آموزش مبارزه رینگی

Rate this post

۱- آماده بودن صد در صد بدن :
شما زمانی می ‏توانید به مبارزه بپردازید که بدنی آماده داشته باشید و بدن ‏شما آماده نخواهد شد مگر اینکه تمرینات سخت و مداومی داشته باشید و این تمرینات سخت و مداوم علاقه و پشتکار می ‏خواهد . همیشه و در همه‏ حال باید با سستی و تنبلی فرسنگها فاصله داشته باشید .

۲- تمرکز فکر :
شما وقتی وارد رینگ مبارزه می ‏شوید باید تمام فکرتان را جمع کرده و فقط به مبارزه و حریف فکر کنید ، در ضمن وقتی وارد رینگ شدید باید اراده قوی ‏داشته باشید و همیشه به خودتان تلقین کنید که (من حریف را شکست‏ خواهم داد) شما طوری در مبارزه عمل کنید که حریف از هیبت شما بترسد و دست و پایش را گم کند ، البته منظور این نیست که حریف را کوچک‏ بشمارید بلکه منظور اینست که قویتر از او ظاهر شوید و حواستان ‏را جمع کنید چون شما مقابل جسمی بیجان نایستاده‏اید بلکه کسی که درمقابل شماست یک رزمی کار است ، فکر می‏کند و جسمی آماده دارد وامکان ‏این هست که از یک لحظه غفلت شما استفاده کرده و شما را نقش زمین کند .

۳- سرعت عمل :
شما باید یاد بگیرید که سرعت و قدرت را با هم منسجم سازید تا چنان ضربه ‏هایی به حریفتان وارد کنید که گویا با پتک بر سر و بدن او می‏کوبید و سرعت‏ باید چنان باشد که گویا شبح است نه سرعت یک دست و یا پا .

۴- رقص پا :
شما باید در مبارزه چنان عمل کنید که گویا مانند کشتی هستید در یک دریای‏ طوفانی و متلاطم . شما با تغییر دادن مکان وموقعیت خود ، مهلت ضربه زدن ‏را از حریف سلب می‏کنید شما با رقص پا لحظه‏ ای در سمت راست‏ ولحظه ‏ای در سمت چپ ولحظه‏ ای هم بصورت دائره‏ای دور حریف ‏بچرخید تا با این عمل حریفان خود را گیج کرده و ضربه‏ های سرنوشت ساز را به آنها وارد آورید .

۵- کیاب (جیغ کشیدن) :
کیاب یعنی دادن هوای شش ها به بیرون همراه با صدا در موقع زدن ضربه . این‏ عمل سه خاصیت مفید و کارساز دارد ، یکی : قدرت را بیشتر می‏سازد ، دوم : ‏اینکه حواس حریف را پرت نموده ، سوم : اینکه ترس در وجودش رخنه ‏می‏کند و اینها باعث می‏شود که شما موقعیت ضربه زدن به حریف را پیدا کنید .

۶- ضربه زدن به قسمتهای حساس بدن حریف :
شما باید از ضربه زدن بیهوده جداً بپرهیزید چون نه فقط به حریف ‏نمی‏خورد بلکه باعث می‏گردد که شما زودتر از معمول خسته شوید پس ‏چنان باید عمل کنید که هر ضربه‏ ای را که به سمت حریف پرتاب می‏کنید باید به هدف مورد نظر بخورد ، یعنی به جای صد ضربه بیهوده سعی کنید از یک ضربه حساب شده و کاری استفاده کنید و به بدن حریف وارد کنید که درغیر اینصورت مبارزه شما طولانی و بی فایده خواهد بود خلاصه اینکه اگر ضربه ‏ای که می‏خواهید اجرا کنید صد در صد مطمئن نیستید به حریف ‏بخورد به هیچ وجه آنرا اجرا نکنید حتی اگر نیم در صد شک داشته باشید .

۷- مبارزه با تمام قدرت :
شما برای اینکه بتوانید حریفان خود در ثانیه ‏های اول شکست دهید باید چنان با قدرت و سرعت مبارزه کنید که انگار آن حریف دشمن واقعی‏ شماست ، در ضمن هیچ وقت در مبارزه نگذارید احساسات عاطفی بر مغز شما غلبه کنند در اینصورت شکست شما حتمی خواهد بود .

خلاصه اینکه در مبارزه به هیچ کسی رحم نکنید حتی اگر … !

ضمناً ، هدف یک جنگجو پیروز شدن است نه شکست خوردن ، پس برای ‏پیروز شدن باید از تمامی امکانات خود بهره گیرید وحریفانتان را از پای در بیاورید .

بهترین روش های مبارزه ( آموزش مبارزه رینگی )

۱- اگر وارد رینگ مبارزه شدید اول باید خونسردی خود را به هر نحوی که ‏شده حفظ کنید .

۲- بعد از اینکه مبارزه شروع شد به هیچ وجه ضربه ‏های بیهوده نزنید .

۳- راند اول را برای گرم کردن بدن خودتان بکار بگیرید یعنی در راند اول از قدرت خودتان برای شکست دادن حریف استفاده نکنید فقط زمانی ضربه ‏بزنید که فرصتی دارید وصد در صد مطمئن هستید که به حریف می‏خورد در آن وقت ضربه را با خیال آسوده و با تمام قدرت بر روی حریف بکوبید .

۴- اول باید ببینید حریف شما بیشتر از دستهایش استفاده می‏کند یا پاهایش و اگر از دستهایش استفاده می‏کند باید ببینید از کدام تکنیک ها بیشتر استفاده ‏می‏کند و کدام دست او قویتر است فرضاً ، اگر دست راست او قویتر باشد شما باید در هنگام مبارزه بیشتر به طرف دست راست او بروید در کنار دست‏ راست او باشید تا فرصتی برای ضربه زدن به شما را نداشته باشد و اگر خواست با دست چپ ضربه بزند به او اجازه بدهید زیرا دست دیگر او چنان قدرتی نخواهد داشت و اگر حریف از پاهایش استفاده می‏کند باز هم باید ببینید که کدام پای او قویتر است . اگر فرضاً پای راست او قویتر است‏ شما در هنگام مبارزه بیشتر بطرف پای راست او بروید یعنی در کنار پای ‏راست او باشید تا فرصتی برای ضربه زدن به شما را نداشته باشد و اگر خواست با پای چپ ضربه بزند اجازه بدهید که ضربه‏ اش را بزند برای این که ‏پای دیگر او قدرت چندانی ندارد .

۵- اگر حریفتان در مبارزه از دستهایش بیشتر از پاهایش استفاده می‏کند وضربه‏ های دست او قوی هستند شما باید بر عکس او عمل کنید یعنی باید از دور و از پاهای خودتان استفاده کنید و اصلاً نگذارید که حریف به شما نزدیک شود .

۶- اگر حریفتان در مبارزه از پاهایش بیشتر از دستهایش استفاده می‏کند و ضربه‏ های پای او قوی هستند شما باز هم باید بر عکس وی عمل کنید یعنی باید از نزدیک و از دستهایتان استفاده کنید وبه هیچ وجه از او دور نشوید و نگذارید از شما فاصله بگیرد .

۷- اگر حریف شما هم از دستهایش و هم از پاهایش به نحو احسن و به خوبی‏ استفاده می‏کند شما باید ببینید نقاط ضعف او کجاست سپس به همان جا با تمام قدرت ضربه بزنید .

۸- اگر حریف شما قد بلند باشد شما باید بیشتر به کشاله ران ، پهلوی راست ، زانوها و به  فک تحتانی او ضربه بزنید برای اینکه افراد قد بلند در مناطقی که ‏ذکر شده ضعف زیادی دارند و شما با ضربه زدن به همین مناطق حساس ‏و نقاط ضعف به آسانی می‏ توانید حریفان قد بلند خود را شکست دهید .

۹- اگر حریف شما تقریباً چاق باشد ، بهترین راه شکست دادن او اینست که‏ اولاً او را خسته کنید ثانیاً بیشتر ضرباتی که اجرا می‏ کنید به قسمتهای شکم ، صورت و بر بازوهای او باشد .

۱۰- اگر با حریفی روبرو شدید که از نظر تکنیک و تاکتیک و هم از نظر هوش ‏و ذکاوت از بهره بالایی برخوردار باشد بهترین راه شکست دادن :

الف- گول زدن اوست
یعنی وقتی می ‏خواهید به پاهایش ضربه بزنید به صورت او نگاه کنید و اگر می‏ خواهید به صورت او ضربه بزنید به پاهایش نگاه کنید واگر این روش‏ کارساز نبود به ترفند دوم دست می‏زنیم .

ب- از احساسات عاطفی و حماقت‏ او استفاده کنیم
از این احساسات و حماقت که در عرض چند ثانیه بوجود می آید به ضرر او استفاده کنید در این روش ثانیه‏ ها نقش بسزائی دارند .

شما باید به این صورت عمل کنید که وقتی حریف به شما ضربه ‏ای زد فرقی‏ نمی‏کند که چه ضربه ‏ای باشد وقتی ضربه‏ اش به شما اصابت کرد شما باید به او بفهمانید که دیگر قادر نیستید به مبارزه ادامه دهید در چنین موقعی ‏حریفتان یا با حماقت تمام به سمت شما حمله خواهد کرد یا اینکه ‏احساسات عاطفی او نمی‏گذارند که حمله کند و دلش برایتان می‏سوزد و مبارزه را متوقف می‏کند ، در این دو حالت اگر بتوانید از آنها به نحو احسن ‏استفاده کنید ، مبارزه را به نفع خودتان تمام خواهید کرد .

حریف وقتی شما را آسیب دیده می‏پندارد و می‏خواهد به شما حمله کند دیگر به هیچ وجه از مغزش استفاده نمی‏کند و با گاردی باز به سمت شما حمله می‏کند تا شما را از پای درآورد که به این حالت حماقت تمام عیارمی‏ گویند و خلاصه وقتی با این توصیفات به شما حمله کرد بهترین کاری که‏ می ‏توانید بکنید تا مبارزه به نفع شما تمام شود اینست که وقتی حریف کاملاً به شما نزدیک شد ، با تمام قدرت بر روی شکم یا زانوی او ضربه کاری‏ بزنید .

اگر حریف مبارزه را بخاطر اینکه دلش برای شما سوخت متوقف کند ، شما باید بدون اتلاف حتی یک ثانیه و بلافاصله به سمت او حمله ‏ور شوید و با تمام قدرت بر روی صورت ، شکم ، زانو یا کشاله ران او ضربه بزنید و مطمئن باشید ، این مبارزه به نفع شما به پایان خواهد رسید .

منبع : وبلاگ دانستنی های رزمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!