هادی‌پور و طلای المپیک آزمایشی تکواندو

Rate this post

تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان مدال طلای المپیک آزمایشی را در وزن اول به نام خود ثبت کرد .

پیکارهای المپیک آزمایشی 2016 ریو در رشته تکواندو با مبارزات تکواندوکاران دو وزن 49- کیلوگرم زنان و 58- کیلوگرم مردان از روز گذشته ( شنبه ) به میزبانی شهر «ریودوژانیرو» و در پارک المپیک «کاریوکا» آغاز شده است که آرمین هادی‌پور در اولین روز این مسابقات ، با 3 پیروزی متوالی مقابل حریفانش برسکوی قهرمانی ایستاد و مدال طلا را به دست آورد .

تکواندوکار وزن اولی کشورمان برای کسب این نشان ، ابتدا پس از یک دور استراحت به مصاف «دنیل سیلوا» از برزیل رفت و با نتیجه 16 بر 4 حریف خود را شکست داد ، سپس در ادامه رو در روی ، «ابدون ریورا» از مکزیک قرار گرفت و توانست با نتیجه 5 بر 2 برنده و فینالیست شود . او در مرحله پایانی این رقابت‌ها ، با «روی بارگانسا» از پرتغال پیکار کرد که در نهایت با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد و فاتح نبرد پایانی شد .

این هوگوپوش پرتغالی که با کسب جایگاه سوم در رنکینگ المپیکی وزن اول ، سهمیه المپیک بازی‌های ریو را برای کشورش بدست آورده ، مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال 2011 ، عنوان قهرمانی بازی‌های اروپایی در سال 2015 و یک مدال طلا و یک مدال برنز رقابت‌های گرندپری را در کارنامه داشت .

تیم ملی تکواندوی کشورمان در این وزن توسط فرزان عاشورزاده موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شده است ، که آرمین هادی پور با حضور در این رقابت ها ضمن کسب 10 امتیاز المپیکی برای رنکینگ ، خود را در جمع 20 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک وزن 58- کیلوگرم حفظ کرد و اختلاف امتیازش را با دیگر رقبایش در این وزن افرایش داد تا همچنان به عنوان یارِ ذخیره عاشورزاده برای المپیک ریو باشد .

عصر امروز ( یکشنبه ) و در دومین و آخرین روز این مسابقات نیز تکواندوکاران اوزان 57- کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان رقابت‌های خود را پیگیری می‌کنند که «امید عمیدی» نماینده ایران خواهد بود . هوگوپوش سنگین وزن کشورمان در اولین پیکار باید با نماینده کشور میزبان یعنی برزیل رو در رو شود و سپس با برنده مبارزه برزیل و آمریکا رقابت خواهد کرد . او برای رسیدن به فینال این مسابقات نیز باید مقابل یکی از نمایندگان ازبکستان ، آمریکا و یا برزیل قرار بگیرد .

منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!