آشنایی با نقاط آسیب پذیر بدن

بر اساس تحقیقات فروشگاه اینترنتی رزمی تک رزم، در هنگام مبارزات حدود 12 نقطه حساس در بدن وجود دارد که ما تمامی آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- برآمدگی بینی:

برآمدگی بینی به فاصله بین ابرو و نقطه امتداد یافته تا چشم گفته می شود که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، زیرا در صورت برخورد ضربه محکم به این قسمت، از حرکت رو به جلوی فرد جلوگیری می کند.

2- بالای گوش:

هنگامی که به قسمت بالای گوش که بسیار آسیب پذیر است زده شود می تواند منجر به برهم خوردن تعادل شخص شود.

3- فک:

ضربه زدن به فک منجر به آسیب پذیری خواهد شد و اگر فرد نتواند از خود در برابر ضربه دفاع کند احتمال صدمه دیدن او زیاد می شود.

4- زیر بینی:

این قسمت در مشت زنی بسیار مهم است، در صورتی که ضربه به آن برخورد کند منجر به جاری شدن اشک و اگر ضربه وارد شده شدید باشد می تواند منجر به پارگی مویرگ ها و درنتیجه خونریزی شود.

5- چانه:

برخورد ضربه به چانه می تواند منجر به ایجاد آسیبی شدید شود. بصورتی که اگر ضربه محکم باشد حریف به زمین خواهد افتاد

6- بیضه ها:

در صورت برخورد حتی ضربه ای سبک و ساده به بیضه ها، فرد به صورت خطرناکی ناتوان خواهد شد. به همین دلیل رزمی کار باید همیشه آمادگی محافظت از این قسمت را داشته باشد.

7- استخوان ترقوه:

استخوان ترقوه بسیار شکننده است و به راحتی می تواند بشکند، به همین دلیل رزمی کار باید همیشه با دقت از آن محافظت کند. در صورت شکسته شدن استخوان ترقوه شانه خم خواهد شد.

8- زیر بغل:

در صورتی که از بغل ها نتوانید محافظت کنید ممکن از منجر به شکست شما در مسابقه شود. در صورت برخورد ضربه محکم به زیر بغل احتمال پارگی زرد پی های شانه زیادتر شده و بطور وحشتناکی منجر به از جا در رفتن استخوان خواهد شد.

9- شبکه های اعصاب خورشیدی:

در صورت برخورد ضربات متوالی به این قسمت احتمال شکسته شدن بیشتر شده و درصورت شکستن دنها ممکن است که این دنده های شکسته به سمت قلب رفته و نتیجه آن مرگبار باشد.

10- کلیه ها:

برخورد ضربه به کلیه ها می تواند بسیار دردناک بوده و همچنین سلامت و زندگی شخص را به خطر بیاندازد. برخورد ضربه به استخوان دنبالچه در ستون پشتی می تواند مانع از ادامه فعالیت شخص شود.

11- پاشنه آشیل:

اگر ضربه محکمی به پاشنه آشیل وارد شود و در صورتی که حتی آسیب هم نبید این ضربه بسیار دردناک خواهد بود.

12- شکم:

شکم ناحیه ای بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. در صورت برخورد ضربه محکم به آن ممکن است که دچار خطری جدی شوید.

https://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/kanal-telegram.pnghttps://takrazm.com/wp-content/uploads/2016/06/safeh-insta.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!