۵ راه تا ورزش را به یک عادت تبدیل کنید

Rate this post

می دانید که ورزش شما را شادتر و سالم تر می کند و کمک می کند که به مدت طولانی تری زندگی کنید . این‌ها عالی به نظر می رسند و شما بارها به این فکر کرده اید که بیشتر ورزش کنید اما هنوز کاری در این باره انجام نداده‌اید . شما به فکر کردن در مورد ورزش چسبیده‌اید . بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ، این است که فکر کردن را متوقف کرده و دست به کار شوید . سعی کنید تحرک بیشتری داشته باشید . شروع کردن ، اولین قدم به سمت ایجاد عادت به ورزش کردن است .

نگران این نباشید که خیلی سریع این فعالیت‌ها را به برنامه تان اضافه می کنید . ایجاد یک روال تمرینی و پایبند ماندن به آن ، آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می کنید .

نحوه ی انجام این کار بدین صورت است :

۱- خودخواه باشید
ورزش ، تناسب اندام و سلامتی ، همگی چیزهای شخصی هستند . شما نباید یک روال تمرینی را فقط به این خاطر انجام دهید که روال محبوبی است . فقط به این دلیل که دوستان تان می دوند مجبور نیستید بدوید . تناسب اندام باید سرگرم کننده باشد . کشف کنید که از چه نوع فعالیت بدنی لذت می برید و آن را به دفعات بیشتری انجام دهید . این فعالیت ممکن است پیاده روی یا دوچرخه سواری ، تمرینات قدرتی یا یوگا باشد . ممکن است از تمام آن‌ها لذت ببرید که در این صورت بسیار عالی است . حالا دست به کار شوید و آن‌ها را به صورت منظم انجام دهید .

۲- ساده بمانید
سالم و فعال بودن به عضویت در باشگاه ، تجهیزات گران‌ قیمت ، یک مربی شخصی یا مکمل‌های غذایی نیاز ندارد . ورزش را بیش از حد پیچیده نکنید ، در عوض همه چیز را ساده نگه دارید . شما می‌توانید تمرینات وزن بدن و یوگا را در هر مکان و هر زمانی انجام دهید . پیاده روی یا دویدن ، هزینه ای ندارد و اگر متوجه شدید که به تجهیزات نیاز دارید ، یک مجموعه دمبل و یک طناب پرش گزینه های بی شماری برای تمرین دایره ای فراهم می کنند . اگر به باشگاه نیاز نداشته باشید ، قادر خواهید بود از شر این بهانه خلاص شوید : “حال باشگاه رفتن نداشتم”

۳- اختیار امور را به دست بگیرید
شما باید کنترل اعمال و رفتارتان را به دست بگیرید و تصمیم بگیرید که سالم باشید . اگر این کار را نکنید ، یعنی به طور فعال انتخاب می کنید که ناسالم باشید .هیچ کس این را نمی خواهد . بنابراین مسئولیت سلامت ، تغذیه و عادات ورزشی تان را به عهده بگیرید . اگر در تصمیم گیری مشکل دارید یا متوجه شدید که تمرینات را به طور منظم انجام نمی دهید ، از اعضای خانواده و دوستان تان کمک بگیرید . به یک گروه دو ملحق شوید یا با یک یار تمرینی ، تمرین کنید . تمام اعضای خانواده را برای سالم شدن به چالش بکشید و مواد غذایی موجود در خانه تان را بررسی کنید . کاری کنید که انتخاب سالم به یک انتخاب آسان تبدیل شود . قبل از آنکه متوجه شوید ، سلامتی به جای یک انتخاب به بخشی از سبک زندگی شما تبدیل می شود .

۴- بررسی کنید
زمانی را در نظر بگیرید که به تنهایی ، یا با یک دوست یا اعضای خانواده بنشینید و در مورد عادات ورزشی تان صحبت کنید . شاید این زمان ، اولین روز از هر ماه باشد یا آخرین روز . تا زمانیکه این کار را انجام دهید ، زمان دقیق آن اهمیت چندانی ندارد . یک چک لیست از سؤالات مختلف آماده کنید : آیا تمرینات تان را دنبال می‌کنید ؟ آیا در حال پیشرفت هستید ؟ چه احساسی دارید ؟ چه کاری را می توانید بهتر یا به طور متفاوت انجام دهید ؟ انجام کدام کار برایتان دشوار است ؟ این نوع جلسات شما را با مسئولیت نگاه می دارد . همچنین به شما کمک خواهد کرد که پیشرفت تان را ارزیابی کنید و در مسیر دستیابی به اهداف تان باقی بمانید .

۵- با ورزش زندگی کنید
به ورزش به عنوان یک کار سخت و طاقت فرسا فکر نکنید . در عوض به آن به عنوان یک ضرورت برای بقاء‌تان نگاه کنید . شما نمی توانید بدون غذا زنده بمانید و بدون ورزش هم نمی توانید زندگی کنید . ورزش یک ضرورت است ، ضرورتی که زندگی شما را بهتر خواهد کرد . هنگامیکه آن را به عنوان یک حقیقت پذیرفتید ، جای دادن ورزش در برنامه زندگی تان به یک عادت تبدیل خواهد شد ، نه یک عذاب .

منبع : مجله اینترنتی تناسب اندام

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!