عبداللهی: تکواندوکاران در المپیک آرژانتین درخشیدند

Rate this post

عبداللهی: تکواندوکاران در المپیک آرژانتین درخشیدند

مربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران با بیان اینکه تکواندوکاران پسر در المپیک جوانان درخشیدند، اظهار کرد: اعتماد به نفس اصغری و دست کم گرفتن رقبا کار دستش داد.

به گزارش فروشگاه ورزشی تک رزم به نقل از خبرگزاری ایسنا، در خصوص کسب دو مدال طلای تکواندوکاران ایران در مسابقات المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین، توضیح داد: عملکردی که از ملی‌پوشان شاهد بودیم یکی از درخشان ترین نتایج تکواندوکاران ایران بود. ما با سه تکواندوکار در بخش پسران برای حضور در این مسابقات عازم آرژانتین شده بودیم که خوشبختانه نتایج خوبی هم توسط آنها به دست آمد و در آرژانتین درخشیدند. البته به نظر من اگر کمی خوش شانس بودیم و داوری‌ها دخیل نبود می‌توانستیم این دو طلا را به سه طلا افزایش دهیم.

او ادامه‌ داد: یکی از اصلی‌ترین شانس های طلای ما اصغری بود که متاسفانه با شکست مقابل حریفش نتوانست به مدال طلا برسد. ما بیشترین احتمال را برای کسب طلا را این بازیکن می دانستیم چرا که در مسابقات قهرمانی جهان کسب سهمیه همه حریفان خود را خار و ذلیل کرده بود. البته من با او صحبت می‌کردم تا دچار غرور نشود، اما این غرور و اعتماد به نفس او کار دستش داد و رقبا را دست کم گرفت که نتیجه‌ آن از دست دادن مدال المپیک جوانان بود. با همه این اوصاف داوری‌ها و اتفاقات رخ داده در جریان مسابقه او نیز تاثیر زیادی در کسب این نتیجه‌ داشت.

مربی تیم‌ ‌ملی تکواندو پسران با بیان این که اشتباه‌های داوری تاثیربسزایی در حذف اصغری داشت، اظهار کرد: با حافظ مهدوی، داور بین‌المللی و المپیکی کشورمان فیلم مسابقه این بازیکن را تماشا کردیم و او گفت‌ اخطار در دو امتیازی که از اصغری کم شد اشتباه داوری بود. سه امتیازی که به ضرر تکواندوکار ما ثبت شد دلیل اصلی این حذف بود. با این حال نتایجی که توسط اشکوریان و خسروی به دست آمد خوشحال کننده است و می‌توان به آینده این بازیکنان امیدوار بود. البته اصلی‌ترین شانس طلای ما اصغری بود که این گونه نشد. اشکوری دومین شانس طلای ما بود و در خصوص خسروی نیز به کسب مدال امیدوار بودیم اما رنگ آن را نمی دانستیم. با این حال صحبت‌هایمان جواب داد و او به خودباوری رسید که نتیجه‌ اش را نیز گرفت.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که برای حفظ این استعدادها بهتر است چه کارهایی صورت بگیرد، توضیح داد: قطعا حفظ تکواندوکاران باید هدف اصلی ما باشد. چنین استعدادهای نیاز به برنامه‌ریزی دارند تا در سطح اول ورزش کشور باقی بمانند. البته فدراسیون تکواندو برنامه‌ای به عنوان تشکیل تیم‌ ‌ملی امید دارد که می‌تواند تا حدود زیادی خلاء موجود بین تیم نوجوانان و بزرگسالان ایران را بر طرف کند. فکر می‌کنم اگر این هدف گذاری به بار بنشیند، شاهد حفظ شدن استعدادها و موفقیت تکواندوی ایران در سال‌های آینده خواهیم بود. هر چند که ایران جزو قدرت‌های این رشته بوده است.

او افزود: تکواندوکارانی که از تیم نوجوانان جدا می‌شوند برای ادامه کار باید زیر نظر مربیان در فدراسیون باشند و به همین منظور تشکیل تیم‌ ‌ملی امید باید هر چه‌ سریع‌تر صورت بگیرد. درست است که ما در گذشته شاهد درخشش نوجوانان در رده بزرگسالان بوده ایم، اما همه نمی‌توانند این راه را طی کنند، چرا که از نظر بدنی و تجربی با بزرگسالان نمی‌توانند در یک سطح قرار داشته باشند.

مربی تیم‌ ‌ملی تکواندوی نوجوانان در خصوص برنامه‌های آینده این تیم نیز، توضیح داد: مسابقات قهرمانی آسیا را در اردیبهشت ماه پیش رو داریم که به میزبانی اردن برگزار می‌شود. مانند المپیک جوانان برای این مسابقات نیز برنامه‌هایی داریم که یکی از کارهای خوبی که صورت گرفته برگزاری اردوها به صورت مقطعی است. این روش برگزاری اردوها به گونه‌ای است که اگر قرار است چهار ماه اردو داشته باشیم، بازیکنان دو هفته‌ در اختیار کادر فنی تیم‌ ‌ملی هستند و یک هفته‌ را در کنار مربیان شخصی خود کار می‌کنند. این مساله باعث می‌شود هوگوپوشان درخواست‌های مربیان تیم‌ ‌ملی را در باشگاه‌ها و در کنار مربیان شخصی خود دوره کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

عبداللهی با بیان این که شرایط پایه‌های تکواندو در ایران رضایت بخش است، ادامه‌ داد: خدا را شکر با توجه به برنامه‌ها و لیگ‌های منظمی که فدراسیون تکواندو برای رده‌های پایه در نظر گرفته است، شاهد پیشرفت رده‌های پایه این رشته در کشور هستیم. کار خوبی هم که امسال صورت گرفته برگزاری لیگ‌های منطقه‌ای است. در دوره های گذشته یک لیگ داشتیم که حدود ۲۰ ــ ۳۰ تیم با یکدیگر مسابقه می دادند، اما حالا با این روش برگزاری لیگ ۵۰ تا ۶۰ تیم در سطح کشور در رده‌های پایه فعالیت می‌کنند و نتیجه‌ آن همین نتایج درخشان در المپیک جوانان است.

مربی تیم لیگ برتری لوازم خانگی کن در پاسخ به این سوال که چرا در اوزان سنگین تیم‌ ‌ملی ایران دچار ضعف استعداد است، تصریح کرد: ما برای اوزان بالا نیز استعداد داریم، اما برای این که شاهد بروز استعدادها باشیم بهتر است تغییر رویه‌ای در استفاده از آنها صورت گیرد. بهتر است با درخشش تکواندوکاری در رده نوجوانان از آنها در اردوهای تیم‌ ‌ملی استفاده کنند. قبلا شاهد بوده ایم که مربیان تیم‌های ملی ما برای استفاده از استعدادها مسابقات انتخابی را ملاک قرار می‌دهند که از نظر شخصی من درست نیست. بهتر است آنها را در کنار بزرگترها به کار گیریم.

وحید عبداللهی در پایان صحبت‌های خود ضمن ابراز خوشحالی از نتیجه‌ کسب شده توسط ملی‌پوشان ایران، در مسابقات المپیک جوانان، گفت‌: برای به دست آمدن این نتیجه‌ افراد زیادی زحمت کشیده اند اعم از فدراسیون تکواندو، اهالی رسانه و مربیان این تکواندوکاران نوجوان. اگر یک نفر در این زنجیره کار خود را به درستی انجام نمی داد چنین نتیجه‌ فوق‌العاده‌ای کسب نمی‌شد.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!