تاریخچه شکل گیری تونفا

بر اساس تحقیقات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، از آنجایی که انسان دفاع از خود انتخاب کرده تلاش بی وقفه ای برای بهبود سلاح های موجود انجام داده است. جایی که تکامل این ابزارها عمیق تر از هر جای دیگری بود جزیره اوکیناوای ژاپن بود.
آنها هنگامی که در برابر جنگ سالاران ژاپنی مجبور به دفاع از خود شدند از ابزار کشاورزی شان برای ساخت سلاح های مرگبار استفاده کردند، بدین ترتیب بخشی از تاریخ هنرهای رزمی و بخش مهمی از آموزش هنرهای رزمی در آنجا شکل گرفت.

یکی از این سلاح تونفا بود که در اصل برای تخلیه دانه استفاده می شد و از آن برای دفاع از خود استفاده کردند. برای مبارزه با کسی که یک Bo یا شمشیر در اختیار دارد تونفا به عنوان یک سلاح بسیار موثر شناخته شد. این سلاح برای ضربه زدن، قفل مشترک و چوک بسیار عالی بود.

در اوایل دهه 70 تونفا دوباره طراحی شده و به همین ترتیب به عنوان یک سلاح غیر مرگبار برای پلیس در سراسر جهان تبدیل شد. حال که بیش از 4 دهه از آن زمان می گذرد تکنیک های این سلاح بطور موثر بهبود پیدا کرده اند. با وجود همه اینها احساس می کنم هنوز باید در مورد این سلاح بیشتر بحث شود.
یکی از سلاح های کوبودو تونفا است. تونفا یک باتوم جانبی است که معمولا در هر دو دست قرار می گیرد. هنگامی که موضوع تونفا مطرح می شود دانش آموزان اغلب توضیح می دهند که در اصل تونفا وسیله ای برای خرد کردن دانه و میوه بوده است. خود این موضوع باعث سردرگمی آنها می شود.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/09/65628-031710127.jpg

شما در تصویر بالا یک زن اوکیناوایی را مشاهده می کنید که مشغول خرد کردن مواد با استفاده از آسیاب دستی است. همانطور که میبینید او با استفاده از یک تخته چوبی که انتهای آن گرد است و در داخل سوراخ سنگ جای گرفته آسیاب را حرکت می دهد. این یک فرض غیر منطقی نیست که می توانیم بگوییم این دسته می تواند تونفای امروزی باشد.
اخیرا در یک ویدیو منتشر شده ، در گوشه ای از صفحه دو عدد تونفا با دسته ای بر روی آنها وجود دارد.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/09/49430-031710528.jpg

همانطور که مشخص است در واقع شواهد تاریخی داریم که تونفا سلاحی هدفمند در جزیره اوکیناوا بوده است. George H. Kerr در کتاب خود به نام اوکیناوا نوشته است: تاریخچه مردم جزیره که هنرهای رزمی اوکیناوا را انجام می دادند به شدت تحت تاثیر هنرهای رزمی هند و چین و سایام بوده است. برای کسانی که نمی دانند پادشاهی سیام اکنون با نام تایلند شناخته شده است. Patrick McCarthy در مورد این تاثیر در وبلاگ خود هم به این موضوع اشاره می کند.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/09/84951-031710223.jpg

همانطور که در تصویر بالا می بینید هنر رزمی بومی تایلند krabi krabong آموزش استفاده از یک سلاح است که تقریبا مشابه تونفای اوکیناوایی است. در واقع انواع مختلفی از این نوع سلاح وجود دارد که در سرتاسر منطقه هند و چین پیدا شده اند. بعضی از آنها مانند تصویر بالا گرد هستند درحالیکه بعضی دیگر بزرگ و مسطح می باشند. آنهایی که مسطح هستند با بازو تماس داشته و در پایین گرد می مانند. بعضی از آنها مانند تونفا یک دسته دارند درحالیکه بعضی دیگر دارای دو و یا سه دسته می باشند. نسخه مورد علاقه من در واقع نسخه کامبوج است که در آن قسمت جلویی به یک سنبله بزرگ متصل شده است.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!