سرمربی تیم ملی جودو: با قدرت تا المپیک می‌مانم

Rate this post

سرمربی تیم ملی جودو: با قدرت تا المپیک می‌مانم

سرمربی تیم‌ ‌ملی جودو با بیان اینکه به امید کسب مدال تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: نتایج جودوی ایران در بازی‌های آسیایی در مقایسه با ۲ دوره قبلی خوب بوده است.

به گزارش فروشگاه ورزشی تک رزم به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد منصوری درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم‌ ‌ملی جودو در بازی‌های آسیایی جاکارتا که با کسب یک مدال نقره سعید ملایی، یک مدال برنز توسط محمد بریمانلو و حذف علیرضا خجسته و جواد محجوب همراه بود، اظهار کرد: اگر بخواهیم نسبت به دو دوره قبل بازی‌های آسیایی اظهار نظر کنیم قطعا عملکرد جودوی ا یران بهتر بوده است و کسب یک مدال نقر و یک برنز با وجود این که ورزشکاران کمتری به این بازی‌ها اعزام کرده بودیم قابل قبول بوده است. ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا چهار جودوکار داشتیم که به دو مدال دست یافتیم، اما در دوره قبل از این رقابت‌ها جودوی ایران با پنج نماینده نتوانست مدالی را کسب کند و در دو دوره قبل نیز با هفت نماینده فقط رودکی توانست دو مدال برای ایران به دست بیاورد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی جودو با اشاره به حمایت‌های خوبی فدراسیون جودو از تیم‌ ‌ملی و نقش آن در موفقیت به دست آمده در بازی‌های آسیایی، خاطر نشان کرد: کادر فنی نیز بدون حواشی و هماهنگ با یکدیگر شبانه روز کار کرد تا به هدف نخستمان که کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی بود، برسیم. خدا را شکر دست پر به ایران باز گشتیم و سخت کار می‌کنیم تا به دومین هدفمان که کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است برسیم.

وی درباره شکست سعید ملایی در ثانیه‌های پایانی دیدار فینال و نقش اخراج او در این شکست، گفت‌: حق ملایی طلا بود. او از داوران اخطارهایی را گرفت که می‌توانستند به او ندهند، چرا که سعید در حالت رو به جلو و هجومی بود و داوران می‌توانستند از خطاهای او چشم پوشی کنند. به‌ هر حال ما هم در این شکست مقصر هستیم و قسمت نشد ملایی به حق خود که مدال طلا بود برسد. نمی‌خواهم بگویم که اخراج من تاثیری نداشت، اما قانون فدراسیون جهانی می‌گوید که اگر مربی خطایی را مرتکب شد باید داور بار نخست تذکر بدهد و در صورت تکرار او را اخراج کند، اما من هر دو مرتبه‌ای که در این مسابقات اخراج شدم، بدون تذکر بود و داوران در این باره سخت گیری کردند.

منصوری در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، درباره ناکامی جواد محجوب در رسیدن به مدال بازی‌های آسیایی برای سومین مرتبه متوالی، خاطر نشان کرد: محجوب مانند ملایی بدون شک در وزن خود از بهترین‌های دنیا محسوب می‌شود. او در وزن جدید در مجموع به ۱۰ رویداد اعزام شده است که توانسته پنج مدال به دست بیاورد. بنابراین محجوب عملکرد خوبی در وزن جدید داشته است، اما به‌ هر حال جودو ورزش ثانیه‌ها است و او نیز به مانند خیلی از برترین‌های دنیا که علی‌رغم شایستگی شکست می خورند، نتوانست به حق خود دست یابد. شاید محجوب در روز مسابقه تمرکز خوبی نداشت تا به مدال برسد. با این حال این نتیجه‌ چیزی از شایستگی‌های او کم نمی کند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی جودوی ایران در پاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت جودوی ایران می‌تواند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به مدال برسد، گفت‌: ما امیدواریم که این کار مهم صورت بگیرد. ما هم برای همین کار می‌کنیم، فقط به این امید که به مدال المپیک برسیم.

وی درباره برخی از حواشی و شایعات مبنی بر این که یکی از جودوکاران ایران در جریان حضور ماموران مبارزه با دوپینگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا اقدام به فرار از محل اقامت خود کرده است تا تست دوپینگ ندهد، اظهار کرد: من نمی‌دانم چرا این مسائل اصلا مطرح می‌شود. دو نفر از جودوکاران ما به نام‌های سعید ملایی و جواد محجوب تست دوپینگ گرفتند و آنها هم بدون هیچ مشکلی تست دادند. از دیگر جودوکاران ما تستی نخواستند بگیرند و اگر هم این خواسته را داشتند، نفرات دیگر نیز بدون مشکل تست می دادند بنابراین چنین مسائلی صحت ندارد.

منصوری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا کماکان به کار خود در تیم‌ ‌ملی با توجه به ابراز علاقه فدراسیون جودو ادامه‌ خواهد داد یا خیر؟ گفت‌: البته خیلی از اصحاب رسانه دوست ندارند که من در این جا حضور داشته باشم، اما تا المپیک ۲۰۲۰ با قدرت به کارم ادامه می‌دهم. مربی ازبک نیز مربی خوب و تاثیرگذاری است و امیدوارم پس از پایان قراردادش بار دیگر با او تمدید شود.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!