معرفی رشته دایتو ریو

Rate this post

معرفی رشته دایتو ریو

بر اساس مطالعات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، دایتو ریو سبکی ژاپنی و یکی از بهترین راه های دفاع شخصی و برای دفع حملات ناگهانی و خطر ناک می باشد نه برای زدن ضربه بلکه به عبارتی آغاز تهاجم در دایتو ریو هیچ گونه مسابقه مبارزه ای دیده نمی شود.

صنعت مشخصه این رشته به ترکیب کامل فنون این سبک از هنرهای رزمی دیگری همچون Budo و به خصوص Ono-haitto-ryu برمی گردد. این هنر رزمی فقط یک راه مناسب برای دفاع شخصی محسوب نمی شود بلکه ذهن و بدن را در حالتی متعادل و متوازن نگاه داشته و به فرد انضباط شخصی می آموزد و روح او را ورزیده کرده به طوریکه فرد می تواند در تقابل با دنیا موفقتر عمل نماید.

گفته می شود دایتو ریو در قرن دوازدهم میلادی توسط فردی به نام میناموتو یوشیتیسو که یکی از نوادگان امپراطوری سیوا (Seiwa) بود، پایه ریزی شده باشد. این سبک رزمی تا مدت ها توسط خاندان سیوا پنهان نگاه داشته شد و فقط افراد گارد خصوصی و ارتش امپراطوری با این رشته آشنا بودند. مدت ها بعد در حدود سال 1600 میلادی و به واسطه تلاش های فردی به نام Hoshina Masayuki تکنیک های دایتو کم کم آشکار گردید و از نسلی به نسل دیگر منتقل شد.

همچنین در طول قرون متمادی، استادان این هنر رزمی موفق شدند شهرت بسیاری را در فرهنگ جنگاوری کشور ژاپن کسب ، که از مشهورترین آنها می توان به شینگن تاکدا (Shingen Takeda) اشاره کرد. مهمترین اساتید این رشته در طول سال های مختلف می توان از میناموتو، تاکدا (1853-1758) و تانومو (1943-1860) نام برد. این هنر رزمی به واسطه انضباط و تلاش خانواده های ایچیکاوا و هانمودا زنده نگاه داشته شد و به نسل های بعدی نیز انتقال پیدا کرد و توانسته است ورزشکاران بسیاری را به خود جذب کند.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!