کاتاروهای جودو به ایتالیا می روند

Rate this post

سرمربی تیم ملی کاتا جودوی ایران گفت : برای حضور در رقابت های جایزه بزرگ ایتالیا ، بامداد پنجشنبه هفته جاری راهی این کشور خواهیم شد .

«حسین زند» در گفت وگو با ایرنا گفت : نهمین دوره مسابقات کاتا جایزه بزرگ ایتالیا روز 22 اسفند ماه در شهر «پوردنون» این کشور برگزار می شود .

وی افزود : ایران در این دوره از رقابت ها با چهار تیم متشکل از هشت ورزشکار شرکت می کند .
سرمربی تیم ملی کاتا در مورد صحبت های سرپرست فدراسیون جودو مبنی بر اهمیت کاتا و نگاه ویژه فدراسیون به آن، گفت : نگرش ها در فدراسیون جودو به رشته کاتا تغییر یافته است و امیدوارم حمایت های مالی نیز به این نگرش ها افزوده شود ، چراکه این مساله می تواند به پیشرفت و توسعه کاتا کمک کند .
زند در خصوص حضور ورزشکارانی که سن بالایی دارند در کاتا ، گفت : در جودو ، ورزشکاران تنها می توانند پس از دریافت کمربند مشکی ، کاتا را آغاز کنند که در دیگر رشته های رزمی این گونه نیست . در واقع ورزشکاران باید به پختگی و تجربه رسیده باشند تا در کاتا فعالیت کنند .

وی تصریح کرد : جودو 100 سال است که در جهان دنبال می شود ، اما پیکارهای جهانی کاتا فقط هفت سال است که برگزار می شود و هر سال معایب آن برطرف می شود .
سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد : با همه این تفاسیر میانگین تیم ملی را نسبت به سال نخستی که کارمان را آغاز کرده ایم ، کاهش دادیم و حتی اکنون ورزشکار 23 ساله نیز در اردو داریم .

وی در مورد برنامه های سال آینده کاتا ، گفت : مسابقات جهانی هر سال شهریور ماه برگزار می شود ، اما با توجه به تداخل آن به بازی های المپیک در انتظار تصمیم فدراسیون جهانی هستیم تا برنامه های آماده سازی را تدوین کنیم .
سرمربی تیم ملی ایران همچنین ترکیب تیم اعزامی به جایزه بزرگ ایتالیا را بدین شرح اعلام کرد :

ناگه نو کاتا : محمدعلی نودهی و امیر فرزانه حصاری
کاتا منو کاتا : مجتبی باجلان و سیدرضا روحانی
کودوکان گوشین جوتسو : محمدمهدی میرعظیمی و محمدوحید پوراسفندیار
کیمه نو کاتا : عبدالوهاب بردی و سیدیاشار روح اله زاده
کادر فنی : حسین زند و جعفرعلی قادری

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!