چگونه از خود در برابر حملات چاقو دفاع کنیم

Rate this post

بر اساس تحقیقات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، حملات چاقو می توانند غیر قابل پیش بینی و بسیار خطرناک باشند. هنگامی که چاقو توسط مزدوران مورد استفاده قرار گیرد می تواند آسیب بیشتری نسبت به اسلحه ایجاد کند و این کار بسیار آسان تر است. در صورت مورد حمله قرار گرفتن با چاقو، آرام باشید، منطقی بوده و در صورت نیاز از خود دفاع کنید.

 

1- آرام و خونسرد باشید

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/10/56124-090457369.jpg

 

اگر مهاجم به شما نزدیک شد آرامش خود را حفظ کنید. هرگونه حرکت یا اقدام نهایی می تواند موجب تشدید خشونت شود. نفس عمیق کشیده و سعی کنید آرام بمانید تا راحت تر بتوانید تمرکز کرده و در مورد واکنش های احتمالی فکر کنید.

 

2- مهاجم خود را آنالیز کنید

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/10/39926-090457770.jpg

 

مهاجمان مختلفی وجود دارد و هر کدام از آنها دلایل و انگیزه های متفاوتی با بقیه دارند. یک شخص ممکن است که قاتل و جنایتکار باشد و فقط برای سرگرمی خود دست به آزار و اذیت شما بزند. آنها می توانند از لحاظ ذهنی نا پایدار باشند و تحت تاثیر مواد مخدر و الکل قرار گرفته باشند. ممکن است شما خواسته یا ناخواسته آنها را در موقعیتی گرفتار کنید و آنها احساس کنند که باید از این موقعیت خلاص شوند. در هر صورت سعی کنید بفهمید که هدف مهاجم چه چیزی است.

 

3- از مهاجم بپرسید که دقیقا چه می خواهد؟

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/10/75447-090457465.jpg

 

صحبت کردن به شخص ممکن است به شما کمک کند. از او بخواهید که چرا به شما حمله می کند و اگر چیزی برای جلوگیری از حمله وجود دارد آن را انجام دهید.
– اگر شخص مورد نظر دزد باشد اقلام ارزشمند شما را درخواست می کند. این به اندازه کافی برای مقابله آسان است: شما باید این کار را انجام دهید و اقلامی که می خواهد را به او بدهید، زندگی شما ارزشمندتر از تمام چیزهایی است که همراه دارید. تلفن و جواهرات ممکن است جایگزین شوند اما عمر جایگزینی ندارد.
– اگر شخص مورد نظر به دنبال دعوا است طوری رفتار کنید که بفهمد شما علاقه ای به خشونت ندارید. در این شرایط صحبت کردن با او برای آرام کردنش می تواند گزینه خوبی باشد.
– اگر شخص به لحاظ ذهنی ناپایدار بوده و یا تحت تاثیر ماده ای خاص قرار گرفته است تشخیص حرکت بعدی او سخت است. معمولا آنها خطرناک ترین مهاجمان هستند زیرا بسیار سخت می توانند موقعیت را سنجیده و بفهمند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. سعی کنید با لحنی آرام و ملایم با او صحبت کنید.

 

4- برای کمک می توانید فریاد بزنید

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/10/11969-090457160.jpg

 

اگر شما در یک مکان عمومی هستید و ممکن است دیگران بتوانند به شما کمک کنند برای کمک فریاد بزنید. آنها با اینکار خواهند فهمید که شما در معرض خطر قرار گرفته اید و ممکن است به کمک شما بیایند.
– اگر در یک مکان پرت یا دور افتاده هستید سعی کنید با صدای بلند درخواست کمک کنید تا شاید کسی صدای شما را بشنود. اگر شما اغلب پیاده روی می کنید و از مورد حمله قرار گرفتن می ترسید بهتر است که همیشه یک سوت همراه خود داشته باشید. صدای سوت بیشتر از صدای فریادهای شما شنیده می شود.

 

5- در صورت امکان سریعاٌ فرار کنید

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2018/10/94771-090457561.jpg

 

بهترین راه برای مقابله با حمله چاقو این است که از آن موقعیت فرار کنید. حتی اگر شما از ترفندهای خلع سلاح در هنرهای رزمی استفاده کنید و یا بسیار قوی باشید یک چاقو هنوز هم سلاحی غیر قابل پیش بینی و مرگبار است. شاید فکر کنید این راه برای ترسو هاست، اما بهتر است بدانید که بهترین راه برای بقا است.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!