چگونه دوچرخه ثابت مناسب خودم را انتخاب کنم؟

– چه دوچرخه ثابتی برای من مناسب است؟

بر اساس تحقیقات فروشگاه ورزشی تک رزم، برای انتخاب دوچرخه ثابت باید به چند نکته توجه کرد که پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این متن را بخوانید.
دوچرخه های ثابت به لحاظ کاربرد برای اشخاص مختلف ، نوع سیستم حرکتی ، نوع صندلی و همچنین برند و گارانتی با یکدیگر متفاوت هستند که در زیر به صورت کامل توضیح میدهیم که چه دوچرخه ثابتی برای شما مفید است .

– انواع دوچرخه ثابت و کاربرد های آن :

1- دوچرخه ثابت نشسته
الف) دوچرخه ثابت نشسته (پشتی دار یا مبله) : این نوع دوچرخه ها بیشتر برای کسانی که مشکل حرکتی دارند یا جراحی زانو یا کمر انجام داده اند و کسانی که سن بالایی دارند همچنین بیماران ام اس و در کل همه افرادی که ضعف حرکتی یا درد در ناحیه کمر و زانو دارند بسیار مناسب است و به بهبود بیماری بسیار کمک میکند . این نوع دوچرخه ها به نسبت بقیه دوچرخه های ثابت بیشتر برای تقویت عضلات مناسب است و بیشتر جنبه پزشکی دارد چنانچه که برای کاهش وزن و لاغری هم مفید هستند . توجه داشته باشید که این دستگاه برای افراد سالم که راحتی برایشان مهم است نیز مناسب است.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2017/05/1488902592-neshaste.jpg

2- دوچرخه ثابت ایستاده
ب) دوچرخه ثابت ایستاده یا معمولی : دوچرخه های ثابت ایستاده برای کاهش وزن و سوزاندن کالری و لاغری شکم و پهلو بسیار مناسب است و بیشتر افرادی که ورزش حرفه ای نمیکنند و نیازمند دستگاهی برای منزل هستند گزینه مناسبی است.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2017/05/1488902592-istadeh.jpg

3- دوچرخه ثابت اسپینینگ
ج) دوچرخه اسپینینگ : همانطور که در تصویر مشخص است این دوچرخه ها کاملا شبیه به دوچرخه های کورسی مسابقه ای طراحی شده اند و برای کسانی که توانایی جسمانی بالایی دارند و به عبارتی ورزشکار حرفه ای محسوب می شوند مناسب است زیرا صندلی این دوچرخه ها بسیار باریک می باشد و قطعا نمیتوان مدت طولانی روی صندلی نشست و پدال زد و باید پدال زدن ها به صورت ایستاده و یا نیم خیز باشد و فقط برای لحظات کوتاهی برای استراحت روی صندلی نشست . همچنین این دوچرخه های کالری بسیار زیادی از شخص استفاده کننده می سوزاند.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2017/05/1488902592-spinning.jpg

4- تنظیم سرعت
الف) تنظیم سرعت دوچرخه های ثابت ایستاده و نشسته : تنظیم سرعت این گونه دوچرخه ها به دو صورت انجام می شود یا به صورت دستی اعمال می شود که یک پیچ در زیر مانیتور قرار دارد و با چرخاندن آن پدال زدن شما نرم یا سفت می شود و این پیچ دارای 8 درجه می باشد و در بعضی دوچرخه ها این تنظیم سرعت به صورت برقی و اتوماتیک می باشد که این تنظیم سرعت توسط دکمه های مانیتور قابل انجام است یکی از مزایای مهم تنظیم سرعت برقی این است که این دستگاه ها دارای برنامه های تمرینی مخصوص کاهش وزن ، برنامه های کوهنوردی ، برنامه های هوازی می باشند و قیمت این دستگاه ها بالاتر از مدل های دستی است.

ب) تنظیم سرعت دوچرخه های اسپینینگ : سرعت همه دوچرخه های اسپینینگ به صورت دستی و مکانیکی قابل تنظیم است و هیچ قطعه الکترونیکی مانند مانیتور ندارند البته بعضی از مدل های هم مانیتور دارند ولی به دقت مدل های ایستاده و نشسته نیست . ضمنا وقتی شما درجه سرعت دوچرخه های اسپینینگ را تنظیم میکنید یک قطعه لاستیکی مانند ترمز دوچرخه به محور در حال حرکت دوچرخه میچسبد که مقداری سر و صدا ایجاد میکند ولی در مدل های ایستاده و نشسته هیچ صدایی نخواهید شنید.

5- تنظیم صندلی
الف) صندلی دوچرخه های ایستاده و اسپینینگ : صندلی دوچرخه های ثابت قابل تنظیم است و بهترین حالت ممکن این است که صندلی مدل های ایستاده و اسپینینگ هم به صورت افقی قابل تنظیم باشد و هم عمودی یعنی برای تنظیم صندلی متناسب با قد افراد مختلف صندلی هم باید بالا و پایین برود و هم عقب و جلو . مدل هایی هم هستند که صندلی آنها فقط بالا و پایین میروند که اصلا توصیه نمیشود . در زیر نمونه صندلی ها را مشاهده میکنید .
https://takrazm.com/wp-content/uploads/2017/05/1488902592-sandali1.jpg

ب) صندلی دوچرخه ثابت های نشسته : تنظیم صندلی در مدل های نشسته نسبت به مدل های ایستاده و اسپینینگ متفاوت است . مدل های نشسته نیز به دو صورت قابل تنظیم هستند . اول مدل هایی که صندلی شان روی یک ریل شیب دار قرار دارد که در این حالت صندلی وقتی به جلو می آید همزمان ارتفاع آن نیز کم می شود و هرچی صندلی به عقب تر می رود همزمان ارتفاع آن نیز بیشتر می شود که این نوع بهترین حالت صندلی برای مدل نشسته است . البته منظور از شیب دار بودن این نیست که نشیمنگاه شیب دار باشد و در تمام زوایا صندلی موازی با زمین است فقط ریل حرکتی صندلی شیب دار است . دوم مدل هایی هستند که فقط به صورت عقب و جلو قابل تنظیم هستند . در زیر تصویر یک زین از نوع اول را مشاهده میکنید
https://takrazm.com/wp-content/uploads/2017/05/1488902592-sandali2.jpg

6- شاسی
شاسی یکی از قسمت های مهم دوچرخه ثابت است که وظیفه تحمل وزن اشخاص را دارد . هرچه شاسی دوچرخه ثابت محکم و سنگین باشد ورزش کردن بهتری را به همراه می آورد . عموم دوچرخه های ارزان قیمت شاسی ضعیفی دارند و سبک هستند به همین دلیل هنگام پدال زدن با سرعت بالا دستگاه میلرزد و شخص احساس میکند که دستگاه در حال افتادن است در صورتی که این اتفاق نخواهد افتاد اما همین حس ممکن شخص ورزشکار را از راحتی و پدال زدن سریع منع کند به همین دلیل اگر بودجه شما اجازه میدهد دستگاهی بخرید که وزن زیادی تحمل کند و شاسی محکم تر و درشت تری داشته باشد

– برند و خدمات پس از فروش:
مهمترین قسمت انتخاب دوچرخه ثابت همین قسمت است، که چه مارکی باشد، چه مدلی باشد و گارانتی آن چطور باشد؟
همانطور که می‌دانید مارک‌های زیادی در ایران فعالیت می‌کنند که به لحاظ کیفیت با هم متفاوت هستند و همینطور هر مارک، گارانتی خاص خودش را دارد پس مارک‌ها به غیر از کیفیت که با هم تفاوت دارند در مدّت گارانتی و کیفیت گارانتی نیز با هم متفاوت هستند. برای اینکه مدل و مارک مناسبی بخرید بهترین راه، تماس با مشاوران سایت TAKRAZM که به صورت رایگان به شما بهترین دوچرخه ثابت را با توجه به مشخصات شما پیشنهاد می‌دهند.
به دلیل اینکه ما تقریباً تمام برندها و مدل‌ها را برای فروش موجود داریم می‌توانیم بدون تعصب نسبت به مارک خاصی، بهترین حالت را به شما پیشنهاد دهیم، پس همین الآن با شماره 66456065-021 تماس بگیرید.

– چگونه دوچرخه ثابت مورد نظر را سفارش دهیم؟
اگر در تهران هستید، بعد از انتخاب مدل دوچرخه ثابت یا به صورت آنلاین سفارش را ثبت کنید و یا به صورت تلفنی سفارش خود را اعلام کنید. همکاران ما در واحد ارسال، دستگاه را به صورت رایگان به منزل شما می‌آورند و همچنین به صورت رایگان برای شما نصب خواهند کرد. پس هزینه ارسال و نصب رایگان می‌باشد. ضمناً می‌توانید مبلغ دستگاه را بعد از تحویل به نصاب پرداخت کنید.
اگر در شهرستان هستید، پس از سفارش و پرداخت مبلغ دستگاه، دوچرخه ثابت شما توسط باربری به صورت رایگان سراسر کشور ارسال خواهد شد. دوچرخه ثابت ها داخل کارتن‌های بسیار محکم و ضخیم مخصوص هستند و دستور تصویری نصب آن همراه با آچارهای مخصوص داخل جعبه موجود است و نصب آن بسیار راحت می‌باشد.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/07/danlod.png

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

2 دیدگاه برای “چگونه دوچرخه ثابت مناسب خودم را انتخاب کنم؟”

  1. درسایت تک رزم وسایل ورزشی کامل ومتنوع وقیمتها هم متنوع هستند.
    درزمان خریدهم به خوبی مشاوره داده می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!