هم نینجوتسو رو یاد بگیرید میتونید تا یه خدی بی‌نقص بشی و چند نفر رو همزمان بزنید🥊 🥷

  6. سلام
    آقا محمد طاها
    اگر برای قهرمانی و دفاع شخصی می خواهی بروی برو ووشو (ساندا)
    ولی اگر دفاع شخصی برات مهم برو جیت کان دو و یا اگر وقت زیاد داری و بقیه شرایطشو داری چند رشته رزمی را برو مثل جیت کان دو، ووشو (هم ساندا هم تالو) و جوجیتسو برزیلی.

    خداحافظ

  7. سلام
    مقاله جالب و قابل تاملی هست.
    ورزش (جیو) آیکیدو از ورزش هاییه که دفاع محضه!
    حداقل ۹۸٪ فنونش دفاعی هست.
    مناسب افرادی هست که شر و شیطون نیستن و سرشون تو لاک خودشونه.
    اما همیشه باید اینو در نظر داشت که هر چند ورزش رزمی کارایی داشته باشه ولی هنرجو درست تمرین نکنه و فکر کنه در عرض مدت کوتاهی مثل تو فیلما میتونه یکه بزن بشه ، عملا فقط میره دعوا و کتک میخوره!
    پسواین ملاکی که توی مقاله بیان شده ، تنها مااک نیست، چون تو خود همین ملاک سنجش کارایی رزمی، متغیر هایی وجود داره که باعث میشه این ملاک قابل تامل بشه.
    ولی دمت گرم

  8. هاپکیدو برو خوراکش دفاع شخصی سلاح های سرد
    اموزش سلا ح سرد ترکیبی هست کاربردی هست در مبارزه خیابانی همه جوره جوابه

  9. سلام ببخشید میخوام برم باشگاه رزمی ولی نمیدونم چه باشگاهی بهتره میخوام هم برای قهرمانی و هم برای دفاع شخصی برم ۱۴ سالم هست لطفا سریع کمک کنید؟

    • سلام
      آقا محمد طاها
      اگر برای قهرمانی و دفاع شخصی می خواهی بروی برو ووشو (ساندا)
      ولی اگر دفاع شخصی برات مهم برو جیت کان دو و یا اگر وقت زیاد داری و بقیه شرایطشو داری چند رشته رزمی را برو مثل جیت کان دو، ووشو (هم ساندا هم تالو) و جوجیتسو برزیلی.

      خداحافظ

  10. سلام با توجه به احترام به تمام ورزش های رزمی که همشون خوب وبه اندازه خودشون کارایی دارن بنده دوران نوجوانی به رشته کمپو کونک فو بین المللی رفتم وسال ۸۲ مدرک دان ۲ گرفتم بدلایل تبانی واشنابازی در اعزام به نسابقات وبعضی مسائل کناره گیری کردم تا بحال ولی لین رشته هم کشتی هم تکولندو هم کنگ فو هستش اما اینکه کدوم رشته رزمی خفن تره بنظرم وین چونگ چون قدرت ذهنت و تمرکزت وضربات وبالا میبره در هر رشته ای باید خودت ی حرکت جدید اختراع کنی وترکیب کنی تا موفق بشی بعد از ۱۸ سال دوباره تصمیم گرفتم برا دفاع از خودم شروع کنم

    • درود بر شما دم شما گرم مطمئنم و معلومه شما خیلی با تجربه ای که وینگ چون رو انتخاب کردید
      حالا من از شما مشاوره میخوام لطفا راهنمایی کنید بین وینگ چون و جیت کان دو کدام رو انتخاب کنم جیت کان دو رو نه فقط بخاطر استاد بروسلی بلکه بخاطر قرار گرفتن روی پنجه های پا و ضربات انفجاری موشکی دوست دارم و وینگ چون هم بخاطر وقار و زیبایی و دفاعی اش… ممنون از راهنمایی تون

  11. سلام خدمت همگی بچه ها من هم تجربه ای تو ورزش رزمی داشتم میخواستم به اشتراک بزارم که شاید بدرد بقیه بخوره
    جنسیت فرقی نداره اما ورزش های مثل بوکس و کشتی به نظرم بیشتر بدرد مرد ها میخوره اما خانم هاهم فعالیت دارند و هیچ عیبی نداره چون روحیه زن اصولا همراه با احساس و لطافت هست و اینو بگیری ازش زیاد جذابیت نداره….
    ببینید هدف چی هست برای قهرمانی و یا سلامتی ودفاع شخصی
    برای سلامتی و بدست اوردن نظم شخصی و درونی اصولا هنر های رزمی مثل کنگکفو کاراته جودو جوجیتسو تکواندو هستند اصولا هم مربیان خوبی داریم در مورد بوکس کیک بوکس و موای تای هم همینطور هست تقریبا ولی خشن تر هست …
    قهرمانی هم بوکس و کشتی و جودو و تکواندو چون المپیکی هستند خوبن ولی بقیه هم مسابقات اسیایی دارند مثل ساندا و…
    در کل من خودم جوجیتسوژاپنی و ااصیل رو عالی میدونم تو مسابقات ufc هم که البته اسم ورزش mma تمامی مبارزها یک رشته بیس و پایه دارن بعد ترکیب میکنند پس بهتر برای ایجاد درک از رزمی رشته هایی مثل کشتی بوکس جوجیتسو کاراته ساندا جودو و موای تای و کیک بوکس وسامبو البته توایران نه و حتی تکواندو رو تمرین کرد ولی رشته های های کارامد بیشتر بوکس کشتی و جودو و جوجیتسو هستند باز من نظرم دوتا ورزش جوجیتسو ساندا در مورد قهرمانی هم بوکس مافیا زیاد دخیله جودو و تکواندو هم بیشتر جودو همه بدلیل رویارویی با اسراییل اصولا به مشکل میخوره ورزشکار بازم این نظر من بود

  12. سلام اگه برای دفاع شخصی میخوای فقط -برو آیکیدو اگه میخوای مبارز بشی و پول دربیاری برو mma چون هم کشتی هم گراپلینگ هم جوجیتسو برزیلی هم موی تای داره خوبه

  13. سلام دوستان من بین ورزش والیبال یا تکواندو و دفاع شخصی موندم کیک بوکسینگ میرم ولی میخام یکی از اینا رو انتخاب کنم کمک کنید

      • نقاط قوت
        • سر
        نقاط ضعف
        • قلقلک

        سلام یه سوال داشتم من میخام از خودم دفاع کنم و این تو فیلمای جنگی قهرمان باشم بزنم همه رو له کنم بنظرتون کدوم رشته باید برم؟

    • کیک بوکسینگ رو حتما برو واقعا حس غرور میده به آدم
      دفاع شخصی هم بد نیست باعث میشه از پشت یکی رو بکوبی زمین
      والیبال تفریحی
      تکواندو هم بد نیست ولی فقط این رو نرو، همزمان یه رشته رزمی دیگه هم برو مثل کیک بوکسینگ یا نینجوتسو
      بر اساس سلیقه (هدفت) تصمیم بگیر نه تفریح

  14. باسلام.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
    MMA بهترین هنر رزمی است. من هم بوکس رفتم هم تکواندو هم کنگ فو هم کیک بوکس هم مویتای. بیشتر از همه از مویتای و کیک بوکس خوشم اومد. هر دو عین همن با کمی تفاوت بستگی به سلیقه داره
    ببینید برخی افراد میگنتو فیلمی که تو اینترنت غوغا کرده کنگ فو MMa (ترکیبی از چند رشته)رو میزنه.
    عزیز ببین اونا تو معبد شاولین برای هر حرکت دو سال تمرین میکنن تو سرشون سنگ میشکنن.اینقدر کتک میخورن که بدنشون سفت میشه خودتو با اونا مقایسه نکن.
    اینجا ایرانه نه معبد شاولین اینجا فقط برات فن هاشو میگن والسلام و تو گاردی نداره و چون بدنت سفت نیست یه مشت بخوری از هوش میری. خودت رو با اونا مقایسه نکن.
    تکواندو فقط پا داره بری تو حلقش با مشت میره رو هوا جر میخوره و اصلا دفاعی نیست و فقط چرته.
    بهترین رشته ها اونایی هستند که گاردشون مثل کیک بوکس بوکس مویتای و… بقیه برای افراد معمولی هیچی نیستن. واقع گرا باشیم……………………………………
    .هر کس که میگه هنر های رزمی خطرناکن و میمیری مثل مویتای ترسو هست و میره کونگ فو🤫😁😂

    • یه کلمه از مادر عروس
      ترسو ها میرم کونگ فو 🥺🤏😂
      تو ابراهیم میرزایی رو دیدی یه MMAکار بیار تا در سطحش باشه
      قبل از این که چرت و پرت بگی خوب برو تحقیق کن

    • نقاط قوت
      • فنون فراوان
      نقاط ضعف
      • فقط تمرین در کلاس

      شما هم درست میگی هم اشتباه فکر میکنیم

      مشکل ما ایرانیا اینه که میخوایم فقط بار رفتن به کلاس به اون مهارت برسیم کلاََ ۲۰درصد کلاس و ۸۰درصد خودتون باید تمرین کنید که هم تکنیک هارو قوی کنید و بدن خودتونو اماده کنید

      از اون مهم تر کسانی که دنبال رزم هستن کل عمر شونو میزارن نه فقط یه کلاس برن
      ورزش هایی مثل کاراته ووشو(تالو) و کونگ فو باید
      با گوشت خون براشون بزاری

    • سلام موافقم بنده 38ساله هستم اکنون بوکس کار میکنم و کشتی هم قبلا 1سال و نیم کار کردم آیا جودو برای دفاع برم

  15. راستی😂😂😂😂

    هر کی میگه بوکس کیک بوکس و مویتای چرته بدونید که

    خیلی از مشت خوردن میترسه هر کی میگی برو کیک بوکس میگه میترسم بمیرم میره کونگ فو😂😂😂

    به خدا جربزه ندارید. همتون بزید😂(به غیر رزمی کارانmma)

  16. باسلام.🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭😂
    MMA بهترین هنر رزمی است. من هم بوکس رفتم هم تکواندو هم کنگ فو هم کیک بوکس هم مویتای. بیشتر از همه از مویتای و کیک بوکس خوشم اومد. هر دو عین همن با کمی تفاوت بستگی به سلیقه داره
    ببینید برخی افراد میگنتو فیلمی که تو اینترنت غوغا کرده کنگ فو MMa (ترکیبی از چند رشته)رو میزنه.
    عزیز ببین اونا تو معبد شاولین برای هر حرکت دو سال تمرین میکنن تو سرشون سنگ میشکنن.اینقدر کتک میخورن که بدنشون سفت میشه خودتو با اونا مقایسه نکن.
    اینجا ایرانه نه معبد شاولین اینجا فقط برات فن هاشو میگن والسلام و تو گاردی نداره و چون بدنت سفت نیست یه مشت بخوری از هوش میری. خودت رو با اونا مقایسه نکن.
    تکواندو فقط پا داره بری تو حلقش با مشت میره رو هوا جر میخوره و اصلا دفاعی نیست و فقط چرته.
    بهترین رشته ها اونایی هستند که گاردشون مثل کیک بوکس بوکس مویتای و… بقیه برای افراد معمولی هیچی نیستن. واقع گرا باشیم……………………………………
    .

  17. کشتی آزاد و کشتی فرنگی بهترین ،پرکاربرد ترین و حرفه ایی ترین هنر های رزمی در جهان هستند و برای درگیری،هجوم و دعوا بسیار مناسب هستند.

  18. بسه دیگه تورو قران هرکدومتون یچیزی میگین بوکس بدرد نمیخوره فلان بدرد نمیخوره فلان بدرد نمیخوره هر ورزشی به نوبه خودش خوبه بوکس برا ضربات مشت کاراته و حالا هرچی هست برا ضربات پا و این چیزا لطفا لطفا لطفا اینقد متعصب نباشید رو یه ورزش بسه دیگه تو دعوای خیابونی مثل رینگ نیستش که بگی اره اگر فلان کارو بکنم دعوارو من میبرم تو دعوا چیزی به نام برد و باخت وجود نداره هم میزنی هم میخوری بعضی وقتا تو مشت اخرو میزنی بعضی وقتا حریفت ورزش های رزمی رو برا دعوا دنبال نکنین اگر میخواین دعوا کنین یه قمه بگیرین دستتون راه بیوفتین تو شهر هرکیو دیدین بزنین وسط فرق سرش و خودتونو الکی خسته نکنین ورزشای رزمی برای ادامه دادنه برای اینکه بری مقام بیاری نه اینکه الکی برای اینکه 2 نفر بهت زور گفتن بری

  19. سلام دوستان من به سه ورزش علاقه دارم:کیک بوکسینگ.بوکس.موی تای توروخدا اگه میشه کمکم کنید کدومش برای تناسب اندام.ودفاع شخصی بهتره ممنون

  20. سلام من بهترین ورزش برای دفاع ازخود
    Mma چون ترکیب
    کیک بوکس موی تای جودو جوجوتسو کشتی آزاد کشتی برزیلی و کشتی فرنگی
    برید من میرم واقعا عالیه

    • سلام بچه ها😊لطفا مطلبی که الان بهتون میگم رو کامل بخونید چونکه بهتون کمک میکنه که راحت تر بتونید رشته رزمی مناسب برای درگیری های خیابانی و دعوا رو انتخاب کنید😊 خب هممون میدونیم که همه ی رشته های رزمی نقطه قوت و نقطه ضعف هایی دارن ولی اگه دنبال رشته ای میگردی که از همه لحاظ کامل و بی نقص باشه.،. من بهتون تکواندو رو پیشنهاد میکنم،، من‌ الان 20 سالم هست و از 10 سال پیش تا حالا تکواندو کار می‌کردم پس به عنوان کسی که 10 سال یه رشته ای رو کار کرده میتونم بهتون اطلاعات دقیق و کاملی بدم😊خب باید بهتون بگم که من خودم توی انتخاب رشته خیلی سخت گیر بودم و دوسال کامل رو در حال تحقیق بودم که چه رشته‌ای بهتره؟ اول از همه بگم که اگه حرف من رو قبول ندارید خودتون میتونید تحقیق کنید ولی من الان بهتون میگم که دیگه وقتتون گرفته نشه😊باید بگم که تکواندو به سلطان ضربات پا مشهور هست و شما هر جای اینترنت هم که سرچ کنی دقیقا همین رو نوشته چونکه تنوع و تعداد ضرباتی که در تکواندو وجود داره خیلی زیاده و اصلا قابل شمردن نیست😊پس شما با هر رزمی کاری که روبه رو بشی اگه تکواندو کار باشی میتونی با یه ضربه حریفت رو ناکار کنی،، اینو محض اطلاع تمام کسانی گفتم که فکر میکنن تکواندو به درد نمیخوره😊ضربه هایی که توی ورزش تکواندو به کار رفته واقعا قابل شمردن نیست،، این رو من دارم میگم که خودم 10 سال تکواندو کار بودم😊پش شما هرجای اینترنت سرچ کنی : سلطان ضربات پا چه رشته ای هست؟ بدون استصناع براتون تکواندو رو میاره بازم دارم میگم اگه حرف من رو قبول ندارید خودتون توی اینترنت تحقیق کنید و می‌بینید که همه ی چیزایی که نوشته دقیقا حرف های من بوده😊و همونجور که خودتون میدونید قدرت پا از قدرت دست بیشتره و تکواندو هم به سلطان ضربات پا مشهوره😊تکواندو کار ها همشون توی میدان بی رقیب هستن 😊پس آنقدر بدون اطلاع،، حرف اضافه نزنید و نگید تکواندو به درد نمیخوره اگه راست میگین همین رو جلوی یه تکواندو کار بگید😊خودتون می‌بینید که چه شکلی ناکارتون میکنه😊حالا دیگه خود دانید 😊

    • سلام ببینید من پسرم و خودمم بوکس کار میکنم درسته که مشت به صورتتون برخورد میکنه و ممکنه آسیب ببینه صورت ولی میتونم اینو قاطعانه بگم که اونقد که شما توی بوکس مشت میخورید و ترستون از مشت خوردن میریزه دیگه توی غریزه صما و ناخودآگاهتون ثبت میشه ک از مشت نترسید و ازش جاخالی بدین و ضد حمله بزنین و اینو بدونین ک بوکس خیلی بازو هارو قوی میکنه و چربی سوزیشم عالیه و دفاع کردن رو همون اول سر با گارد گرفتن یاد میگیرین ک شما جنگنده میکنه ولی خب اگه به ورزش دیگه ای علاقه ای دارید برید همه ورزش ها خوبن

      • خب اگه یه بوکسور حرفه ای باشی تو خیابون با یه کشتی گیر حرفه ای یا تکواندو کار حرفه ای یا ام ام ای کار برخوردی چجوری میخوایی از خودت دفاع کنی؟

    • سلام (مبینا) کیک بوکسینگ بهتره از بوکس
      کیک بوکسینگ برای افراد مبتدی خوبه باعث میشه توی رشته های رزمی دیگه هم سریعتر یاد بگیری و اجرا کنی چون مشت و پات رو قوی میکنه و آمادگی جسمیت رو میبره بالا به شرطی که رژیم هم بگیری 😉

  21. سلام. عزیزان میشه یه راهنمایی کنید من رو…
    من دخترم،از دعوا متنفرم و به نسبت از ورزشای رزمی هم خوشم نمیاد طبیعتا. ورزش فقط فیتنس انجام دادم چند مدت و شنا. حالا برای دفاع شخصی تو خیابون،چه ورزش رزمی ای کاملتر و بهتره و خیلی به قدرت فیزیکی نیاز نداره؟مثال بزنم براتون😂فکر کنید یه اقایی بخواد چاقو بگیره سمتت خفت گیری کنه:/ مسلما من قدرتشو ندارم درگیر شم باهاش،یا دو سه نفر بخوان بدزدنت و… با چه ورزشی میشه به بهترین شکل یاد بگیرم تو این مواقع چه باید کنم؟

      • سلام. اکثرا ورزش های رزمی کامل نیاز به قدرت و مهارت و خشونت داره. من چند تا بهترین سبک های نرم و کامل بهت معرفی میکنم که بهترین دفاع شخصی را داره. حتی دفاع در مقابل چاقو. اول جیت کاندو. که همه ضرباتی از ورزش های رزمی داره و کامله یعنی یه ورزش ترکیبی هست. .نیاز به قدرت چندانی نداره و برای آماتور آسیبش کمه ولی حرفه ای سخته بیشتر سرعت مهمه. دوم : کنگ فو وینگ چون بهترین حالت دفاع از خود داره. ولی احتیاج به قدرت بالایی نداره. سوم : به قول دوستان که هاپکیدو کار کردن. دفاع شخصی خوبی برای بانوان داره. و در نهایت تکواندو که فقط بهترین ضربات سرعتی پا را داره. ببینین کدام ورزش ها توی شهرتون هست. اگه 3 تا رشته ورزشی که گفتن نداشت تکواندو نخاستی بری. برو کاراته انشین. یا یکی از سبک های کنترلی. / جودو و بوکس موتای و…. ، به درد شما نمیخوره

      • دوست عزیز به نظرم اشتباه میکنید چون بنده هم سه سال حرفه ای که نه ولی در حد طلای استانی کار کردم ولی واقعا برای دعوای خیابانی در برابر کیوکوشین جوجیتسو جودو موی تای حرفی نداره برا گفتن چون دامنه ضربات بسیار پایین هستش ووقتی که طرف پای شمارو توی دستش بگیره کارت تمومه یا اگر از گراپلینگ استفاده کنه که دیگه هیچ !!!!وحتی دربرابر یک بوکسور ساده هم توان مقابله نداره
        واینم بگم که بدرد استایل های لاغر بلند وسرعتی میخوره واقعا اما درکل رشته ایمنی هست تو رزمی ها البته نظر بنده هست نه بیشتر😊

    • سلام
      به نظر من بهترین رشته هاپکیدو هست
      که دارای
      مشت های سریع
      ضربات پای سریع و قدرتی
      افت و اکروبات
      دفاع شخصی
      سلاح سرده
      که واقعا خیلی کامله
      هاپکیدوGHF

    • بنده سبک وینگ چون کنک فو را پیشنهاد میدهم(سبک استاد بزرگ ایپ من)که قدرت زیاد بدنی در آن نقش زیادی ندارد بلکه مهارت و تکرار بر اصول بنیادین سبک برتری ما بر مهاجم ویا رقیبمان رقم میزند

      • بوکس خیلی خطرناکه من فقط اینا میدونم و برای دفاع هم ضرباتش تمام کننده و کشنده هستن حتی میتونی گنده تراز خودتو از پا دربیاری چون مشت تو صورت داره و خیلی خطرناکه بنظرم بوکس و کیک بوکسینگ از همشون بهترهستن اگه برای درآمد زایی میخوای برو بوکس اگه برای دفاع میخوای برو بوکس اگه برای شجاعت و میخوای خودتو امتحان کنی ببینی چند مرده هلاجی بازم برو بوکس بوکس خیلی ولی خطرناکه هرکس رفت فکر عاقبتش باشه و باعلاقه بره که موفق بشه

        • سلام راستش من تا چند سال پیش تکواندو میرفتم اما به یسری دلایل گذاشتم کنار و الان بین بوکس و جودو مردد هستم میشه راهنمایی کنی و اینکه کدومش برای درگیری بهتره در خیابان

          • بستگی به فیزیک بدنت داره مثلا خودم ۷۰درصد قدرتی و۳۰درصد سرعت جودو برا من خوبه ولی بوکس ۵۰ ۵۰هست

    • اگر قصدتون ادامه دادن ورزش رزمی بهتون جوجیتسو برزیلی رو پیشنهاد میکنم که برای دفاع شخصی بانوان هم میتونه مفید تر باشه و اینکه مثل شطرنج هنر های رزمی میمونه و ضربه زدن نداره اما بصورت ورزش های رزمی فقط میتونن کمک کننده باشن براس دفاع و هیچ چیزی خصوصا در برابر سلاح وجود نداره که دفاع رو تضمین کنه

      • سلام خسته نباشید برای من‌ که38 سال دارم و اکنون بوکس کار میکنم و کشتی و قبلاً 1سال و نیم کشتی کار کردم چه رشته ای پیشنهاد مکنید برای درگیری خیابونی و استریت فایت جودو خوب است یا ترکیبی از کشتی و بوکس خوبه البته تک رشته راحت تر هستم

  22. من هیچ ورزشی جز بدنسازی انجام ندادم…اما تصور میکنم که برای دفاع شخصی باید در کمترین زمان بیشترین کارایی رو داشت… چون معلوم نیست واقعا چند نفر به شما حمله میکنه… توی ورزشهای رزمی فکر میکنم که بوکس میتونه کارامدتر از بقیه باشه … چون هم خیلی سرعتیه و هم قدرتیه … و شما شاید حتی بتونی ۳ نفر رو با سه تا مشت ناکار کنی … هر چند اموزش مقابله با انواع سلاحها هم باید در کنارش باشه

  23. سلام ورزش رزمی و غیر رزمی رو فقط با این تصور انجام داد که برای سلامتی بدن انجام داد من کرمانشاهی هستم بارها دیده ام ورزشکارانی با بدن قوی وسرعت زیاد از یک معتادی که دل داشته و چاقو همراهش بوده کتک خورده در ضمن دعوا بچز حیوانات بدرد آدم عاقل نخورده و نخواهد خورد امیدوارم تمام مردان و زنان سرزمین آریایی ام همیشه سرزنده و پیروز و سربلند باشند

  24. من بوکسورم و به نظرم اگه پشت کار و علاقه تو این ورزش داشته باشی اصلا دعوا کردن برات کاری نداره و فوق‌العاده اعتماد به نفس رو بالا می بره فقط خیلی انرژی می خواد.
    من خودم چند بار دعوام شده اونم با بزرگ تر از خودم و حتی با چند نفر ولی مثل آب خوردن زدم و حتی اگه ضربه ای هم خوردم اصلا نفهمیدم. حتی با کاراته کار هم دعوام شده اونم دان ۲ ولی با یکی دو تا مشت کارشو ساختم

    • اصلا امکان نداره اگه اون کاراته کاره سبک کیوکوشین بود یه ضربه هایی بهت میزد نتونی بلند شی چون خیلی بدن های قوی دارن
      اصلا امکان نداره

      • سلام من ی بدنسازم و کنار بدنسازی بوکس هم کار میکنم البته بدون مربی خودم از تو گوگل نگاه میکنم و یاد میگیرم

        بهترین ورزش بوکس هست برای دفاع شخصی و کشتی

        چون حدودا ۴ سال بیش من کشتی گیر بودم چند بار دعوام شد و بیشتر تو دعوا از فن کمر و درخت کن استفاده کردم البته کشتی بیشتر بدرد درگیری های تن به تن میخوره نه سه نفر باشن که داغون میشی ولی بوکس خیلی قویه

      • دوست عزیز به نظرم اشتباه میکنید چون بنده هم سه سال حرفه ای که نه ولی در حد طلای استانی کار کردم ولی واقعا برای دعوای خیابانی در برابر کیوکوشین جوجیتسو جودو موی تای حرفی نداره برا گفتن چون دامنه ضربات بسیار پایین هستش ووقتی که طرف پای شمارو توی دستش بگیره کارت تمومه یا اگر از گراپلینگ استفاده کنه که دیگه هیچ !!!!وحتی دربرابر یک بوکسور ساده هم توان مقابله نداره
        واینم بگم که بدرد استایل های لاغر بلند وسرعتی میخوره واقعا اما درکل رشته ایمنی هست تو رزمی ها البته نظر بنده هست نه بیشتر😊

  25. سلام بر همه دوستان من داخل سایت پلیس نو پو رفتم دیدم ورزشی که کار میکنند تکواندو نینجوتسو بوده میخایین برین یه سر به سایتش بزنید راستی بزنید ورزش رزمی پلیس نو پو ممنونم موفق باشید

    • بله. درسته. تکواندو برای درگیری استفاده میشه. نینجوتسو برای حرکات آکروبات. اگه میخواین در مبارزات خیابانی موفق باشید تکواندو بهترینه. اکثر کشور ها اینو میدونن. و بدترین بوکسه. من بوکس کار کردم و تکواندو. بوکس خیلی بده نسبت به تکواندو.

      • تویی که میگی بدترین بوکسه . اینو میدونی که بوکسور ها بالاترین قدرت بدنی دارند و تمرین های بوکس هوازی و استقامت دارن . واگر با یک تکواندو کار درگیر بشن در برابر ضربات تکواندو آخ نمیگن ولی اگه سر و صورت تکواندو کار برخورد بکنه حتی با یک مشت میندازتش

  26. سلام بر همه دوستان من داخل سایت پلیس نو پو رفتم دیدم ورزشی که کار میکنند تکواندو نینجوتسو بوده میخایین برین یه سر به سایتش بزنید راستی بزنید ورزش رزمی پلیس نو پو ممنونم موفق باشید

  27. سلام به همه ورزشکارا
    همه میدونین و دیدیین که در تمامی مبارزات وقتی مشت به چونه هر کی که بخوره یارو نقش زمین میشه ، شما میتونین عظلات شکم ، بازو ، ران پا رو قوی و پرقدرت و بدون درد پرورش بدین اما هیچ وقت نمیتونین چونه و گونه و فک خودتونو قوی کنینی ، پس تنها رشته ا ی که فقط روی صورت زوم کرده و کاربردیه بوکس هستش در این میان ضربات پا زیاد تاثیری نداره وقتی شکم و پاهای شما قوی هستش و شما با گارد بالا از صورتتون محافظت میکنین — من آیکیدو و جودو کار کردم ووشو هم کمی اما هیچ ورزشی مثل بوکس کاربردی نیست
    کسانی هم که میگن بوکس ضعیفه به فیلمهای محمد علی کلی یا مایک تایسون نگاه کنن — حتی توی مبارزات قفس باید به صورتتون ضربه بخوره تا شما ناک اوت بشین — بهترین ضربه به مثلث صورت یادتون باشه

    • خب بوکس بیشتر برای آقایونه. نمیگم خانوما نمیتونن ولی خب بیشتر هدف در بوکس صورته و زنو صورت زیباش😂
      من موندم بین تکواندو و ووشو کدومو برم⁦☹️⁩

      • سلام. من میگم هر 2 تاشون کار کنید. هر کدام مزایا خودش را داره. چون بیشتر رشته های رزمی کامل نیستند. تکواندو برای سریع بودن ضربات پا عالیه. وشو 2 تا سبک داره. ساندا شامل : بوکس. کاراته و تکواندو. کشتی.
        یه سبک دیگه وشو تالو هست سبک نرم و آسیب پذیری کمی داره.

  28. به نظر من کسی اگر دنبال یک رشته رزمی میگرده بره میش یه مربی ورزشی و خواسته ها و توانایی هاش رو بگه…اون بهت بهتر کمک میکنه…من که از اینجا هیچی نفهمیدم…هر کدومتون طرفداری ورزش های خودتون رو کردین…خودتون یک دور بخونین…اگر نتیجه گیری کنیم میشه همه ی رشته های ورزشی خوب و کاربردیه…داخل واقعیت دنبالش بچرخ…نه با حرف بقیه…

    • سلام خسته نباشید برای من‌ که38 سال دارم و اکنون بوکس کار میکنم و کشتی و قبلاً 1سال و نیم کشتی کار کردم چه رشته ای پیشنهاد مکنید برای درگیری خیابونی و استریت فایت جودو خوب است یا ترکیبی از کشتی و بوکس خوبه البته تک رشته راحت تر هستم

  29. من هاپکیدو whc کار میکنم،به نظرم از هر لحاظ کاملترین رشته رزمی می باشد،و اصلا نیاز به زور و بازو نیستش،فقط باید تکنیک ها یادت بمونه و سرعت خوبی داشته باشی، البته اگر تکنیک ها مو قع دعوا یادت نره🤣

  30. سلام من هم به بوکس علاقه دارم هم به هاپکیدو
    فقط نمیدونم کدومش بهتره کسی اطلاعاتی داره لطفا کمک کنه کدومش آینده داره کدوم رشته رو بدم ؟لطفا کمک کنید ممنون🌹🌹

    • از نظر من کیک بوکس با بوکس عالیه . وینگ چون هم رفتم ک یکی از سبک های کونگ فوعه سبک wt ولی تو ایران کونگ فو به درد نمیخوره جوجیتسو هم بد نیس به خاطر دفاع چوب و چاقو ولی کیک بوکسینگ از همه اینا بهتره

  31. سلام من هم به بوکس خیلی علاقه دارم هم هاپکیدو
    اگه کسی اطلاعات داره میشه کمکم کنه کدوم بهتره؟؟
    کدوم آینده داره؟؟کدوم رشته رو برم؟ممنون

    • بوکس از لحاظ اینده بهتره من خودم بوکس کار میکنم ولی به تمامی رشته های رزمی مثل ای کی دو یا هاپکیدو علاقه دارم و همیشه پیگیر یاد گرفتنشونم

  32. توی درگیری خیابانی شما هم باید قفل مفصل بلد باشی هم ضربات مشت و پا بنظرم جوجیتسو ژاپنی رو یاد بگیرید من خودم کمر بند مشکی این رشته رو دارم و پدرم شالبند سبز کونگ فو توا هست وبرای تقویت قدرت دست و پام یک روز جوجیتسو و یک روز کونگ فو کار میکنم هم یه هیکل تو پر دارم هم سرعت عالی البته اینم بگم که باید بلند مدت باشه من 10 ساله این دو رشته رو کار میکنم

  33. سلام من مدت هفت ماه بدنسازی کار کردم بدن زیبای هم دارم و طبیعی کار کردم و الن میخوام برم رزمی کار کنم چون ادم بی اعصابی هستم همش جنگ میکنم اما کتک میخورم اصلا اعصاب خیلی خراب میشه اما تویی مبارزه یه جوری میشه که اصلا یک مشت هم به زور میزنم میخوام برم رزمی کار کنم الن به نظرتون کدوم رشته رو شروع کنم خارج از این رشته ها نباشه موتای کیک بوکسینگ ام ام ای ممنون من میخوام رشته یی رو بگین که این بدنمم حراب نشه عضلاتش باقی بمونه همونطور زیبا و ایا میتونم هم بدنسازی هم رزمی کار کنم در ضمن هفده ساله هستم با پنجاوهشت کیلو وزن

    • سلام دوست خوبم باور کن بخاطر دعوا و کتک نخوردن دنبال ورزش رزمی نرو اصلا ورزش رزمی کلی با دعواهای خیابانی متفاوته دعوا فقط داشتن دل و جرات هست فقط و فقط

    • سلام. نسبت به سن که داری. وزنت یکم بالا هست. معلومه تو پر هستی و بدن قوی. برای اینکه عضلاتت نخوابه. قوی و سفت تر بشه و هیکلت خراب نشه. رشته جودو شروع کن. مخصوصا که بدنت قویه بدنسازی کار میکنی خوارک هیکل و عضلاتت هست. حرفه ای کار کنی یا بگم حداقل 6 ماه. طرف را میتونی بهش فنون پرتابی بزنی نقش زمین کنی. حداقلش بعد 6 ماه یا 1 سال اگه نخواستی ادامه بدی مرحلا بعدش برو رشته کیک بوکس تا اون موقع بدنت آماده هست ترس از ضربه خوردن و مشت توی صورت کمتر داری. اگه بهت بگم اول برو بوکس یا کیک بوکس مشت توی صورتت بزنن یا زود آسیب ببینی زده نشی از ورزش های رزمی خدافظی کنی چون بوکس و موتای کیک بوکس و mma آسیب خیلی بالایی دارند. این رشته ها رو باید به عنوان رشته دوم کار کنی. مخصوصا شمایی که رشته رزمی سبک به عنوان مقدمه کار نکردی. و اینو بدون دعوا خوب نیست. یه رزمی کار واقعی از دعوا دوری میکنه اوه یه روزی حرفه ای شدی مجبور شدی برای دفاع از خودت بگیر مثل سگ بزن

  34. کراوماگا و جیت کاندو که سبک ابداعی بروس لی هست بهترین ها هستند بقیه رشته های رزمی زیبایی های مختص خود رو دارن ولی اینها در مبارزه های واقعی کاربردی هستند و نحوه استفاده از سلاح سرد رو هم یاد میدن

    • جودو را شروع کنید . به چنگ آوردنها و مهار کردنها و فنون درو کردن پای جودو را خوب یاد بگیرید . وقتی در جودو به مهارتهای بالایی در به چنگ آوردن و کشیدن و رد کردن حریف رسیدید یعنی گرفتن کمربند سیاه ، بعدا برید بوکس رو شروع کنید و بوکس رو برای ضربه زدن و پیشروی و مکمل به چنگ آوردن های جودو ، خوب یاد بگیرید . ترکیب گارد و دست بوکسوری با به چنگ آوردنها و درو‌کردنهای پا و فنون گیر انداختن و مهار کردن جودو عالی و بسیار کاربردی است .

  35. بهترین ورزش رزمی جهان کشتی آزاد است چون ورزش ملی تمام کشورها است و ارتشی ها،پلیسها و سپاهی ها هم کشتی آزاد اموزش می بینند.

  36. ورزش رزمی به تنهایی کارآیی نداره تو مبارزه خیابونی ، هر ورزش رزمی کنارش پرورش اندامم باید کار کرد تا هم اعتماد به نفس بالاتر بره هم توانایی ضربه کردن حریف خیابونی

  37. کونگ فو اصلا به هیچ وجح نمایشی نیست و بسیار ورزش خوب و تمام ضربات داخل کونگ فو واقعی و بسیار خطرناک و سنگین است به نظر من بهترین رشته رزمی کونگ فو است

  38. به نظر من بهترین رشته رزمی کونگ فو هست .
    چون هم با قدمت ترین ورزش دنیاست و هم کامل ترین و شما وقتی به درجات بالای این ورزش برسید میتوانید با کمک قدر درون بدن جلوی پاره شدن بدن خود را بگیرید
    حتما داخل اینترنت سرچ کنید (قدرت واقعی کونگ فو ) و اونوقت قدرت اصلی را میبینید

  39. سلام
    من میخوام برم خارج از کشور، تنهایی. و میخوام حالا در برابر خطرات احتمالی ای وجود داره از خودم دفاع کنم
    میخوام توی ی سال جمعش کنم
    دفاع شخصی بهتره یا هاپکیدو یا چی؟

      • سلام خوبید دوستان
        راستش نمیدونم از کجا برم ولی واقعا میخام کمک کنید من ۱۱۰ کیلو بودم پارسال ولی رفتم دکتر ۳۰ کیلو کم کردم شدم ۷۶ خیلی لاغر شدم خانوادمم بحث کرد خلاصه یکم باز چاق شدم الانم باز چاق میشم رو به افزایشه تقریبا ۸۶ چون قدم ۱۸۲ هست زیاد چاق نمیبینه بدنسازی رفتم ۲ هفته ولی ماهیچه هام جواب نداد دمبل نتونستم بزنم … میخام هم لاغر بشم هم بدنم سفت شه ولی نمیدونم کدوم رشته رزمی برم ؟ تو نت هم میبینم واقعا گیج میشم کونگ فو تکواندو کاراته نمیخام زیاو به سر و صورتم لتمه بزنه درسته این غیر ممکنه ولی خب مثل کیک بوگسینگ که ادم صورتش عوض میشه نباشه خاهش میکنم کمک کنید لطفا

        • برار برو ام ام ای اما باز ادم تو دعوا حرکاتش از ضمیر نا خوداگاهش میاد وقت تجزیه نحلیل حرکت طرفو بدل کردنشو نداره باید انقد تمرین کنی ک خود ب خود در اون شرایط کار لازمو کنی من بوکس کار میکنم جا خالی کردن دفاع مشت تا سه چهار ماه اول خیلی کم جواب میداد با این ک باشگاه بودو میدونستم حریفم از قپانین مسابقه پیروی میکنه الان بعد دو سالم باز ملیون ها بوکسور بهتر از من هست برا دعوا نرو ورزش رزمی وقتی میری اولش دوس داری ب همه بچسبیو چش تو چش کنی ک خودی نشوون بدی یا ب خودت ثابت کنی میتونی اما بعد پنج شیش ماه نگاهت عوض میشه وقتی میبینی تو ی رزمی کاریو طرفت ی ادم عادی دیگه نیاز ب ثابت کردن برتریت نیست من خودم اینجوری بودم و بچه خزانه ام ن ک این جوری کتابی حرف بزنم من کتک نمیخوردم حداقل تو کلاسمون اما بعدش فهمیدم پشمم نبودم الانم نیستم یهو طرفت یکی در میاد ک از بچگی سالها تمرین کرده و از تو بهتره اخ اخ حالی میده اونجا کتک خوردن جات خالی من ب جاش کتکای خوبیم خوردم .موفق باشی

      • من خیلی دوست دارم یه ورزش رزمی یاد بگیرم.به خاطر علاقه که نه، چون فقط میخوام از خودم دفاع کنم و نیازمند هیچ پسری نباشم که توی حملات خودش رو بندازه وسط و از من دفاع کنه. شاید برم نینجا ولی مطمئن نیستم. ولی الان توی شرایط کرونا هیچ جا نمیشه رفت والا😥😢

        • من شنیدم بهترین ورزش رزمی برای بانوان جو جیتسوی برزیلیه چون نیاز به بدن قدی و بزرگی هم نداره و با یک بدن کوچیک و چنتا تکنیک درست میتونی به یک بزرگتر از خودتم غلبه کنی
          البته فقط شنیدم و مطمئن نیستم

          • به دید من هیچ کدوم از کارها اصلا ربطی به جنسیت نداره. این که دخترم یا نه باعث نمیشه اون ورزش هایی که پسرها انجام میدن رو ندم! اون بانوان وسط جمله ات رو لطفا بردار😶

        • سبک وینگ چون میتونه خوب باشه سبکی که یک خانم ابدا کرد تا بتونه مقابل آقایون وایسا این سبک به سرعت تمرکز داره سبک جوجیتسوی برزیلی هم میگن خوبه برای خانم ها

    • سلام. ما رشته به اسم دفاع شخصی نداریم. دفاع شخصی میتونه یکی از سبک های ورزش های رزمی باشه. که هر رشته ای بری دفاع شخصی خودش را داره این طرف هست هر رشته ای کار کنه روی سیستم دفاعی رزمی زیاد تمرین کنه. چند تا بهترین ورزش های رزمی که بهترین دفاع شخصی دارن بهت میگم این ها رو انتخاب کن و برو. 1. جیت کاندو.که کامل ترین ورزش رزمی هست و هم ترکیبی فقط دفاع شخصی توش نیست یه سبک خاص نیست 2.کنگ فو وینگ چون. بهترین دفاع شخصی را داره. از پا درآوردن جثه کوچک در قبال بزرگ و گنده و هیکی. 3. جوجیستو. : که دفاع شخصی آیکیدو و جودو داره و ترکیب شده هست. 4. هاپکیدو که شباهت زیادی به جوجیستو داره یه ردا پایین تره. یکم تفاوت دارند که سرچ کنین

  40. وینگ چون کنگ فو رو حتی ارتش چین هم استفاده نمیکنه هیچ کارشناس نظامی ومامور ویژه ای هم نه اون روتوصیه میکنه نه جیت کاندو رو چون سخت ونمایشی هستند بهترین وموثر ترین روش برای دهوا کراوماگا هستش که ترکیبی از بوکس موی تای وجوجیتسو وکار با سلاح هستش

  41. من علاقه ی زیادی ب هنر های رزمی دارم ولی گیر کردم ک کدوم سبک بهتره اصولا اهل ریسک و خطرم هستم و میخوام عضلات تقویت بشه ن فقط دست یا پا باشه بدون هیچ واکنشی روی بدنم ب نظر شما چ مبارزه ای بهتره ؟؟؟

  42. بوکس ورزشی حرفه ای نیست و فقط برای استقامت و تو دعوا احتمال بده مشتت هست و اگه یکی از مشتات بده بشه تو دردسر میگفتی بنظر من بهترین برای دعوای خیابانی جودو هست که بدن تنومند می کنی و دفاع شخصی پیشرفته بهت یاد میده می تونید برای ثابت شدن حرفم مبارزه جودو کار با بوکس.. کیک بوکسینک..ووشو و غیره که همرو ترکونده و ضربه فنی کرده

    • اتفاقا حرفه ایی ترین و تکنیکی ترین ورزش جهان بوکس است دوست عزیز،مگه نمیدکنی تمام ارتشی ها و پلیس های امریکا بوکس اموزش دیده اند؟

  43. من مقام استانی جودو دارم.ولی جودو ورزشی نی ک بخواد جلوی مشت ازت محافظت کنه.این نطر شخصیه منه ufcخیلی عالیه.من الا نزدیک 7ماه یو اف سی وار میکنم چند وقت پیشم تو ماه رمضون دعوام شد با 3 نفر.ک هر کدوم با یه مشت فرار کردن هرچند ک بزرگ تر و هیکلی تر از من بودن

  44. موسویم
    چند تا رشته عوض کردم برای دفاع شخصی استاد حافظی رشته هنکادو __هنر کاربردی ورزش__و اگه حمله هم میخوای کیک بوکسینگ کار کنی محشره میشه اگه میخوای طرف قفل بشه یا جودو کار کن یا جوجیتسو برای اطلاع بیشتر شما: توی جودو هم پرتای هم قفل مفصل و شکوندن و هم فنون خاک یا مبارزه توی خاک هم مقداری داره

  45. بهترین ورزش برای وعوا و دفاع از خود کشتی و جودو و تکواندو میباشد و من ورزشهای زیاد رفتم که اینها یهتر بودن، و بد ترینشون بوکس بود که پراسیب بود و زیاد حرفه ایی نبود و همش مشت میزدیم به کیسه!!!

    • شاهین جان شما از ورزش سر درنمیاری چون اگر سر در می اوردی نمی گفتی بوکس ورزش خوبی نیست و پر اسیبه،اتفاقا بوکس ورزشی است که از تمام ورزشها کم خطر تر است و بهترین ورزش برای درگیریه.
      من به خودم افتخار میکنم که بوکسورم

      • بوکس یه ورزش عالی و کلاسیک هست
        ولی من بارهابا بوکسورها مبارزه کردم با دو سه گدان
        یا ضربه به کشکک از پا درمیان ورزش باید کامل باشه

    • مثل اینکه از بوکسورها یه کتک مفصل خوردی داری بد رشته رو میگی اولا تکواندو از فاصله نزدیک کاربردی نداره وکلا ضربات دستش مزخرفه چودو اگر چند نفر بریزن سرت تو نمیتونی همزمان چند نفر روبزنی سوما بوکس توی همه ارتش ها جزو اصول ثابت آموزشی هستش ورشته های دیگه ای مثل ضربات موی تای هم مکملش میشن ودرضمن برای قفل مفصل بیشنر از اصول جوجیتسو استفاده میشه تا جودو

      • با کدوم ورزش رزمی می تونی در برابر چند نفر از خودت دفاع کنی ؟؟؟؟ جودو رو تا سطوح پیشرفته فرابگیر ٬ با اصول و استراتژی این هنر رزمی رو در مقابله با یک مهاجم آشنا شو و بعد وقتی به سطح کمربند سیاه رسیدی بدنی ورزیده با انعطاف و استقامت بالا ٬ جرات و جسارت مقابله و تصمیم گیری سریع ٬ مهارت در به چنگ آوردن دست و لباس مهاجم و کنترل حریف و … رو بدست میاری . جودو رو در دفاع از خود که نباید با فنون پرتابیش ببینید ! جودو یعنی به چنگ آوردن و بی تعادل کردن به کنار انداختن مهاجم و مقابله با نفر بعدی … جودوکار هیچ وقت روبرو و توی خط آتش مهاجم بوکسور یا هر چی ٬ نمی ایسته .. تو زاویه می ایسته که ضربه و نیروی مهاجم رو جذب کنه و علیه خودش بکار ببره … پس یه جودوکار مقابل مهاجم توپیه مسیر دورانی و قوسی به چپ و راست مهاجم رو ناکار می کنه … جودو یعنی تله …برای بی تعادل کردن هم فنون درو کردن و جارو کردن پا بکار برده میشه ٬ همه فنون در هر موقعیتی که کاربرد نداره … اگه پریدن رو کولت اونوقت سئوی ناگه کاربرد بالایی داره ولی وقتی با یه مشت ناغافل روبرو شدی اوسوتوگاری جواب میده … یه جودوکار پیشرفته همون سئوی ناگه رو هم براحتی مقابل یه ضربه مشت بکار می بره .. اما فنون جودو خیلی خطرناکن و یه جودوکار پیشرفته اونقدر اطمینان و آرامش که نیازی به درگیر شدن نمی بینه و از کوره در نمی ره … جودو مهارت درگیر شدن از فواصل نزدیک رو بهت یادت میده و این یعنی قابلیت واکنش سریع با جابجایی و جاخالی دادن « تای ساباکی »و به چنگ آوردن حریف … در جودو بلوکه کردن ضربه مهاجم وجود نداره بلکه جودوکار یاد می گیره مهاجم در حال ضربه زدن رو با رفتن تو زاویه به چنگ‌بیاره و بکشه ٬ نیروی خودشو به انرژی جنبشی و حمله حریف اضافه کنه و … جودو ورزش نظامی و سازمانی نیروهای مسلح و همه پلیس ها و ارتش های دنیاست .

    • تکواندو کارا که بی عرضه ان دوما تو تا به حال دعوا کردی !؟ من خودم بوکسورم با خیلیا دعوا کردم هم زدم هم خوردم دوبار با تکواندو کار دعوا کردم که مقامه استانی داشتن یه بارم با یه بوکسور که کتک خوردم

    • الان چن تا دلیل واسه اینکه گفتی بوکس بده پیدا کردم یک احتمال مربیت بدرد نمیخورده چون بوکس ورزش خیلی تکنیکی و حرفه ایه دو زیادی نانازی که میشه از انتخاب کردن تکواندو به عنوان یه ورزش خوب اینو فهمید

  46. سلام دوستان، من تو یه محله زندگی میکنم پر از لات ولوت و ارازل و اوباش، تا حالا هم 4 دفعه خفت شدم! پلیس هم رسما هیچ کاری نمیکنه و فقط حقوقی میگیرن که با در نظر گرفتن وضع امنیت محله اون حقوقشون حلال و درست نیست! میخام خودم دست به کار بشم و نذارم برای بار پنجم خفت بشم. میخام بتونم جلوی هر کسی تو خیابون وایسم و از خودم دفاع کنم، به نظرتون چه رشته ای خوبه؟ خودم به بوکس هم علاقه دارم ولی نمیدونم برای توی خیابون چه رشته ای خوبه. ممنونم میشم راهنمایی کنید.

        • اگر ورزش رو برای قوی شدن و درگیری های خیابانی میخوای باید بری کشتی آزاد چون ورزشه خیلی پرکاربردیه،ولی بوکس خیلی قدیمیه و خیلی هم مسخره وپراسیبه.

          • آمریکا به عنوان یه کشور مدرن و با اون عظمت همه نظامیاش بوکس آموزش میبینن و اونوقت شما میگی بوکس قدیمی و مسخرست؟؟؟

    • بهترین سبک رزمی دنیا وینگ چون هست درگیری خیابونیه دفاع شخصی هم هست در ضمن تو وینگ چونwtشما جوجیتسو و فنون درگیری تو خاک و اسکریما رو هم یادمیگیری همه سبک ها خوبن بستگی به میزان وقتی که براش میزاری داره ولی اگه وقتتو تو وینگ چون بزاری هیچ وقت پشیمون نمیشی در ضمن تمام سبک ها بستگی به قدرت بدنیت داره یعنی اگه با یه شخص قوی ترروبرو بشی بازنده ای یا اینکه تکنیک محورن مثلا حریف دستشو اورد جلو فلان کارو کن در حالی که توی خیابون مغز در شرایط هیجانی غریزه ای عمل میکنه و تمام تکنیک ها فراموش میشن اما در وینگ چون شما با یه شخص قوی تر از خودت روبرو بشی مهم نیست چون شما از نیروی خودش بر علیه خودش استفاده میکنی دوم اینکه شما در وینگ چون با کار کردن فرم ها و لات سائو و چی سائو به مرحله ای میرسی که مغزت در واکنش های یهویی بهترین تصمیمو میگیره در کل بخام خیالتو راحت کنم سمت سبکی برو که رینگ نداشته باشه رینگش تو خیابون باشه این یعنی وینگ چون

  47. همه ورزش ها به طور معمول خواص خودشون رو دارن و روی اندام مختلف بدن تأثیر میگذارن و موجب تقویت آن میشوند. برای مثال تکواند متمرکز شده روی پاها و یا بوکس روی قدرت دست……..به حر حال شما میتونین رشته ورزشی مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنین. ولی اگر شما به دنباله رشته ورزشی که موجب قدرت سرعت و خوش فرمی شود من UFC رو پیشنهاد میکنم. با امیدی تن درستی🙏

    • Ufc????یو اف سی چی هست؟؟ چرا درمورد چیزی که نمیدونی صحبت میکنی؟؟؟اون ورزشی که شما به اسم یکپو اف سی ازش یاد کردی ام ام ای mma هست که اونم معروفترین سازمان برگزارکنندش یو اف سی هست و از تمام ورزشهای رزمی در اون سازمان یا سازمانهای دیگه شرکت میکنن مثل کشتی کاراته جودو
      سنگین وزنش دست دنیل کورمایر کشتیگیره سیه چرده آمریکا حریف عباس جدیدی و علیرضا حیدری خودمونه میان وزنش هم خویل رومروی کوبایی که اونم حریف علیرضا حیدری بود چندین سال تو کشتی حبیب نورماگمادوف کشتی و خیلیهاشون عم جوجیستو و کاراته کهر هستن

  48. من دنبال یه ورزشم که جنبه مسابقاتی نداشته باشه
    بیشتر برای دعوای خیابونیو شکستن دست و پا میخوام ورزش رزمی یاد بگیرم ،نمیخوام بدون گرم کردن و تو شرایط عادی کم بیارم
    دوستانی که تجربه دارن میتونن یه سبک خوب معرفی کنن؟

    • سلام. سبک جیت کاندو و کنگ فو توا. و کنگ فو وینگ چون. ایناجنبه مسابقاتی ندارن. کامل ترشون جیت کاندو هست که سبک رزمی ترکیبی هست. مثل mma. کنگ فو توا هم یه ورزش رزمی کامل و ترکیبی هست. ولی از جیت کاندو بهتر نیست. کنگ فو وینگ چون بهترین سیستم دفاع شخصی داره نه تهاجم. اینو بدون یه رزمی کار واقعی از دعوا دوری میکنه. برای دعوا رزمی کار نمیکنه

  49. سلام
    ترانه هستم ٢٧ سالمه و ارشد آسیب شناسی ام
    بازیکن لیگ دسته یک هند بال و والیبال بودم دونده تیم ملی هم بودم ولی میخوام رشته بوکس را برم و دنبال یه مربی و باشگاه خوب هستم کسی میتونه کمک کنه ؟

    • با سلام و احترام
      من در هنر رزمی آیکیدو (طریقت هماهنگی روح) فعالیت میکنم. به شما هم پیشنهاد میکنم در مورد این رشته مطالعه و تحقیق بفرمائید و یا در صورت تمایل به دریافت راهنمایی های بیشتر با همراه من تماس بگیرید.
      ارادتمند شما-مرادمند 09196033723

  50. سلام . من ی دختر 28 ساله . با قد 177 و وزن 60 کیلو هستم . شخصیت اروم و عمیق ولی روحی عصیان گر و ریسک پذیر دارم. دوس دارم ی رشته ی رزمی و انتخاب کنم . ولی واقعا گیج شدم . از این همه تنوع و نظر . قبلا یوگا سه سال کار کردم . الان هم دفاع میخوام .هم حمله. هم حرکات دست و پا .. هدف ترکیبی هست و بدست اوردن ی بدن خوش فرم و قوی . کسی هست بتونه کمکم کنه؟؟؟

  51. دوستانی که میخوان یک رشته ورزشی رزمی رو انتخاب کنن که شامل جمیع جهات باشه پیشنهاد میکنم که رشته جوجیتسو هوکوتوریو رو دنبال کنن.واقعا رشته جالبی ست.اما قبل از شروع حتما پیشینه ورزشی سن سی که میخواد بهشون تمرین بده رو مطالعه کنن.قدرت، اعتماد به نفس، انعطاف و تکنیک مواردی هستن که جوجیتسو به شما یاد میده و حالشو ببرین.

  52. میخوای تو خیابون بهترین باشی باید نترسی و اگه میخواین یه رزمی کار درست وحسابی بشین برین سراغ رشته هایی که ساده هستن تو دعوا قرار نیست نمایش اجرا کنی کاراته هم خیلی مزخرفه و اینکه قدرت و سرعت فاکتور اول پیروزیه که نتیجه خواب و تغذیه و تمرین خوبه که خواب از همش خیلی مهمتره شما شب ها رو قشنگ بخواب مطمنا سلطان خیابونی

    • کی گفته کاراته مزخرفه؟؟؟
      شاید یکی از بهترین سبک های کاراته برای دفاع شخصی کیوکوشینه
      لطفا راجب چیزی که نمیدونین حرف نزنین من خودم سه سال کیوکوشین کار نیکنم با یه ضربه میتونم حریف رو ناک اوت کنم

  53. دوستان اگه وقعا میخایین بهترین سبکو یاد بگیرین ،:1کونگ فو چینی,2بکس چینی،3کونگ فو تو آ،4موی تای،5کاراته،6بکس،7کیک بوکسینگ،8جدو،9تکواندو،10ترکیبی.

  54. من عاشق ورزش رزمی هستم اما خب خانواده ام بخاطر اسیب هایی که ممکنه برام رخ بده زیاد تمایل ندارن من به این ورزش رو بیارم باید چه کاری انجام بدم چون قدم از حد معمول بلند تره همه به هم گیر میدن بسکتبال یا والیبال رو انتخاب کنم ولی من رزمی رو دوست دارم میشه یه دلیل قانعه کننده پیش روم بزارید تا خانواده ام رو راضی کنم؟

  55. من سه ماه رشته ی کاراته سبک شوتوکان یا همون کنترلی رو کار می کردم.ولی حالا احساس میکنم انگاری زیادی ایمنی داره.اصلا ورزشکارو از لحاظ بدنی نمی سازه.میخوام یه رشته ی رزمی قویتر رو انتخاب کنم.در نظرم نینجوتسوهست.یه چیزی میخوام که برای پذیرش نیروی انتظامی کمکم کنه.شما نظرتون چیه؟

    • برای همه ی سازمان های دولتی نظامی خواهرم همیشه جودو اجبار شده چون هم پرتابی است ولی نینجوتسو مجبورت میکنه
      حریفت رو ناک اوت کنی اما جودو میگه تسلیم کن

  56. سلام دوستان مربی کاراته سبک کیوکوشین هستم درچندسبک چینی هر آشنایی دارم . رشته اصلی کیوکوشینه .درخصوص تغذیه صحیح و ارایه برنامه برای افزایش یا کاهش وزن درخدمتم .آموزش خصوصی کیوکوشسن کاراته بابدنسازی به شیوه جدید باوزنه مخصوص رزمی – و بدنسازی به شیوه در معابد وکوهستان که جالب و موثراست. بدنسازی شیوه راهبان . وتغذیه رزمی تهران هستم .شاگرد خصوصی می پذیرم .۰۹۳۰۵۳۰۰۱۴۴

  57. بنظر بوکس بهترین ورزشه برای دعوا هست ولی خود بوکسور ها اهل دعوا نیستند چون میدانند اگر ضربه محکم بزنند ممکن است باعث مرگ هم شود،اگر بوکس بروید سربه زیر میشوید و کار به کار کسی ندارید مگر این که طرف واقعا تنش بخارد.

  58. به نظر من
    خودم که حدود ۱۰ ساله دارم رزمی کار میکنم و تقریبا همه سبکارو رو کار کردم واقعا نمیشه گفت چی خوبه چی بده
    همیشه باید دو شخصو باهم مقایسه کنی نه دو سبکو
    بیشترین نقشو بین یادگیری نمایشیو مبارزه ایو یا در اخر یک فایتر خوبو خود شخص بازی میکنه و بعدش مربیش چون مربی واقعا مهمه هیچ وقت نمیتونی تمرین ی مربی کهنه کارو با ی مربی تازه کار مقایسه کنی
    در کل بگم که
    هنه سبکا خوبن به شرطی که ببینی خودت دنبال چی هستی خودت بخوایی
    خودت از مربی بخوایی که چ تمرینی کنی
    خودت ذهنتو اماده ی درگیری خیابونی کنی
    و…
    یا علی

  59. سلام من تحقیق زیادى کردم راجب سبک هاى مختلف و فکر میکنم بعد از چند روز تحقیق فهمیدم احتمالا جیت کان دو یکى از بهترین سبک هایى که میشه یاد گرفت دلایل : جیت کان دو سبکى ترکیبى هست که تعدادى از رشته هاى دیگر با هم ترکیب شدن مثل وینگ چون و … و أبدا کنندگان آن دو إستاد بزرگ بودن (بروسلی و یک نفر دیگه) این سبک هم از سلاح استفاده میکنه هم از بدن و وقتش از اول روى مبارزه میزاره و سراغ حرکات بى استفاده نمیره و همینطور یک سبک ساده و بسیار کاربردى ضربه ها و دفاع مختص به یک قسمت نیست و از تمام قسمت ها استفاده میشه رنج مبارزه و نوع هم ترکیبى و بیشتر سبک هارو در بر میگیره در همین حین برؤسلى بسیار از حرکات ساده تر کرده اثر حرکات همونه ولى ساده تر شده انجامش میشه گفت یک سبک کامل این ورزش بر روى قدرت معنوى و روحى هم تأثیر میزاره من تازه میخوام شروع کنم اگر نظرى دارید یا سبکى میشناسید که بهتر حتما بگید .

  60. سبک تک کونگ موسول از همه سبک ها بهتره چون هم دفاع شخصی داره هم سلاح و عبور از موانع و بوکس و…. سبکش ماله کره جنوبی هست و تازه اومده تو ایران بنیانگذارش هم آقای مهدی نمازی هست

  61. سلام من علاقه زیادی به بوکس و کیک بوکسینگ دارم اما مادرم نمیزاده میگه اسیب هاش زیاده ایا این حرف درسته و چه ورزشی مناسب است

    • سلام خوبید
      اصلا از نظر من که رزمی کار میکنم این درست نیست
      درستع اسیب داره ولیی اسیبش از فوتبال کمتره
      ولی شدیدا تاکید میکنم که میخوای کار کنی پیش ی استادی برو که سرش به تنش بیرزه

      • اتفاقا اسیب های بوکس خیلی خطر ناکه و ممکنه طرف مشت بخوره و بمیره ولی فوتبال دیگه اونقدر وحشیانه نیست.
        (من با ورزشهای خشن مخالفم👎👎👎)

    • ترانه خانم سلام ۴تا رشته رزمی وکاربردی تمرین کردم وبلطف خدا دارم ادامه میدم ببین نمیدونم چندسالته ولی باوجوداینکه دختری نشون میده انرژی مناسبی داری برا رزمی مادرت منطقی میگه ولی کلاس های خانم ها اونقدر خشن نیست وآسیب های آقایون رو نداره شما هرچه مهارت وتجربا در رزمی بالاتر میره وقدیمی بشی آسیب ها کمتره ببین حتی یک جلسه تمرین وکشش سنگین که بدنت بگیره ممکنه دلزده کنه رزمی صبروحوصله میخاد بنظرم سبک تکواندو یاسبک کاراته ( کیوکو شین )تمرین کن همون نتایجو بهت میده ، کیک بکس چون دستکش داره ضربه دست به صورت داره امکان آسیب هم بیشتره شما توی کاراته که سبک های کیک بکس وفول کنتاکت انشعابات کاراته خشن هستن میتونید تکنیک ها رو ازکاراته یادبگیرید تازه ضربه دست به صورت درکیوکوشین خطاست در کاراته سبک های کنترلی هم ضربه بصورت دارن ولی با فشارکم وملایم بصورت نه خشونت بوکس حالاشما درسبکهای تکواندو وکاراته اصل وپایه رزمی یادمیگیری که در سبک های دبگه اینقدر کامل ضربات وجود نداره ضربات پرنده تکواندو بسیار زیباست شما توان مقابله حتی باچند مرد هم میتونی پیداکنی بشرط تمرین ….تمرین ….تمرین …

    • من خودم چند سال بوکس میرفتم و جز شکستگی وماغ و اسیب چیزی نسیبم نشد و اصلا بدنم قوی نشد،الان چند وقته تکواندو میرم و خیلی راضیم

  62. سلام دوستان. من چند مدت جودو کار کردم و واقعا عالی بود.
    جودو یک ورزشیه که هرچی حریفت زور بزنه به ضرر خودشه.یادمه تو باشگاه یکی می خواست استاد رو بزنه.استاد بهش گفت اگه می خوای منو بزنی نباید زور بزنی چون به ضررته. جودو یعنی راه و روش طبیعی کنترل حریف بدون آسیب

    یکی از دوستان بدرم که نظامی هستن چند وقت پیش با دوتا اوباش درگیر شد و دوتاشون چپ و راست کرد.

    راستی میشه جودو رو به عنوان بهترین نوع دفاع انتخاب کرد.چون در تمام ارتش های دنیا این رزم آموزش داده میشه.
    ارتش ها می تونستن از تکواندو کاراته و… برای آموزش سربازها استفاده کنند ولی جودو بخاطر اینکه میشه براحتی حریف رو کنترل کرد بیشتر ازش استفاده میشه.

  63. همه ورزشا خوبه ویژگی کیوکوشین کاراته اینه که غیرازتمرینات تنفسی قدرتی ما می ایستیم زیر نظر استاد تو بدن هم مشت ولگد میزنیم اوایل آرام تابدن عادت کنه بعد مدتی ضربات سنگین ترمیشه البته ما دستکش نداریم با مشت واستخون های سرش توبدن میزنیم توعضلات ران توسینه ها حتی دنده ها مشت میزنیم قهرمان های کشوری یاآسیایی باتمام قدرت با مشت واستخون سرمشت وزانو میکوبن ولی عادت دارن این سیستم تمرین تو دفاع ازخودتون خیلی خوبه البته کاراته شعارش اینه که باتواضع وادب شروع میشه وباتواضع تموم میشه ادب دعوابده ولی توخیابون نیازشد دفاع کنی معمولا کیوک شین کارحرفه ای نمی خوره یک سیستم تمرین هست توژاپن اجرا میشه برای مشکی بالاتر البته قبلش با آزمایش بشه که توان اون آزمونو داشته باسه اسمش مبارزه ۱۰۰ نفرس باهر کمربند مشکی باید ۱ تا ۲ دقیقه مبارزه کنی پشت سرهم با دو سوم این صدتا رو باید ببری فیلهو. کازومی. از قهرمان های این مسابقن فیلمش هست ببینید لذت ببرید

    • ببین من خودم وینگچون کنگفو کار کردم واز نظر من کامل ترین ورزشه این که میگی کاراته و تکواندو من میگم تکواندو رو برای همه رشته باید کار کنی ولی نه جدی چون پاهات باز شه و مهارت لگد زدنو داشته باشی ولی بعد از اون از نظر من یا وینگچون یا نینجاتسو یا اگه کلاسای تای چیو تو ایران پیدا کردی برو ولی من وینگچونو بیشتر بهت پیشنهاد میکنم چون مخترعشم یه زن بوده و در اصل این ورزش چون به قدرت نیاز نداره به خاطر همین به دردت میخوره

  64. تمامی سبک های رزمی خوبه بروسلی وینگ چون کاربوده بوکس حرفه ای هم کارکرده بوده بااکثرسبک های چینی وژاپنی هم آشنابوده اگرصرفا وینگ چون کارکنید اون چیزی که بروسلی داشته نمی رسید مطاله راجب آمادگی جسمانی توانایی هوازی وعضلانی وتمرینات با استادمجرب مهمه هرسبکی ضربه پا داره ولی آمادگی جسمانی هرفرد در قدرت ضربه تعیین کنندس حالا تکواندوکارباشه یاکنگ فوکار یا…

  65. سلام به دوستان خوبم ،تمامی سبکهای رزمی خوبه ولی بعضیاشون کاربرد خیابونی داره چون باشرایط واقعی تمرین داده می شین مثل کیوکوشین کاراته یا وینگ چون وتکواندو هیانگ

  66. پیام:کونگفو رو خیلی سخت میشه یاد گرفت خیلی سخت چون تمرینات شدیدی که داره ممکنه برای چندبار فرارکنی ولی ارزشش رو داره ولی اگه میخوای از ورزش رزمی زده نشی برو موی تای موی تای هم ۱۴سبک داره که فعلا توی دنیا ۴سبک اون مورد استفاده هستش موی تای بستگی داره برای چی بری مبارزه خیابانی یا رینگ مسابقات یا یو اف سی(گردن گیری و پا ودیت شکستن)…باتشکر ازشما!!

        • سلام بتمامی دوستان خوبم ملاک وفرق سبک ها در نگاه و هنر ابداع کننده اونه تمامی سبکها پس از واکاوی وامتحان سبک شده …باسلیقه خودتون انتخاب کنید ولی واقعاتمرین کنید بنده تکواندوکار نیستم ولی برنامه علمی دیدم که ضربات رو اندازه گیری میکرد یک تکواندوکارضرباتش بسیار مهیب بود درمقایسه با آزمون دهنده های سبکهای دیگه …ولی این قطعی نیست آمادگی جسمانی وتمریناتی که یک هنرجو کرده تو زمان اجرای حرکات رو. زیباتر و کامل تر میکنه بروسلی وینگ چون کارمی کرده که ضربات پای دورانی وچرخشی تو این سبک نیست جالبه بروسلی اینارو مثل یک تکواندوکار اجرا میکنه …پس تمرین ومهارت ….ملاکه سبک خیلی مهم نیست ووشو یا کنگ فو کاراته تکواندو هرکدوم تقریبا ضربات دست وپارو کامل دارن حالا ضربات دست تکواندو کمه وکامل نیست ..درمبارزات گلاویزی و خاک ..جودو و جوجیتسو ..جوابگو هست ..باقی سبک ها بنوعی انشعاب یا شبیهن خود کنگ فو (ووشو در چین حدود ۷۵۰ سبک داره که بشاوولین چنوبی وشمالی تقسیم میشه اکثرش توایران نیست ریشه های سبکهای جنوبی چون ماهیگیر بودن (جریان مال ۱۰۰۰تا ۲۰۰۰سال پیشه باعث شده بود پارو زدن زیاد قایق. دست های خیلی قوی داشته باشن. بیشتر تکنیک های بادست رو آموزش بگیرن ….سبک های درنا مار ببر ….شمابی ها به تکنیکهای پا بیشتر تسلط. کاراته هم سبکهای فراوانی داره تمرکز رو دست بیشتره وای تکنیک پا هام همونقدر داره ….اگر( مشاوره تغذیه و ورزشی )خواستید درخدمتم کاراته و وینگ چون کار میکنم مربی هستم درکاراته ازسال ۷۷تمرینامو شروع کردم باورزش کنگ فو توآ وبعد تکواندو ولی الان تمرکزم بر کاراته ودارم روسیستم های سنتی وقدیمی بدنسازی مطالعه وتمرین میکنم کدرمعابد بوده درخدمتم هستم راجب( تغذیه رزمی هم مشاوره میدم ۰۹۳۰۵۳۰۰۱۴۴

      • شما که به جیت کاندو علاقه داری و پیدا نمیکنی برو وینگچون که در اصل جیت کاندو کوچیک شده وینگچونه چرا که بروسلی وقت نکرد سبکشو کامل کنه و مرد بیشتر حرکات جیت کاندو از وینگچونه و ورزش وینگچونم در اصل برای زناس و توش اصلا به قدرت نیاز نیست کلاساشم زیاده

  67. پیام:سلام ورزش موی تای ورزش سنگینی هست از تمامی رشته ها مناسبتر هستش وبقیه کم اثر کونگفو هم چیز خوبی هست

    • سلام ببخشید من خیلی به این فکر میکنم ولی نمیدونم ومیخوام از شما بپرسم به دنبال ورزشی رزمی هستم که اگه یه وقت دعوا خیالانی یا…. خیلی کارامد باشه و بتونم خیلی سریع حریفو بزنم به نظر شما کدوم ورزش برای دعوا خیلی خوبه؟

  68. میگن بوکس صورت رو داغون میکنه.چندتا فیلم تو آپارات دیدم تکواندو بوکسور رو زده عجیبه.خودم بین این دوتا موندم.تکواندو تو دفاع و دعوا تاثیر داره؟؟

    • بی شک حتما برو بکس
      بکس عالیه داداش خودمم میره
      تکواندو زیاد به درد نمیخوره از نظر من
      بکسورا خیلیییییی بهترن
      من خودم ۴ ساله کاراته میرم کمربند بنفش دارم کاراته برا دخترا خوبه
      بکس هم برا پسرا
      من اگه پسر بودم حتما میرفتم بکس
      موفق باشین

      • من کسیم که چندین سال بوکس میرفتم و لی الان ضررهایش نصیبم شد،مثل حواس پرتی،پلیپ دماغ،لرزش خفیف دست چونکه مشت میخورد تو سرم.
        ورزش بوکس مسخرست وبنظرم برای مرد جودو،کشتی،کاراته،تکواندو و دفاع شخصی خوبه چون ورزشهای قوی و کم خطرن.

    • دوست عزیز بنده ۲۰ سال بیشتره رزمی کارمیکنم ۴ رشته رزمی کارکردم ولی الان کیوکوشین کاراته هستم تمامی سبک های رزمی خوبن مهم آمادگی جسمانی یک هنرجوست یک ضربه پا روببین تو اکثر رشته ها هست ولی اونی که آمادگی بالاتر داره (انعطاف قدرت سرعت اون برندس یک پلنگ هم وزن انسان بالغه شاید سبکتر ولی شکارهم وزن خودشو بادندون میگره از درخت که ۷ متره راحت میره بالا انگار رو زمین راه میره. علت? قدرت عضلات وانعطافشه ازطبیعت درس بگیریم حلا اینکارو یک مرد جوان میتونه? باورکن بدون بار اضافه که هیچی خودشو نمیتونه بالا بکشه بالارفتن ازدرخت توعمل سخته

    • اصلا این مسابقات تو اینترنتو نگاه نکن برو تمرینات و مسابقه ها رو ببین.که بوکس خیلی جذاب تره.تازه نسبت به بقیه درزش ها ارزشش بیشتره چون هم آسیبش کمتره هم اگه یه دعوا بیفته در عرض یه ثانیه همه رو چپ میکنی.با یه مشت.من خودم بوکس کار میکنم و سعی میکنم دعوا نکنم ولی یه بار ک دعوام افتاد دماغ و دندون و گونشو با دو تا مشت خورد کردم.میتونی فیلمای دوربین مداربسته های تو اینترنتو ببینی.

  69. من ترجیح میدم از ورزشهایی که فقط از دست و یا فط پاهستند استفاده کنید.ولی خب توجه داشته باشید ورزش اصلا و ابدا برای دعوانیست برای قهرمانیه.من بوکس رو ترجیح میدم ورزشه مناسبیه

      • دوستان سلام،امیدوارم کمکم کنین و نظر منطقی بهم بدین،من خیلی در مقابل چاقو ترس دارم،دست خالی لز هیچکس نمیترسم حتی بروسلی چون فوقش ذستو پا میشکنه،ولی به قمه خیلی حساسم،پریشب یه شرور بیخودی بهم گیر داد و درگیر شدم باش،سریع قمه در اورد منم ب گه خوردن افتادم،میخام اگه میشه یه ورزشی بهم معرفی کنیم ک همه از نظر جسمانی قویترم کنه،هم مشتو لگد زدن یاد بده و هم دفاع در برابر همه چی از جمله چاقو و چوب داشته باشه ممنون

      • بوکس درسته که ورزش خطرناکیه ولی آینده داره مثل محمد علی کلی اون خیلی پولداربود و بابدست آوردن قهرمانی دربوکس تونست پولدار بشه

        • من تکواندو رفتم سان شین دو رفتم هرکدومو بیشتر از دوماه ادامه ندادم تکواندو ورزش برای مسابقات است الان من تصمیم گرفتم به سبک نینجارنجر بروم من سبکی رو دوست دارم مسابقات کشوری داشته باشد و حرکات نمایشی نداشته باشد و نسبتاً خشن باشد متاسفانه هنوز رشته خوبی رو ندیدم من در مورد نینجا رنجر تحقیق کردم اما متاسفانه بیشتر حرکات او نمایشی است کسی سبک خوبی پیشنهاد دارد به من اطلاع دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!