چطور بدون هیچ ترسی مبارزه کنیم؟

Rate this post

چطور بدون هیچ ترسی مبارزه کنیم؟

بر اساس تحقیقات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، مسابقه یا آزمون همیشه باعث دلهره و ترس در وجود اشخاص می شود که ما شما را برای غلبه بر ترس خود راهنمایی می کنیم. آیا شما هم از مبارزه کردن می ترسید؟ این را بدانید که تنها نیستید.

یکی از سوالات رایج امروزه این است که چگونه می توان بر ترس خود غلبه کرد؟

ترس یک دروغگو بزرگ است

اگر خیال می کنید که باید بر ترس خود قبل از مسابقه غلبه کنید بدانید که کاملاً در اشتباه هستید. تنها راه غلبه بر ترس مبارزه است. هنگامی که چندین و چند بار با ترس روبرو می شوید بعد از مدتی با آن دوست خواهید شد. شما آن ماسک ترسناک را در می آورید.
حتی مبارزین حرفه ای هم بدون ترس مبارزه نمی کنند. آنها با وجود ترسی که در خود دارند اما باز مبارزه می کنند. زیرا ترس هرگز به طور واقعی از بین نمی رود بلکه اثر آن بر روی شما کم یا متوقف می شود.
اما برای رسیدن به این مرحله که با ترس دوست شوید نیازمند رویکردی عملی برای آشنایی با ترس دارید.  شما قبل از اینکه به کودک خود شنا یاد دهید هیچگاه او را به قسمت های عمیق استخر پرتاب نمی کنید بلکه به قسمت های کم عمق می برید. درست است؟
متاسفانه امروزه مدرسان کاراته ای را می بینم که هنرجویان مبتدی را بدون اینکه هیچگونه آگاهی کاملی داشته باشند به قسمت های عمیق پرتاب می کنند. که کاملاً اشتباه است.
برداشت اول شما از مبارزه به هیچ وج نباید هرج و مرج و وحشت باشد بلکه باید تجربه یادگیری امن و سرگرم کننده ای برای شما باشد. راه من این است که در گام اول مراحل ‘jiyu kumite’ (مبارزات آزاد) به صورت گام به گام به آنها آموزش بدهم. این ایده طبیعت غیر قابل پیش بینی و ترسناک مبارزه را با تحمیل 3 قانون زیر به صورت محسوس کاهش می دهد :

قانون 1 – کم کردن تعداد تکنیک ها یا هدف ها

اولین قدم این است که تعداد تکنیک ها یا اهداف را کاهش دهید. مانند حذف عناصری از عدم قطعیت. ما می توانیم احساسات خود را نسبت به کومیته تنظیم کنیم و…

برای مثال، تنها اجازه می دهد مشت های مستقیم (تکنیک) به شکم (هدف) زده شود.
یا تنها اجازه می دهد ضربات چرخشی (تکنیک) به بدن (هدف) و مشت های مستقیم (تکنیک) به صورت (هدف) برخورد کنند.
به تدریج گزینه های تکنیک ها و اهداف را افزایش دهید.

قانون 2 – بکارگیری از تجهیزات حفاظتی مثل کلاه، دستکش بوکس، زانو بند و …

محافظ بیشتر، امنیت بیشتر و ترس کمتر را به ارمغان می آورد. شما باید قادر به دریافت ضربات رقیب تان باشید و به صورت غریزی واکنش های مناسب را از خود نشان دهید.
البته این می تواند نتیجه عکس نیز داشته باشد. بعضی از افراد زمانی که وسایل حفاظتی پوشیده اند به طور خودکار ضربات تند تری می زنند.
(به همین دلیل قانون بعدی مهم است) به تدریج محافظ ها را حذف کنید!

قانون 3 – سرعت را کم کنید

در نهایت تمامی حرکات باید در نمای آهسته زده شوند.
به قول معروف: ” سرعت عامل اصلی مرگ است”.
هنگامی که شما به صورت حرکات آهسته مبارزه می کنید می توانید توانایی دیدن حملات را قبل از اینکه به شما برسند ارتقا دهید. این تغییر طرز فکر شما را نسبت به واکنش عوض می کند.
(زمانی که راحت تر شدید به تدریج سرعت خود را افزایش دهید)

در آخر

اگر شما از این 3 قانون اطاعت کنید به مبارزه آزاد در یک راه امن و سرگرم کننده عادت خواهید کرد. قطعه نهایی و اصلی در این پازل، تنظیم طرز فکر خودتان می باشد.
تنها چیزی که باید از آن ترسید خود ترس است!

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/07/danlod.png

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!