انتخاب بهترین مت یوگا

در دنیای پر از استرس و آشفتگی امروزی، یوگا به عنوان یک ورزش آرامش‌بخش برای بدن و ذهن شناخته می‌شود. یوگا یک فرآیند قدیمی است که بر اصول بدن، ذهن و روح تمرکز دارد. این هنر بسیار ارزشمند برای بهبود کیفیت زندگی ما و همچنین سلامتی فیزیکی و روحی ما بسیار مؤثر است. یکی از عوامل مهم در انجام فعالیت‌ یوگا، استفاده از تجهیزات مناسب است. مت یوگا یا همان تشک یوگا یا تشک ایروبیک یک زیرانداز ورزشی است که برای انجام تمرینات یوگا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی انواع مت یوگا و انتخاب بهترین مت یوگا خواهیم پرداخت.

فواید استفاده از مت یوگا

مت یوگا که به آن تشک ورزشی هم گفته می شود دارای فواید زیادی است که در ادامه به بررسی برخی از فواید آن خواهیم پرداخت:

 آسایش و راحتی در تمرینات یوگا

تشک ایروبیک با ارائه یک سطح نرم و یکپارچه، احساس آسایش و راحتی در هنگام انجام تمرینات یوگا را به شما می‌دهد. تشک ورزشی با قابلیت جذب ضربه، از آسیب دیدگی مفاصل و استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.

 پشتیبانی از استحکام عضلات

مت یوگا با فراهم کردن پایه‌ای استوار و پشتیبان برای بدن شما، به شما کمک می‌کند تا استحکام عضلات خود را تقویت کنید. این تمرینات موجب افزایش تعادل و استحکام بدن شما می‌شود.

 کاهش درد و تنگی عضلات

استفاده از زیرانداز ورزشی یوگا می‌تواند در بهبود تنگی و درد عضلات کمک کند. طراحی ورزشی تشک یوگا باعث ایجاد نرمی در عضلات می‌شود و احساس آرامش در بدن شما را تقویت می‌کند.

 تقویت انعطاف‌پذیری بدن

یکی از فواید بزرگ تمرینات یوگا، افزایش انعطاف‌پذیری بدن است. با استفاده از مت یوگا، می‌توانید تمرینات انعطاف‌پذیری خود را بهبود بخشید و در طول زمان، انعطاف‌پذیری بدن خود را افزایش دهید.

مت یوگا

انواع تشک یوگا از نظر جنس

مت یوگا PVC

یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده مت یوگا ماده PVC است. این ماده پلاستیکی بوده و از دوام و استحکام بسیار بالایی برخورداراست که برای انجام حرکات تمرینی و کششی ورزشی انتخاب مناسبی می‌باشد. ماده PVC کاملاً ضد حساسیت یوده و بنابراین جنس بسیاری از زیراندازهای یوگا در بازار از این ماده تشکیل‌شده است. این محصول نسبت به سایر جنس ها بسیار نرمتر و انعطاف‌پذیرتر بوده و طرفداران زیادی دارد و از نظر قیمتی نیز مقرون به صرفه است.

مت یوگا

مت یوگا EVA

از این محصول به‌عنوان تشک‌های ورزشی، کف‌پوش‌های تاتامی و یا در ورزش‌هایی چون ژیمناستیک استفاده می شود. این زیرانداز ورزشی بیشتر مناسب تازه کاران است زیرا مانند سایر مدلها چسبندگی خوبی به زمین ندارد و سفت است.

مت یوگا، تشک ایروبیک

مت یوگا TPE

TPE نوعی پلاستیک ساخته دست بشر است و از پلیمرهای پلاستیکی و لاستیکی تولید می‌شود. تشک‌های یوگا با جنس TPE نسبت به مدل های دیگر با طبیعت سازگارترند. مت یوگا TPE نوعی زیرانداز نرم، بادوام، سبک و ضد لغزش است که در ورزش‌های یوگا، پیلاتس و ایروبیک قابل استفاده می‌باشد. این مت یوگا، کاملاً بهداشتی، استاندارد و ضد حساسیت یوده و درنتیجه قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر مدلهای تشک ورزشی دارد. از دیگر مزایا سبک بودن آن است و درنتیجه حمل‌ونقل آن نسبت به سایر مدلهای مت، بسیار آسان‌تر است. مت یوگا tpe دارای تنوع رنگ و طرح‌های جذابی می‌باشد و معمولاً در ۳ مدل در بازار موجود است. مت یک رو و مت TPE دو رو و مت TPE طرح دار.

مت یوگا، تشک ایروبیک

مت یوگا NBR

NBR به‌نوعی فوم لاستیکی است که از فرایندهای شیمیایی دو ماده بوتادین و اکریلونیتریل ساخته می‌شود. این نوع زیراندازهای ورزشی در مقابل حرارت و کشش مقاومت بسیار بالایی دارند اما انسجام آنها به نسبت کمتر است. نکته قابل توجه اینکه تمیز کردن تشک ایروبیک NBR بسیار راحت است و معمولاً در بازار به شکل زیرانداز ورزشی 10 میلی‌متری و 15 میلی‌متری وجود دارند.

مت یوگا

مت یوگا PER

این نوع فوم کاملا بر پایه فوم PVC ساخته و تولید شده و تنها تفاوت آن در ترکیب شیمیایی به کار رفته در آن است که از مواد سمی کمتری استفاده شده و دارای دوام بیشتری است. این نوع فوم در ایران تولید نمی شود بنابراین از مدلهای دیگر گران تر است.

 تشک ایروبیک

مت یوگا PU با جنس Natural Rubber

همان‌طورکه از نامش پیدا است، در ساخت آن به‌هیچ‌عنوان از مواد شیمیایی استفاده‌نشده است، بلکه از صمغ درختان تهیه‌شده و کاملاً قابل شستشو و قابل بازیافت خواهد بود.

 

برای مشاهده و خرید مت یوگا همراه شما هستیم

بهترین جنس مت یوگا

مواد تشکیل‌دهنده تشک یوگا و ایروبیک ازجمله مهم‌ترین ویڑگی این محصول به‌حساب می‌آید. نوع بافت، چسبندگی و سازگار بودن یا نبودن بامحیط‌زیست و برخورداری از حالت اسفنجی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید مت یوگا باید به آن توجه کرد. تصمیم با خودتان است. چنانچه حرفه‌ای نیستید و دنبال یک مت یوگای نسبتا ارزان‌قیمت هستید، بهترین انتخاب مت ایرانی ساخته‌شده از فوم می‌باشد. ولی اگر حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کنید و دنبال یک زیرانداز حرفه ای هستید، پیشنهاد ما به شما خرید زیرانداز TPE و یا PVC می‌باشد.

قیمت مت یوگا

این محصولات باتوجه‌ تنوعی که در ضخامت، نوع جنس و بافت دارند، از نرخ قیمتی ثابتی برخوردار نیستند. خرید زیرانداز ورزشی ارزان دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن نیست. معمولاً قیمت زیرانداز یوگا خارجی نسبت به مدل‌های ایرانی بیشتر است.

نتیجه‌گیری

تشک ورزشی یوگا یکی از تجهیزات مهم برای انجام تمرینات یوگا است. اما همانطور که می دانید برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از ورزش خود بگیرید، در کنار مت یوگا، داشتن لباس یوگا، بند یوگا و صندلی یوگا به شما کمک می کند. ما در فروشگاه اینترنتی تک رزم تنوع کم نظیری از انواع مت یوگا و سایر تجهیزات مورد نیاز این ورزشی آرامش بخش را برایتان آماده کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!